BgLOG.net
By Teri , 12 September 2022
Близо две години нямахме достъп до Западен парк в София. Причината беше - ремонт на представителната част на парка. Първоначално ремонтът трябваше да отнеме една година, но след това информационната табела на входа на Люлин след тунела изведнъж се смени и се появиха още няколко месеца бонус. Когато и те изтекоха, табелата просто беше махнаха и остана да стърчи само основата и.
Общо около две години отне този емблематичен ремонт, а след като най-накрая той привърши се оказа, че за тези пари, които бяха дадени на строителя не може да се построи мост над реката и да се направи вход откъм Люлин 10, затова тази дейност беше възложена отделно, разбира се на доста по-висока цена.

В крайна сметка, ремонтът накрая се състоя. Аз и моето семейство бяхме зажаднели да го посетим и още на откриването бяхме там. Поне веднъж-два пъти на седмица отиваме там и за съжаление, виждаме как се руши. Още на първата седмица чешмите почнаха да се чупят, а след това дълго време не работеха. Първата година фонтанът на алеята работеше и децата се забавляваха да се къпят в него. На втората година той просто пресъхна. Тази година не работеше.

В парка на няколко места има тоалетни. Много симпатични къщички в кафяв цвят. Проблемът им е, че досега така и не съм ги видял работещи. Винаги са заключени и хората са принудени да търсят облекчение в храстите наоколо или набързо да съкратят разходката си за да се отправят към къщи.

На няколко места бяха поставени едни странни неща, които така и не стана ясно какви са. Някой каза, че били стойки за връзване на велосипеди, около които се очаквало и увивни растения да пораснат и да ги направят красиви. Така и не се случи нищо друго с тях освен да почнат да се разпадат на втората година.

Паркът редовно се наводнява при дъж. Спаси София писаха по темата, че при ремонта не е направено нищо за отводняването на парка, който има много глинеста почва и е нужен дренаж. Такъв няма и днес. Затова алеите са отрупани с наноси и изровени от поточета улеи, което прави трудно разходката по тях.

В опит да замаже липсата на решение, общината е натрупала едни огромни буци пръст около алеите. Казвам буци, тъй като си личи по размера им, че са копани и стоварени с багер. Стоят грозно и неравномерно отстрани на алеите...

Да не говорим, че асфалтът сякаш не е стигнал за всички алеи, затова някои са посипани с дребни камъчета. Те пък под въздействието на природните стихии (и липсата на канализация по-скоро) на места са се струпали на масиви, като в следствие на това има доста оголени до кал участъци.


На това му се казва калпав ремонт, ремонт през пръсти. Някой би казал, че се нарича и корупция. Неприятното е, че за него сме платили ние със своите данъци. Ако майстор направи такава поразия в нашия дом ще го изгоним и няма да му платим. Но общината нехае и е забравила думата "поддръжка". Вероятно целта е след година да има нужда от нов голям и скъп проект за ремонт?
Legacy hit count
387
Legacy blog alias
81437
Legacy friendly alias
Безумният-ремонт-на-Западен-парк

Comments1

BryanCrane
BryanCrane преди 2 години и 2 месеца
Неудобната част е, че нашите данъци бяха използвани за плащането му. Няма да плащаме на майстор и ще го изхвърлим от къщата си, ако остави такава бъркотия след себе си. Общината обаче е забравила израза "подкрепа" и пет пари не дава.  
lobotomy dash 
By Teri , 12 September 2022
Близо две години нямахме достъп до Западен парк в София. Причината беше - ремонт на представителната част на парка. Първоначално ремонтът трябваше да отнеме една година, но след това информационната табела на входа на Люлин след тунела изведнъж се смени и се появиха още няколко месеца бонус. Когато и те изтекоха, табелата просто беше махнаха и остана да стърчи само основата и.
Общо около две години отне този емблематичен ремонт, а след като най-накрая той привърши се оказа, че за тези пари, които бяха дадени на строителя не може да се построи мост над реката и да се направи вход откъм Люлин 10, затова тази дейност беше възложена отделно, разбира се на доста по-висока цена.

В крайна сметка, ремонтът накрая се състоя. Аз и моето семейство бяхме зажаднели да го посетим и още на откриването бяхме там. Поне веднъж-два пъти на седмица отиваме там и за съжаление, виждаме как се руши. Още на първата седмица чешмите почнаха да се чупят, а след това дълго време не работеха. Първата година фонтанът на алеята работеше и децата се забавляваха да се къпят в него. На втората година той просто пресъхна. Тази година не работеше.


В парка на няколко места има тоалетни. Много симпатични къщички в кафяв цвят. Проблемът им е, че досега така и не съм ги видял работещи. Винаги са заключени и хората са принудени да търсят облекчение в храстите наоколо или набързо да съкратят разходката си за да се отправят към къщи.

На няколко места бяха поставени едни странни неща, които така и не стана ясно какви са. Някой каза, че били стойки за връзване на велосипеди, около които се очаквало и увивни растения да пораснат и да ги направят красиви. Така и не се случи нищо друго с тях освен да почнат да се разпадат на втората година.

Паркът редовно се наводнява при дъж. Спаси София писаха по темата, че при ремонта не е направено нищо за отводняването на парка, който има много глинеста почва и е нужен дренаж. Такъв няма и днес. Затова алеите са отрупани с наноси и изровени от поточета улеи, което прави трудно разходката по тях.


В опит да замаже липсата на решение, общината е натрупала едни огромни буци пръст около алеите. Казвам буци, тъй като си личи по размера им, че са копани и стоварени с багер. Стоят грозно и неравномерно отстрани на алеите...

Да не говорим, че асфалтът сякаш не е стигнал за всички алеи, затова някои са посипани с дребни камъчета. Те пък под въздействието на природните стихии (и липсата на канализация по-скоро) на места са се струпали на масиви, като в следствие на това има доста оголени до кал участъци.


На това му се казва калпав ремонт, ремонт през пръсти. Някой би казал, че се нарича и корупция. Неприятното е, че за него сме платили ние със своите данъци. Ако майстор направи такава поразия в нашия дом ще го изгоним и няма да му платим. Но общината нехае и е забравила думата "поддръжка". Вероятно целта е след година да има нужда от нов голям и скъп проект за ремонт?
Legacy hit count
860
Legacy blog alias
81436
Legacy friendly alias
Безумният-ремонт-на-Западен-парк

Comments

By Teri , 9 September 2022
Можеш да познаеш, че един град е мръсен и неподреден по множеството врани, които живеят в него. В това отношение е нужно да благодарим на Йорданка Фандъкова и нейния екип общински съветници от ГЕРБ, че последните години в София се усеща осезаемо присъствието на врани. Сутрин когато първите лъчи огряват стаята се чува грозно, зловещо грачене, примесен с лай на множество бездомни кучета.
Много е комфортно да се събудиш от такива силни звуци, нали? Усещането е още по-наситено, ако се случи преди това да сте били на море и да сте се събуждали от приятните сутрешни крясъци на чайки и гларуси. Къде бях, къде попаднах - казвате си и се надигате с нежелание от топлата постеля.

Ще попитате, защо пък Фандъкова и общинарите да са виновни за този така естествен процес? Нали сме за многообразието в природата?

Благодарим и защото силното присъствие на враните през последните години се дължи на едно единствено нещо - на факта, че София е мръсен град в който има много лесен достъп до остатъци от храна. Препълнени кофи за боклук или кошчета са ежедневна гледка, а онзи ден видях на Витошка как една врана измъкна с нулево усилие хартиен плик от едно кошче и започна да го разпердушинва пред погледа на минувачите. Накрая след като пликът се скъса на пода се пръснаха всякакви остатъци от храна и други боклуци. Това нямаше да се случи, ако кошчето за боклук се изпразваше редовно.
Освен, че причинява естетически несгоди и в най-закоравелите жители на града ни, трябва да имаме предвид, че враната е агресивен вид птица, която разтуря и гнездата на малкото останали други видове пойни птички в града ни. Градската лястовица например почти се е изнесла от града ни според данни на орнитолози. А пък в Лондон са горди, че са постигнали такава чистота, че се е върнала.
Къде е Лондон, къде сме ние, ще попита някой. Защо е нужно това сравнение? Нужно е, защото значителна част от двумилиардният годишен бюджет отива за чистота. Но явно срещу тези значителни суми, раздадени на Вълка и компания, получаваме много некачествена услуга, а това пряко започва да влияе и на качеството ни на живот и атмосферата в града ни.
Когато сутринта ви събуди грачене на врана, спомнете си за този текст. И поздравете нашия кмет за безхаберието.
По-горе споменах и бездомните кучета. Прави ви ли впечатление, че те никак не намаляват, а напротив, броят им се увеличава? Екоравновесие получава постоянно много добри суми за стерилизация на кучетата, което би трябвало да регулира по един хуманен начин тяхната численост. Но това не се случва. Някъде четох абсурдно оправдание за тази ситуация - софийските кучета намалявали, но от селата наоколо прииждали... И един мармот завива шоколада в станиол...
Крайно време е да вземем съдбата си в ръце и да гласуваме отговорно за бъдещето на своя град!
Legacy hit count
879
Legacy blog alias
81433
Legacy friendly alias
София-се-напълни-с-врани
Политика
София
Околен свят
Птици

Comments

By Teri , 24 November 2017
Поредна година столицата е под мъдрото управление на Фандъкова и резултатите са плачевни. Грозотата може да се види навсякъде - разорани улици, разхлопани тротоари, колите не могат да се разминат, междублоковото пространство е толкова занемарено, че дори е опасно. Примиряваме се и продължаваме напред. И така вече 20-30 години. Постоянно оправданието е, че няма пари. А пари има и постоянно постъпват в столицата. Например от паркинги и гаражи - едно дружество, което не знам да е дало пари на бюджета на София, но със сигурност обира милиони от това, да таксува разнебитените участъци от улицата с такси за паркиране и глоби.

Онзи ден Топлофикация осъдила гражданин от Смолян, без да си направи труда да провери, дали това е същия човек, който и дължи пари. Дондуков е некачествено ремонтиран, но Фандъкова не смее да се опълчи на изпълнителя. Парите ни са прахосани, при това прескъпо.

Зимата отново ще има хаос по улиците, а въздухът ще продължи да е най-мръсния. Така е, след като се увеличи цената на градския транспорт и билета стана 1.60 лв. Сега все повече хора не се колебаят дали да отидат на работа с колата си, а директно се качват на нея, защото им излиза ако не по-евтино, то поне по-удобно.
Метрото е претъпкано в пиков час, няма къде да стъпиш, камо ли да се хванеш. Но цената си е твърда. И дори кондуктори минават. 
Живея близо до Модерно предградие и като отворя прозореца веднага ме лъхва тежка миризма на печки с твърдо гориво. Фините прахови частици ни разболяват, но на никой не му пука. Данни се прикриват и не се дават на организациите, които искат да научат колко точно мръсен е въздуха, който дишаме.
Пародия. Не София, ами Анкх-Морпорк. А лошото е, че сякаш се примиряваме и грухтим, вървейки по прашните и разкопани улици, караме се един друг, изнервени. Превръщаме се в скотове. За съжаление.
Legacy hit count
442
Legacy blog alias
79405
Legacy friendly alias
София---мръсен-въздух--хаос--кал-и-некачествени-ремонти
Ежедневие
Невчесани мисли
София

Comments3

SeoKungFu
SeoKungFu преди 8 години и 5 месеца
Съчувствам ви искрено, и като човек прекарал достатъчно време в този Мордор ( не че няма и красиви, позитивни неща, ето на - например има прекрасна природа, "вулканица" на Юг, или както се шегувам най-прекрасното нещо на София е Витоша ), и като щастливо неживеещ там през по-голямата част от битието си.

Едва ли само единствено кметичката е тази, която да посочим с пръст, по-скоро това е част от неадекватническата мутромафиотско правителствена икономическа "програма" на централизация, и още една причина силно да ги любя и мразя - посещавал съм, и  то не само като турист, дузини държави, и никъде не видях толкова скудоумна концентрация на население само в няколко агломерации. Навсякъде животът и икономиката са равномерно разпределени, тъй че да се избегне диспропорционалната концентрация на население. Още повече, че градът ви не е бил устроен и проектиран за подобен обем.

И не че няма гъстонаселени агломерации на планетата, че и то доста по-нагъчкани от Градът на Мъдростта, но дори там проблемите от предимно инфраструктурно естество се решават по-интелигентно.

Споменавайки интелигентността, то тя определено липсва у кой да е представител на мутрафонската управа, но дори това да е щекотливо-болезнен, политнекоректен въпрос, то тя явно отсъства по принцип, предвид, че интервалът от време надхвърля тираничното владичество на мутрафоните.

А споменавайки финансовите аспекти - не са само паркингите основния източник на "финансирЕне", и именно, понеже това е патологична и скудоумна говнернментална политика от доста време, тази на концентрацията и централизацията, то финансирането се подсигурява дори и от цялостния бюджет на страната, но не се утилизира целево. Не казвам, че се краде, но се краде.

Съчувствам ви !
SeoKungFu
SeoKungFu преди 8 години и 5 месеца
Виждам, че си censorshit-ирал посланието ми, и съм ОК с идеята, въпреки, че не е нарушавало добрия тон - нарушеният "добър тон" се е случил отвъд платформата ти, и по повод на това, че душата ми е била погнусена от тези твари, а не защото съм пустиняк, който няма особени задръжки. Прочее, уважението се ИЗЛЪЧВА, не се "енфорсира", не се налага. 

Също така, привидният морализъм е излишно-изкуствен, независимо от мотива, дори той да включва невръстни хора и тяхната невинност - а ти като родител може и да имаш някаква болезнена привързаност по тази тема, което е отчасти разбираемо, въпреки, че е редно просто да предпазвате невръстните човечета по съвсем друг начин, доста по-ефективно-проактивни при това. 

Но и това е без значение, от значение е, че както сам сподели, ти си бил един от мнозината избирайки мутрафоните на власт, а пък ето виж сега се каеш колко е засрано ситито ви :D

Oh well, това се терминологизира като когнитивен дисонанс !
Teri
Teri преди 8 години и 5 месеца
Аз да съм ги избирал? Избирал съм само ДСБ. И веднъж пуснах преференция за Лукарски, за което съжалих.
Публикацията е в твоя блог. Не е на първа, защото е супер неясна, груба и цели да се обиди някой. Има си начини това да стане, но не и чрез първа страница на бглог. Аз лично информация от тази публикация не извадих. Само неясен Хейт. 
Като оставим настрана това, съм съгласен с позицията ти. Въпросът е дали трябва да се отстоява така. Начинът по който го правиш е странен, груб, недодялан. Не носи информация, не дава възможност на никой да стане съпричастен с твоето дело. Видях и другите публикации. Все още не ми е ясно за какво се бориш.
Поздрави!
By Teri , 30 June 2016
През 2014 г. се нанесохме в апартамент в ж.к. Люлин 7. Хубав квартал, хората са приятни и има пространство и въздух. Предблоковото пространство обаче беше като като лунен пейзаж с огромни кратери. Пуснах сигнал, като получих отговор, че е планирано да бъде извършен ремонт на пътя, при това същата година. Отговорът цитирам по-долу. Една година по-късно не се беше случило нищо, лунният пейзаж продължаваше да съпътства ежедневието ми, а същевременно виждах как постоянно се полагат усилия за облагородяването на квартал Изток. Дори в обедната ми почивка видях инспектори, които оглеждаха една градинка и няколко дена по-късно дойде група работници и закърпиха бордюри, оправиха асфалта, дори направиха една ограда към пътя.

 Трудно ми беше да се оттърся от усещането, че явно в по-близките към центъра квартали хората са повече хора от тези, които си плащат данъците в другите столични квартали. Затова пуснах нов сигнал чрез системата call.sofia.bg, за която ние данъкоплатците платихме доста пари за да можем да общуваме електронно с общината.

Година по-късно получих отговор! Може да го видите с цялата му прелест тук
Сигурно няма да е трудно да видите, че от общината смятат случая за приключен, а от отговора разбирам, че ми отговарят за състоянието на уличното осветление, къде... в жк Изток! Отговорът на общината може да видите като щракнете на Отговори и свалите PDF файла.

0775.pdf - ето го и самия отговор, качвам го и тук, ако случайно го изтрият от call.sofia.bg.

Няма да ви казвам как се почувствах. В сигнала си аз съм посочил дори GPS координати, написал съм, че съм свидетел, как в ж.к. Изток се полагат усилия, а в Люлин не и съм изразил разочарованието си от това като данъкоплатец, а те ми пращат отговор за лампите в Изток. И тези хора получават заплати от нас, ще идат на море с парите, които сме им дали. И ще си почиват доволни от свършеното, а то е едно нищо. Ще се радвам да се даде гласност на тази случка, която демонстрира за пореден път абсурда в който живеем.

Можете да видите и първият ми сигнал към общината тук - Отговорът е видим без да се сваля PDF и гласи:
 " Със стартирането на текущия ремонт за 2015 г. ще се пристъпи към изпълнението на месечните програми, изготвени от районите. Ще бъде предложено на района да включи в програмите и ремонт на посоченото от Вас място. "

Впрочем, имам и друг сигнал към call.sofia.bg. Този път за едно много шумно заведение, което мъчи квартала всеки ден, особено събота и неделя, когато целият квартал през деня и до късно през нощта се лее гнусна чалга. Не говоря за обикновената чалга с която сме свикнали, а с чалга която се изпълнява на живо и е предназначена най-вече за вкусовете на едно братско нам малцинство. Сигналът е тук

Знаете ли какво се случи с този сигнал? Викнаха ме в районното за да ми обяснят, че нямало как да отчетат сигнала, тъй като явно нарушението се случвало по време, когато няма дежурни инспектори. Помолиха ме учтиво да напиша, че съм уведомен, че следващия път е нужно да сигнализирам директно в участъка за нарушение, а не да сигнализирам общината, тъй като те не можели да реагират адекватно при техен сигнал.

За завършек прилагам клип, който заснех до заведението преди няколко месеца. Не е в самото заведение, но дава представа.


На фона на всички тези безобразия цената на билета за градски транспорт стана 1.60 лв, а нашата кметица разваля договор за поставянето на спирки за градски транспорт след като беше показана поредната корупционна схема.. Постепенно се превръщаме в гето и за съжаление вече не виждам шанс за промяна. Дори будният граждански глас трудно може да се пребори с това статукво, интереси и корупция. Явно и вече се изпитва умора, тъй като протестите срещу безумствата се извършват най-вече във Facebook и е достатъчно да си щракнал, че се присъединяваш за да се почувстваш като изпълнил гражданският си дълг.
Legacy hit count
668
Legacy blog alias
78491
Legacy friendly alias
Столична-община---некадърност-и-корупция---вижте-само-
София

Comments1

SeoKungFu
SeoKungFu преди 9 години и 10 месеца
Първо на първо, съжалявам, че трябва да го кажа, но моля те, свали линка, който локира къде живеете, и в коя детска градина най-вероятно ходи детето ти, понеже света, в който живеем не е достатъчно красиво местенце, за огромно, тъжно съжаление !
By alexi_damianov , 14 March 2008
Ако някой не се сеща, имам предвид ето това:

Тогава толкова се вбесих от лемарщината на бат Мухобойко, че написах жалба до него, посредством имитиращия демокрация формуляр за жалби на невинни граждани сайта на Столична община. Отговорът още го чакам, но не ми е за това думата.

Някой от вас или ваш познат пострада ли от тоя сняг? Разбита кола, счупен крак? Ако да, има напълно законен начин да получите възмездие за страданието или за щетите, които са ви били причинени.

Из Закона за отговорност на държавата и щетите за вреди:

"Чл. 1. (1) (Доп. - ДВ, бр. 105 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г., изм. - ДВ, бр. 30 от 2006 г., в сила от 12.07.2006 г.) Държавата и общините отговарят за вредите, причинени на граждани и юридически лица от незаконосъобразни актове, действия или бездействия на техни органи и длъжностни лица при или по повод изпълнение на административна дейност."

"Чл. 7. Искът за обезщетение се предявява пред съда по мястото на увреждането или по местожителството на увредения срещу органите по чл. 1 и 2, от чиито незаконни актове, действия или бездействия са причинени вредите"

Накратко, може да подадете иск за обезщетение, ако сте пострадали от това, че бат Мухобойко не взе мерки да се изчисти снега. За което (колкото и да не го кефи) е длъжен именно той:

"Чл. 44. (1) Кметът на общината:

1. ръководи цялата изпълнителна дейност на общината;

2. насочва и координира дейността на специализираните изпълнителни органи;

...

11. (нова - ДВ, бр. 65 от 1995 г., изм. - ДВ, бр. 19 от 2005 г.) организира и ръководи управлението при кризи в общината;"
Legacy hit count
762
Legacy blog alias
18074
Legacy friendly alias
Помните-ли-големия-сняг-
Политика
София
Нещата от живота
Коментари
България

Comments2

Teri
Teri преди 18 години и 1 месец
Чакай ти да ти отговори... За него вероятно ти си "много малък" и не би си направил труда, независимо, че обяви че щял да бъде за диалог и прозрачно управление. Та той се стреми в премиерското кресло, защото било "по-лесно от това да си кмет".
Партия строи... по медиите обикаля. Няма време той за дребни неща.
Нямам думи, такава пародия сме в тази държава. От около 6-7 години всичко в България е една пародия. Избираме си хора да ни управляват по сантиментални или шоу причини, а София заприлича на бардак.
Вече с умиление си спомням времето на Софиянски...
tutifruti
tutifruti преди 18 години и 1 месец
Алекс, имам огромно желание да се срещна с теб и да обсъдим нещо. Не си дал никакви координати и не мога да ти пиша. Отговори ми на skype ако желаеш. Виж профила ми. Поздрави
By queen_blunder , 8 January 2008

Софийските общинари се грижат за добрата ни спортна форма, но не само, когато ни увеличават цената на трамвайното билетче и ние изминаваме пеша дълги разстояния. На трамвайната спирка днес бях поставена пред нова дилема, продиктувана от повишаването на температурите и топенето на снега: дали със засилка прескоча локвата, за да стъпя на платното и оттам да стигна до трамвая, или да изкатеря някоя от снежните купчини, наредени до тротоара.

В подкрепа на думите си ви предлагам снимков материал.


Искам да обърна внимание, че локвите са доста дълбоки – над 15 см, а купчините са близо 60-70 см високи. Там, където беше по-лесно да се премине, имаше спрели коли. Нямах време, за да остана на спирката и да снимам комичното преодоляване на препятствията от пътници като мен, но това не ме притеснява. Аз съм уверена, че вие имате достатъчно богато въображение, за да си представите ясно картинката, която ви описвам :)

Legacy hit count
774
Legacy blog alias
16817
Legacy friendly alias
Катерачи-или-скачачи---изберете-сами---
Смях до дупка! :)

Comments13

vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 18 години и 4 месеца
 Общинарите са "умни"  хора, Кралице! Вместо да отделят пари за спортни площадки, стадиони или тем подобни съоръжения, те ни карат да подобряваме спортната си форма направо на улицата! Че кога иначе ще отделим  време да отидем да поспортуваме? А така направо на шосето - кеф ти дълъг скок, кеф ти - скок на височина! И това ако не е :"челен опит". Само за екипировката ни трябва да се погрижат!  Да раздадат по чифт  галоши и да си ма-а-а-а-ме по локвите на воля!
       Е това не е ли идиотизъм ?
Eowyn
Eowyn преди 18 години и 4 месеца
Може и плуване. Морж...Тъкмо сега покрай Йордановден е на мода :Р
Teri
Teri преди 18 години и 4 месеца
Така е, като си имаме "спортист" за кмет, който всеки ден прави по някоя нова "гяволия" и няма търпение да ни съобщи за нея чрез медиите. Чудя се дали е възможно да има и ден, в който той да не е в някоя медия..
Arlina
Arlina преди 18 години и 4 месеца
Тери, няма начин, нашият камет, да е жив и здрав! е голям мъж! за това е в медиите, че му е тясно иначе;)
Сетих се да благодаря на предишния кмет: г-н Софиянски, много благодаря лично от свое име, че крадохте достатъчно, та имаме метро! Метрото е супер: топло е, има музика, няма лед, има табели, чудно е!
Eowyn
Eowyn преди 18 години и 4 месеца
и този рай е колко, 5-6 спирки :Р
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 4 месеца

Професоре, забелязала съм, че когато попадна в идиотска ситуация, се чувствам като герой от абсурден филм. Тоест идиотията ни поглъща. В случая беше същото усещане.

Взех решение, че ще напиша този пост в момента, в който се покатерих върху огромната снежна буца и погледнах света отгоре. Почувствах се особено, защото оттам вече и ракурсът е различен, а и аз самата в този момент, не може да не съм представлявала странна гледка. Абе не ми отива някак на професията.

Но в този миг обаче ти идват само идиотски мисли от рода: ами какво ще стане, ако взема да направя сега една равновесна везна? Примерно! Със сигурност някой познат ще ме види и той също ще „влезе” във филма, ще почувства идиотията, защото ще му се стори, че съм откачила.

Вчера видях един възрастен мъж със завидни физически данни, който успя със засилка да прескочи локвата. Какъв скок, какво нещо! А едно дете след мен се изкачи и слезе от снежната купчина. Възхитих се на разумната му постъпка, защото то реши да не рискува с локвата, понеже за тези дълбочини няма зимни обувки, които да не пропуснат вода. Изпуснах интересни кадри, докато съобразя да извадя фотоапарата, а трамваят ми междувременно дойде.

Арлинка, да, права си, без кражби нямаше да има метро. Просто едното не може без другото, те са взаимосвързани.

Еовин, как добре се разбираме :-) Копривката и тя е пуснала много свежарски пост по темата.

Тери, бат Бойко се изживява като кинозвезда и аз само като такъв го възприемам. Преди време му направих два колажа на герой от пиратски филм, но май повече прилича на шериф от някой уестърн.  

Ей ги колажите.


1

2

vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 18 години и 4 месеца
 Кралице, оставаше на върха на мръсната снежна купчина да се развее флага ни, като символ, докъде сме стигнали и какво сме покорили!

 А бат Бойко само  Холивуд дето не е отишъл да го покори! Ама както се е засилил... нишо чудно!
Gennnnn
Gennnnn преди 18 години и 4 месеца
Ама защо толкова хленчите , като че преди години не е било същото.И дайте решение де.Обаче в детайли.Представям си ако има земетръст в София  9 степен по скалата на Рехтер ,пак ли кмета ще ви е виновен.Що не помолите Станишев да ви го почисти .Или той за друго  отговаря.Той е отговарял да създаде атмосферата на чудния пухкав бял сняг, който като се движим в парка да ни радва окото и ние да изпадаме в медитация и да му благодарим  за чудесните изживявания ,който само той може да ни създаде гледайки  януарски сняг.Благодарим ти Станишев, благодарим ти Петков , благодарим ти Господи.А ти Бойко чисти.Виновен си за всичко.
Arlina
Arlina преди 18 години и 4 месеца
кой хленчи?! всички се смеем, ентусиаст има един пост за голямата веселба, когато паднал снега в Пловдив/друже, сложи си сам тракбак-а ли беше;)/
Gennnnn
Gennnnn преди 18 години и 4 месеца
Дружке ама що си мислиш ,че аз не се смея.Сега се умирам от смях.Смех, Смех.Пък и като съм му ударил и няколко ракии за равновесие голям смях пада.И ми е едно хубаво на главата. Ама това ,че си имате сняг, който ви кара да се смеете до попикаване  не го разбирам.Където и  да отвориш,  медия де ,  само за снега се говори.И се хилят ,също както Мона Лиза, с онази загадъчна усмивка на Ренесанса.Знаеш ли че същата Мона Лиза не била виждала сняг през живота си ,защото Станишев го бил почистил.
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 4 месеца
Ген, писах ти на ЛС :-)

Що така лично го приемаш онова, което пишем за бат' Бойко? Постът всъщност не е политически, а намигване към интересните зимни условия, в които се придвижваме. Ето сега ще отчета и факта, че общината е взела мерки. Те се изразяват всъщност в натрупването на купчините сняг, което наистина е мярка в полза на гражданите. Само че топенето прибави нов проблем с локвите, които пък от своя страна се образуваха, понеже пътната настилка е под голям наклон близо до тротоарите.

За смеха мисля, че няма значение за какво се смеем - дали ще е на тема "сняг", или за нещо друго. Важното е да си намираме повод. Ха наздраве! :-)
Kopriva
Kopriva преди 18 години и 4 месеца
Е,това си е страхотна емоция!Аз си му се радвам на снега и си пиша на приятели по цял свят,какво преживявам и те всички до един(от цяла Западна Европа)искат да са тук и да преживеят и видят,онова,което им описах.Няма хленчене!Много сняг-много радост!Благодарим на "отговорните",че се "справят" и Зимата пак ги "изненада",а ние смеейки се ще оцеляваме,където и да сме!
IvanAngel
IvanAngel преди 18 години и 3 месеца
:-) Мда...
By alexi_damianov , 6 January 2008
Разгледайте тези снимки от родния ми Плевен, които направих в петък вечерта... и помислете отново.

Това е улица в Плевен.


Това е тротоар в Плевен.


А това - паркиран автомобил в Плевен.


А ето това е текст от официалния сайт на община Плевен:

Петдесет снегопочистващи машини  работят второ денонощие на територията на  Плевен, още двадесет – в малките населени места на общината.
“Инжстрой” ЕООД почиства машинно 50 км улици в града и още 128 км от четвъртокласната пътна мрежа, “Чистота” ООД – близо 40 км, а “Шеле България” ЕООД  – 17 км. Отделно фирмите са ангажирани и с ръчно почистване на близо 70-сантиметровата снежна покривка в пешеходните участъци. Общо 150 служители на трите дружества са на непрекъснат двусменен  режим от по 12 часа.


Само да чуя някой да е нарекъл Найден Зеленогорски успешен кмет! Снегът в Плевен започва от дълбочина до коляно нагоре, на места стига до пояса. За три дни, в които бях там, не видях и кьорав снегорин да се мерне из улиците.

Даже на сайта на общината няма формуляр за жалба до кмета(като на www.sofia.bg), в който да можеш да ревнеш кански, па макар и безнадежно.

Legacy hit count
1061
Legacy blog alias
16766
Legacy friendly alias
Мислите--че-София-е-затрупана-със-сняг-

Comments8

Stratovarius
Stratovarius преди 18 години и 4 месеца
Какво се оплаквате, така е по зимно. Тук дори и да падне малко се топи до час ... Изключение миналата година :)
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 4 месеца
Интересно :) Ако съдя по първата и втората снимка, в Плевен има или улици без тротоари, или тротоари без улици, но не и двете неща заедно :)
Eowyn
Eowyn преди 18 години и 4 месеца
Ми картинката беше същата и в Симеоново...Особено тротоарите...
alexi_damianov
alexi_damianov преди 18 години и 4 месеца
Куини, поздравче за наблюдателността! Колкото и да е смешнотъжно, всъщност нещата стоят точно така, както казваш!

Стратовариус, не бих се оплаквал и бих се примирявал,че "така е по зимно", ако беше 18 век! Тогава 3 януари не е бил работен. Макар че, като се замисля, дори през 18 век беят е пращал някой да хвърли по една торба пясък или угар по по-главните пътища колкото да държи раята мирна.
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 4 месеца
Алекси, ако продължим несериозно по темата, бих казала, че почиствайки  улиците на този принцип, общинарите ви се грижат за безопасността на движението, защото пешеходците и колите се движат по различни пътища. Така силно се снижава вероятността от пътно-транспортни произшествия :-)
Stratovarius
Stratovarius преди 18 години и 4 месеца
Ми мен си ми харесва, сега да си почивам по това време в БГ ще е страхотно :)
alexi_damianov
alexi_damianov преди 18 години и 4 месеца
Да, да си почиваш ще е страхотно. Да седиш вкъщи, да цъкаш греяното вино през устенца и да гледаш как снегът се сипе навън.

Но няма да е толкова страхотно, когато ще трябва да си навън и да се бориш с преспите и кишата, докато бързаш за работа!
Tanichka
Tanichka преди 18 години и 4 месеца
Алекси, направил си страхотни снимки - тръпки да те побият... Ако мога да направя един паралел между зимата в Бг и зимата в Колорадо - значи, зимата навсякъде си е еднаква. Сурова, студена и трябва някой да се погрижи за разчистването й. Толкова с приликите. Разликата е в това какво се прави.

Да кажа честно, и тук всяка улица не е изблизана - само по-значителните артерии. Например, ние живеем на една вътрешноквартална улична,  извиваща като подкова. По-главната улица, на която излиза, е почистена. Нашата не е. Навън в момента е минус 10*С и ще трябва да карам върху 10 см хрущящ лед.

Но: според закона, тротоарите са друго - те собственост на хората, живеещи зад тях, или държащи магазини или офиси там, и т.н. И всеки собственик на имота (или наемател тоже) е длъжен, като навали сняг, да си оттрупа тротоара и да хвърли снега в купчина не на улицата, и не на частта на съседа, а някъде по тревата или тротара по-назад - т.е. да не пречи на разхождащите се по него (щото тук тротоарите в жилищните квартали са само за джогинг или за разходка на куче)...

Та, тротоарът е грижа на обикновените хора и ги наказват, ако не го направят. Улицата е грижа на общината и има наказания, ако не го правят.

Така са урегулирани нещата и затова караме по опесъчени пътища, дори и при 60 см нападал сняг. Толкова ли е трудно да се въведат ясни разпоредби и да се спазват от двете страни? Май да, защото всеки се пази от евентуални ограничения като дявол от тамян. Може би затова обичам да знам какви са ми правата и какви са ми задълженията, както неведнъж съм казвала, а "свободолюбивите" сред вас души ме гледат с укор....

Направо се отчайвам с българската (не)управия! Не може чак пък такова тотално и нагло безхаберие. Верно, че никой нищо не може да им направи, ама чак пък такова нахалство в цивилизована страна.....
By alexi_damianov , 3 January 2008

Текстът по-долу току-що го пратих през системата за жалби на виртуалното деловодство на Столична община (благодаря за съвета, Тери).

Да, зная какво ще кажете - че никой няма да ме чуе. И че ще го хвърлят на боклука или ще ми отговорят след 3 години, че нищо не могат да направят. Да, зная. Зная и че няма да накарам бате Бойко да си размърда *ъ*а с моята жалбичка.

Но дори пренебрегнати, смачкани, забравени и затрупани от сняг, ние, гражданите на България трябва да покажем, че ни има. Че не пасем трева, че виждаме каква е истината и че няма да се примирим. Да, зная, че много преди нас се опитаха. И това е една чудесна причина да се опитаме и ние!

Потропайте и вие на вратата на кмета си, бил той на София, Плевен, Варна или Аврен. Напомнете му, че вие сте там, че късате от залъка си, за да му плащате заплата и искате нещо в замяна. Чисти улици, като за начало!

"Пиша Ви във връзка с огромните количества сняг, затрупали пътищата в София и затрудняващи движението вече втори ден.

Като жител на град София настоявам да вземете мерки за осигуряването на ефективното и безопасно придвижване в столицата, както сте длъжен да направите според чл. 17, ал. 1 и чл. 44, ал. 1 от Закона за местното самоуправление и местната администрация.

Нито правителството, нито концесионерите могат да бъдат оправдание за бездействие - първите не упражняват контрол върху Вас и дейността Ви, а вторите са под Ваш контрол.

Надявам се да направите всичко необходимо.

Алекси Дамянов"

Legacy hit count
2429
Legacy blog alias
16724
Legacy friendly alias
Жалба-до-кмета-за-снега

Comments8

Teri
Teri преди 18 години и 4 месеца
Добре си направил! Може би така трябва да направи всеки. Впрочем, моята жалба тогава не проработи, но пък строителя на следващия ден беше поразхвърлял някакви плочи по разкаляното трасе.
А, да, може кмета да вземе и да балира снега, таман фирмите, дето ще се жалват сега за неизпълнени поръчки ще имат работа :)
IstinataPobejdava
IstinataPobejdava преди 18 години и 4 месеца
Страхотно предложение, Тери ! :)))
Janichka
Janichka преди 18 години и 4 месеца
Много добре си направил, поздравявам те. И аз съм пращала жалби чрез тази система и учудващо за мен, получих все пак някакъв отговор :)
IstinataPobejdava
IstinataPobejdava преди 18 години и 4 месеца
 Janichka, техните отговори са обикновено "хвърляне на прах в очите" или все пак да не останете с впечатлението, че не се прави нищо по въпроса. Пък нали и бюрокрацията трябва да се захранва , та и тя да се чувства важна и значима.
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 4 месеца
Алекси, а какво се случва, когато в отговор на жалбата ти не е направено нищо, или почти нищо? Мога да ти кажа от личен опит - няма на кого да се оплачеш от бездействието на институциите. Което не означава, че не подкрепям твоята гражданска позиция по въпроса и форма на протест.

Може би трябва да завалят жалби, но освен тях и някакви други мерки да се предприемат. Мисля, че гражданите трябва да започнат да се обединяват в организации, които да влияят върху бюрократичната машина.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 18 години и 4 месеца
Абе аз поне за първия ден ги разбирам, поне до някъде. Валеше много силно и беше доста сложно за чистене.
Въпросът според мен е дали в договора трябва да пише да чистят докато вали или след като спре. Защото съгласете се, докато вали е малко безмислено да се чисти, но пък ако не спре да вали 3 дена, това значи ли че не трябва да се чисти изобщо?
Аз си мисля, че трябва да е излишно подчертано, че улиците не трябва да бъдат заснежени за повече от няколко часа. Така поне като има обилен снеговалеж колите ще чистят, а няма да блеят.
Да не говорим, че трябва да им сложат джипиеси на колите, за да може да се следи колко точно работят. Но предполагам, че доста трудно ще се пробие лобито на някои "обръчи"...
alexi_damianov
alexi_damianov преди 18 години и 4 месеца
За организациите - хем да, хем не. Добра идея, но как да направим организация "Жители на София за чисти от сняг улици"? Може и да постигнем цел - почистени улици, но на 25 август организацията ще е отдавна мъртва. А ако направим "Жители на София" и се борим  срещу цялото безхаберие? Тогава моментално ще се поставят чудесните въпроси: кой да командва, кой да взима парите, срещу какво да се борим и т.н. И се получава добрата стара позната българска работа.

За договорите - вярно, скапани са. Но и да са добри, пак ще се заобикалят. Заобикалянето на нормативни положения ни е национален спорт. Проблемът е в изпълнителната власт. Това, което направи възможно някои малки градове да бъдат с почистени улици е ефективният контрол на изпълнителната власт. А той е ефективен, щото властта е близко до хората в прекия смисъл. Познайте дали е така в София.
entusiast
entusiast преди 18 години и 4 месеца
В цял свят снегрините излизат още с първите снежинки. Ако оставят снега да навали и да стегне после могат само хубаво да го утъпкат и да осигурят ледена пързалка за коли и пешеходци докато има подходящи температури. Казвам ви го като човек израсъл и живял по места с повече сняг Може би точно това им е целта- повече време да прибират парички. По съшия начин се правят и ремонтите на пътищата. Ако се направят качествено, после кво ша правят :)