BgLOG.net
By AlekPekov , 15 December 2013

Според проучване, за което ми спомена мама, тоест източникът е достоверен, за самото прочуването не съм сигурен, испанците са най - щастливи на света. Животът  ги радва най - много от всички народи на планетата. Според мен се дължи на умението им да разделят живота от работата. Не живеят, за да работят, а живеят заради празниците. Вършат си работата, до колкото зависи от тях, бавно и обмислено, без излишно пренатягане, повече с рутина - отколкото с ентусиазъм, но затова пък, веднега щом свърши работното време - забравят изцяло за нея. Много често още докато се придвижват към колата или дома, вдигат телефона и започват да говорят с любимите си същества, за да планират заедно, поредния празник надничащ зад ъгъла на работната седмица. Друга статистика казва, че испанците са с най - много празници в годишния календар.
 
Но да оставим испанците на страна, тук става дума за една обикновена българска баба  от село, е видяла и град, на име Гина. Града е Видин и по испанските стандарти е едно средно голямо село, но горепосочената баба Гина дълги години е работила като билето - продавачка на жп гарата в града, така че, през нея са минали всякакви хора, от цигани и пияници, през пияни студенти и актьори до, защо не, академици и партийни функционери. Та тази баба Гина след един донос я уволняват най позорно, въпреки детайлните обяснения които пише по повод жалбата на нарочно недоволна пасажерка. Така в търсене на препитание, тя се озовава в най - щастливата страна, Испания, и купува Бентли на сина си - редови български полицай. Всъщност избързах, разбира се, историята на таз баба Гина започва от селското сиропиталище, не че е била пълен сирак, просто майка и е била безобразно трудолюбива и бедна - най често срещаната комбинация на трудов човек в България, и се е наложило да я остави на отглеждане там. Не си мислете, че дъщерята е била обидена на майка си - напротив, старицата умира след години при нея и баба Гина винаги я споменава с чуство на състрадание и жалост, примесено с нежност.

Най - голямата радост на баба Гина са нейните внуци, разбира се, най вече тези на дъщеря и, споменава и за детето на сина си, и никога за детето на сина и от първият му брак. За нейно съжаление тя е тук  в Испания, а те са там във Видин - растат, носят 6 тици, ритат топка. Топката и спортният екип е купен  в Испания, не минава месец без Баба Гина да обиколи големите алмасени и по -малки магазини за подаръци на внучетата. Зетят получи ново Венто, синът полицай обърна Бентлито на един завой и се задоволи със стар баварец. С една дума Баба Гина вече в пенсионна възраст с 160 лева пенсия в България, в най - щастливата страна беше оценена на около 1600 евро месечно от три местоработи. Как само недооценяваме нашите баби от село, а баба Гина не е да не е работила, като преди да се нагласи на гишето за билети на жп гарата е чукала даже камъни.


Не ме разбирайте погрешно, не иронизирам тази българска пенсионерка, напротив - възхищавам и се. На 60 години пристига в най щастливата страна, убедена във възможностите си да успее където и други преди нея са успявали или са се проваляли. Без да говори езика, в една чужда страна, с хора с по други весели нрави от нашите, след 8 години престой в един неголям испански град, е невъзможно да не бъдеразпозната и любезно поздравена, от няколко човека, в рамкитена 15 минутна разходка в центъра. Баба Гина като много други е дошла тук да работи, и е работила здраво на няколко места едновременно, почти винаги, през тези 8 години. Тя самата казва, че най трудния момент е било в началото, когато без да знае език, този който я е довел в града, и препоръчва да проси. Опитала е дори това, само веднъж, но след това е повръщала много, така че с помощта на друг българин в града е започнала работа. Странно, но многобройните румънци по ъглите на булевардите и на вратите на супермаркетите тук, никак не им се повръща, изкарвайки с просия повече, отколкото с труд баба Гина. Така че нашата баба я поздравяват постоянно на улицата, бивши работодатели, техните деца и роднини, нейни приятелки, и колежки, познават я в централната болница, където редовно проверява здравните си показатели, в пенсионото осигуряване, където проверява осигурителните си  вноските, равните, уверени крачки и застиналата и усмивка са маркирали този неголям град с нейното себедоказване. Няма как да не предизвика уважение баба Гина.

Хората са способни на промяна, природата е вложила във всеки един от нас чисто инстинктивното поведение на адаптация към новите условия в една нова среда. И ако не сме упорити темерути, и не си слагаме капаци на очите като подплашени коне, всички можем да променим поведението си според новите условия. На 60 години баба Гина, признавам, сякаш го бе направила по - успешно отколкото мен на 30. Аз все още казвам здрасти, вместо общоприетото до скоро, когато се разминавам на улицата с някой познат, задължителните целувки по бузите при среща и раздяла с всеки един от присъстващите на дадено събиране още са ми нескрито неприятни, след като дори като красиво момченце не съм бил целуван толкова от близки и роднини, какво остава от хора които едва познавам, дори походката на испанците трудно я докарвам. Крачи се бавно, спокойно, с изправени рамене, право напред, дори някой да стои пред теб, или да се задава насреща, не забавяш отмерената походка нито за миг, в последния помент, без да поглеждаш човека с който се раминаваш, с леко уклон от твоя страна, и от негова, се разминавате небрежно, почти триеки се един от друг, но без никой да е отстъпил и от правата линия на своя ход. Повечето от "источният лагер" крачим припряно, забързано, почти на прибежки, приведени напред, ръкомахайки, често надпреварвайки се с думите, които задъхани редим една след друга. Всички тези дребни детайли и най вече тази незаличима константна усмивка на самодоволство и сладост от житейския жребий да си роден и възпитан в традиционните испански провинции и традиции, бе овладяна до съвършенство от родената в едно северозападно село в България баба Гина. 

Разбира се, всичко това е част от социалната игра – маската която се налага да носим, за да бъдем приети от другите за нормални, надежни и щастливи, че сме част от групата. Веднъж видях баба Гина отдалеч сама, на път за поредната си работа, с изморена несигурна походка, със свлечени рамене и тътрещи се крака. Бе далеч от центъра на града, сама, с зареян в нищото поглед. Това е погледът на човек претърпял силен шок, човек неорентиран, не можещ да възприеме отведнъж какво му се е случило, до каква степен  го е засегнало и какво трябва да предприеме по нататък. Едно лято баба Гина се върна в подобно състояние от лятната си почивка в България, и трябваше близо месец време, за да не изглеждат любезните и усмивки гротесно застинали гримаси на обзет от внезапен уплах човек. След седмица на тягосно мълчание призна на майка ми, че е била в Бентлито на сина си, когато са се обърнали. Въпреки това след около три месеца му изпрати няколко хиляди евро да си купи така желаният баварец на старо с оправдаваща го фраза : - Плаче ми по телефона за пари, като вдовица на погребение ! 

Както казах баба Гина умее да се наглася според условията и средата. Създава впечатление на винаги готова да ти услужи с каквото и да е, но никога не забравя и с какво можеш ти да си и полезен. Активна, винаги в движение, самоуверена, контактна. Веднъж обаче,седнала удобно на нашето канапе, затоплена от току що изпитият чай с мед се взря в екрана на телевизора с пуснат канал дискавъри, където една лъвица разкъсваше антилопа, и с типичният си уверен и спокоен тон произнесе:
-И при хората е така, който над когото може. 
Погледнах я да видя дали не се шегува, но когато се убедих, че говори напълно сериозно се натъжих. Гостуването и излезе дълго, аз излизах до близката градинка с разни фитнес уреди и когато се върнах баба Гина ронеше сълзи на същото канапе, неудържимо ридаеки:
-Много е тежко да си нямаш нищо, нищичко ! 
Бях в коридора и предпочетох да си вляза в стаята и да направя късна следобедна дрямка. Събудих се от звуците на народна българска музика и гръмкия смях на баба Гина. Бе забравила за сълзите си. Когато си тръгна попитах майка си, защо бяха тези сълзи, и тя ми каза, че са си припомняли младите години, за баба Гина годините в селското сиропиталище, когато е нямала нищо.

Тогава не знам защо, но аз също се върнах в своето детсво и си спомних за сълзите на козата ни Цецка, която отчаяно мекаше, зовейки своето яре. Ярето го бяхме заклали преди два дена и вече бяхме пробвали от месото му, и въпреки че знех, че след не много дълго време козата ни Цецка ще забрави да е имала яре, големите сълзи които се отронваха от кавявите и очи, ме накараха за пръв да се замисля, дали е вярно това, което твърди библията – че животните не притежават душа. Но ако човек забрави за душата си и оприличи себе си и другите хора на животни, дали и човешките сълзи понякога не са същите като на козата ни Цецка?

Legacy hit count
152
Legacy blog alias
75550
Legacy friendly alias
Сълзите-на-козата

Comments

By MarijaPetrova , 13 February 2012

ЖЕНСКИ СОБСТВЕНИ ЛИЧНИ ИМЕНА ОТ НАЗВАНИЯ НА РАСТЕНИЯ

 

Мария Петрова

 

Със своите особености домашните лични имена са привличали отдавна  различни изслетователи. В книгата си „ Българските собствени имена. Произход и значение”  немският етнограф-балканист Густав Вайганд пише: „ По-интересни, отколкото наследените имена, са ония, които въображението на народа е създало в миналото и създава постоянно и до ден днешен, сравнявайки своите или качества, или характерни черти  на някой човек с тези на растения, животни, рядко на минерали. Обикновено личи ясно какво именно се сравнява, но има и случай, в които е мъчно да се намери същинското сравнение ( Вайганд 1926: 16)./Смил/

Стефан Илчев разделя българските народни имена  по семантика на две големи групи, между които не винаги се  долавя ясна граница – пожелателни и защитни.  Личните имена  от растения  той поставя в  групата на пожелателните. (Илчев 1969: 11).

Определяйки най- общо значението на   личните имена, свързани с имена на цветя, билки и треви, дървета и плодове, Николай Ковачев пише: „ Те будят представа за красиви и плодни дървета, за лековити треви, за диви и градински цветя, много от които са свързани с народни поверия, с народната медицина и творчество  и участват в различни  празници и ритуали.” (Ковачев 1987:19)

Българите харесват тези имена , които дават на децата си от векове. Българската православна църква ги е приела, нещо повече – определила им е  празничен ден- Цветница илиВръбница.(В западните църкви християнският празник е наречен  Палмова неделя, но не е имен ден).<?xml:namespace prefix="o"?>

Цветница е християнски и народен празник.В България имен ден празнуват всички, които носят имена на цветя, билки, храсти и дървета.
На базата на статистическите данни за женските  имена  в Смолянска област и анализа на антропонимичния материал- лични имена, произлезли от названия на растения - се опитахме да добием сравнително обективна представа за предпочитанията при избора на лични имена на хората от този край в периода 1989 – 2009г.

Обект, предмет и цели на изследването

Обект:  собственителичните имена на 18714 момичета, родени между 1989-2009г. в Смолянска област.

Предмет:  личните женски имена, произлезли от названия на растения, на  момичета, родени между 1989-2009г. в Смолянска област.

Цели:

Øда се установят  женските лични имена, произлезли от названия на растения;

Øда се определи  честотата  им;

Øда се изясни  начинът на образуването им.

 

Женските лични имена, носени от 18714 момичета, са общо 1577. От тях имена, произхождащи от названия на растения, са 100, които представляват  8,4% от всички женски имена.  А 1247 момичета, т.е. 6,75% от всички,  имат такива имена

Установените женски имена, произхождащи от названия на растения, са разпределени в три групи, според честотата си , и представени в три таблици.

В Таблица 1 са имената с най- висока фреквентност /F/. Това са 22 имена носени от 1087  момичета .  Повечето от тези имена  са домашни, традиционни в именната система на смолянския регион (Ралица,Виолета,Калина, Диляна,Лиляна,Здравка,Дафинка,Венета,Маргарита, Роза, Биляна,Невена,Цвета). Други са навлезли по-късно в именната система (Камелия, Жасмина, Лилия) или са модернизирани  стари имена ( Цветалина, Ивет , Ивета и пр.)

ИМЕ

F

ИМЕ

F

ИМЕ

F

Ралица

172

Виолета

52

Калина

28

Диляна

109

Лиляна

52

Здравка

27

Цветелина

97

Ивелина

43

Лили

25

Ива

77

Ивета

40

Дафинка

18

Камелия

70

Венета

38

Жасмина

18

Маргарита

63

Лилия

34

Роза

15

Биляна

53

Невена

29

Ивет

14

 

 

 

 

Цвета

13

Таблица 1:  Често срещани женски имена, произхождащи от названия на растения (с фреквентност над 10)

 

Във втората група, събрани в Таблица 2, са 35 женските лични имена, произлезли от названия на растения, които се носят от 117 момичета. Тук също има традиционни имена, но с по- малка честота (Цветана, Зюмбюла, Теменужка, Ружа, Калинка, Гергина, Малинка,Незабравка, Дафина,Цветанка, Малина). По-голяма част от имената са модифицирани традиционни.

 Таблица 2:  По-рядко  срещани женски имена, произхождащи от названия на растения (с фреквентност /F/ от 2 до10 )

ИМЕ

F

ИМЕ

F

ИМЕ

F

 

 

Невин

4

Виолет

2

Цветана

7

Венелина

3

Зюмбюл

2

Цветомира

7

Венеса

3

Зюмбюла

2

Теменужка

6

Венцислава

3

Имела

2

Ружа

5

Деляна

3

Калинка

2

Гергина

5

Иванина

3

Лилиана

2

Ивалена

5

Ивена

3

Лилияна

2

Невина

5

Лияна

3

Невелина

2

Розалия

5

Малинка

3

Невима

2

Ясмина

4

Розие

3

Незабравка

2

Дафина

4

Цветанка

3

Цвети

2

Малина

4

Венислава

2

Ясмин

2

 

 

Женски имена, произхождащи от названия на растения, които се срещат само по един път в  изследваната база данни,  са представени в Таблица 3. Тази група е най-голяма. В нея влизат  43 имена, които се носят от 43 момичета.

Таблица 3:  Много рядко  срещани женски имена, произхождащи от названия на растения (с фреквентност /F/ равна на  1)

ИМЕ

F

ИМЕ

F

ИМЕ

F

Босилка

1

Иванена

1

Розийна

1

Вениела

1

Иванеса

1

Розина

1

Веника

1

Калина-Мария

1

Ружана

1

Венка

1

Калия

1

Ружка

1

Върба

1

Канелия

1

Фидана

1

Върбинка

1

Карамфила

1

Филис

1

Гюла

1

Карамфилка

1

Флора

1

Делянка

1

Латинка

1

Цветалина

1

Джасмин

1

Маргарет

1

Цветинка

1

Джасмина

1

Неви

1

Цветка

1

Делянка

1

Орхидея

1

Цветослава

1

Дилянка

1

Раличка

1

Ягода

1

Жасмин

1

Розалина

1

Ясена

1

Жесмина

1

Розет

1

Ясенин

1

Ивалина

1

 

 

 

 

 

Женските лични имена,произхождащи от названия на растения, могат да се разглеждат освен по честота и по начина на образуване:

Чрез ономизация на съществителни нарицателни. Това е старинен начин на образуване, по който са създадени 29 (29% ) от установените имена: Ралица,  Ива,  Камелия,  Маргарита, Лилия, Калина, Роза, Теменужка, Гергина, Ружа,  Малина, Деляна, Диляна,  Малинка,  Виолет, Зюмбюл, Калинка, Незабравка, Ясмин, Върба, Гюла, Делянка, Джасмин, Калия,  Латинка, Орхидея,  Раличка, Филис, Ягода.

ØМорфологично образуване на лични имена. Към изходните субстантивни основи се прибавят различни суфикси. Тези имена са 71 (71%)от общото количество.

             

Получените резултати  от наблюденията върху антропонимичната система не само разкриват някои промени, свързани  с имената, произлезли от названия на растения , но те предоставят възможност да направим оценка на промените в културно-езиковото съзнание на хората от град Смолян.

Разкриват се специфични за смолянския регион тенденции, но  се забелязват и процеси, някои от които са характерни за цялата съвременна българска именна норма ( намаляване употребата на домашни имена за сметка на имена от чужди, предимно западни антропонимични системи).

Много традиционни имена се модифицират и модернизират с помощта на нови словообразувателни морфеми.

При имената на младото поколение се забелязва тенденция на повишаване фреквентността на имена, които са били с по-ниска честота при предходното поколение.

Съвременните заемки, модернизираните традиционни имена и  стремежът към новости в именната система сближават българите християни и българите мюсюлмани в Смолянска област.

Всичко това потвърждава съществуването на взаимна зависимост между именната система и обществения живот.

 

ЛИТЕРАТУРА

Вайганд, 1926: Българските собствени имена. Произход и значение, София, 1926. 

Илчев 1969: Илчев, Ст. Речник на личните и фамилни имена у     българите. София,1969.

Ковачев 1987: Ковачев, Н. Честотно-тълковен речник на личните имена на българите. София, 1987.

 

Legacy hit count
16494
Legacy blog alias
48050
Legacy friendly alias
ЖЕНСКИ-СОБСТВЕНИ-ЛИЧНИ-ИМЕНА-ОТ-НАЗВАНИЯ-НА-РАСТЕНИЯ

Comments

By Deneb_50 , 5 October 2011

Историците твърдят,че Васил Левски е казал или написал някъде:”Времето е в нас и ние сме във времето”.За втората част съм напълно съгласен,за първата не съвсем,просто ме кара да мисля,пък на мен това не е от най-любимите ми занимания.
 Айнщайн по късно в теорията за относителността,също е казал нещо за времето,но по това време мен ме е нямало на този свят и немският не го владея много добре.
 Много години след него,някои твърдяха че “Времето е тяхно”,оказа се че не е точно така.Други пък настояват”Бъди в крак с времето”-Е как да бъда с нещо в крак като още  не е доказано че времето има крака.
 Трети твърдят,че “Времето е пари”.познавам много хора,които имат предостатъчно време и недостатъчно пари и по малко от другите които имат пари,ала нямат време.
Нито едните могат да продадат времето си,нито пък другите да го купят по някакъв начин.
  Не си спомням но някъде бях чел хипотеза,че времето е константа,а ние се променяме спрямо него като се движим в различни пространства и измерения.Нещо подобно като да седиш в неподвижен влак и да гледаш движещ се през прозореца,в теб се поражда чувство,че и ти се движиш.Само,че уточняват че не можеш да попаднеш два пъти в едно и също пространство и измерение.Понякога си мисля,че ако има възможност да се върнем някакъв начин назад,за да поправим някаква грешка,то оттам нататък така ще се развият нещата че пак ще допуснем същата грешка.
Ако се облека като ученик и по някакъв начин успея да събера съучениците си и отидем в класната си стая,едва ли ще изглеждам по млад в очите на днешните ученици.
Виж леко смахнат може би,но това е относително,ако попитаме последните нищо чудно да се окаже че те са нормални,а не ние.За тях казват,че били деца на бога, етогава ние на кого сме-на майката земя ли?
Ето,че пак стигнахме до Айнщайн:
Един затворник казва на друг:
-Сега разбрах теорията на относителността.Ето ти седиш,а аз стоя но и двамата лежим.
 А М.Енде в книгата си  “Момо”разказва,че има  едни малки сиви човечета,които крадат времето ни.

Legacy hit count
493
Legacy blog alias
46474
Legacy friendly alias
Относително-за-времето
Размисли
Невчесани мисли

Comments4

queen_blunder
queen_blunder преди 14 години и 7 месеца
Ох, сега виждам, че съм те прочела наопаки - става въпрос за втората и първата част от цитата, но няма да си трия коментара. 
Deneb_50
Deneb_50 преди 14 години и 7 месеца
Естествено,че слушам,но по старите им певци.Не се притеснявай,в това забързано време,на всеки му се случва да се о/с (бърка).За първата част имам съмнения,как времето ще е в нас,да не би да сме глътнали часовник или календар ;-))))За втората съм напълно съгласен с теб.
queen_blunder
queen_blunder преди 14 години и 7 месеца
Времето е вътре в нас, влияе ни освен външно - видимо, но и вътрешно - невидимо. Ние се променяме постоянно и понякога изживяваме емоционално тези промени, свързани със сегашното Аз и с онова, което сме били преди време.

Особено ние, жените, които трудно се разделяме с младостта, и дори отказваме да се сбогуваме с нея, но вътрешната съпротива не може да промени факта, че ние с времето вече не сме същите - че то ни е променило. 

Ние се раждаме с усета за време и този усет е в нас, дори без да ползваме часовник и календар. 
Deneb_50
Deneb_50 преди 14 години и 7 месеца

Благодаря ти Куини,намерих отговор на въпроса си и то в книгата на Михаел Енде:
……”Съществуват календари и часовници,които да го  измерват,но това едва ли е всичко,тъй като всеки знае,че на някого един-единствен час може да се стори като вечност,понякога обаче часът минава като миг- в зависимост от това какво преживяваш в момента.
…..Защото времето е живот.А животът живее в сърцето.”

By Deneb_50 , 5 May 2011
един различен поглед
Това беше  единственият от хорските* празници,който не докарваше киселини на Змей-Горянин,тогава  можеше спокойно да си хапне  агнешко или ярешко без да го обвиняват ,че се отнася нечовешки към животните(нищо,че според него той нямаше нищо общо с тях-хората)освен, че ги обичаше, особено юнаците с гарнитура от златни ябълки.
  Но напоследък така му бяха омръзнали,че се замисляше дали да не стане вегетарианец,но  доколкото знаеше никой не е виждал Змей да яде салата и да пие ракия-но пък  откъде взима  гориво за пламъците?Но  като се сетеше колко приказки ще трябва да се пренаписват , решаваше да продължи както досега въпреки наднорменото тегло и високият холестерол
  Само малко дискомфорт му докарваше това,че хората го рисуваха,как св.Георги го пробожда с копието си.
--------------------------------------------------------------------------------
*Няма нищо общо с бог Хор
Legacy hit count
502
Legacy blog alias
45083
Legacy friendly alias
Гергьовден-032FAFC16FCC453E82214B6E5FB20CBC
Забавление
Невчесани мисли
Хапка и пийка

Comments2

goldie
goldie преди 15 години
Честит имен ден на всички с името на св. Георги!
Честит празник на всички християни!!!

Deneb_50
Deneb_50 преди 15 години
Ами благодаря от името на всички именници ;-)Аз реших да им честитя празника малко нестандартно с горната публикация.Явно са опекли по-големи агнета и още се борят с тях.За това реших да ги отменя в благодарностите.Да са живи и здрави!!!
By Deneb_50 , 11 November 2009

 не  е по Монтен

Опитах да съм добро дете-може би не успях?

Опитвам да съм добър съпруг-вероятно също не успях?

Опитвам да съм добър баща,така и не разбрах-дали успях?

Опитвам да съм добър човек, питам се дали успях???

Legacy hit count
756
Legacy blog alias
34781
Legacy friendly alias
Опити-0D52658FE70B4FF9BC9D2592AB83110E
Размисли
Семейство

Comments12

Kopriva
Kopriva преди 16 години и 5 месеца
 Чувството за вина и неудовлетвореност от миналото са ненужно и непреодолимо препятствие по пътя към щастието! Лепни им етикет "Изтекъл срок на госност" и ги забрави! :)Днес заради нови чуства!  Бъди добър Човек (съпруг, баща....),  по детски вяравй във мига!
Kopriva
Kopriva преди 16 години и 5 месеца
 Денеб, пак прочетох твоите няколко изречения! Само първото е в мин. свършено време- разбираемо....... Останалите почват със сегашно време, а равносметката (съмненията) е в минало! Нещо случило ли се е ???
 П.С. "Сега се опитвам и се питам дали ше успея?" не е ли по- добре пред "Опитвам да съм добър човек, питам се дали успях???" Някак плашещо окончателно ми звучи?
DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 5 месеца
Освен, че е есен, тази равносметка наистина е малко тъжна. Все се опитваме нещо, а в последствие разбираме, че опитите са били напразни... И аз не знам, Денеб. Дано да си успял. Всъщност, мисля, че дори самия факт, че си задаваш такива въпроси означава, че си добър човек :) Поздрави!
Kopriva
Kopriva преди 16 години и 5 месеца
 Човешката психика явно е неразгадана като Вселената. В един момент всичко ти се вижда безсмислено и всякави опити напразни- в друг си щастлив, че си жив и оценяш мига....... Сега се замислих над психиката покрай новината за националния вратар на Германия. Пари, слава, успех, младост...........за всеки друг мечта, но явно за него не е било точно така!
Deneb_50
Deneb_50 преди 16 години и 5 месеца
Kopriva wrote :
 Денеб, пак прочетох твоите няколко изречения! Само първото е в мин. свършено време- разбираемо....... Останалите почват със сегашно време, а равносметката (съмненията) е в минало! Нещо случило ли се е ???

Не,нищо не се случило,просто (настроения на душата)  и ми се струва,че така написано звучи по-добре

edit:или миналото време може би означава,че вече не съмнявам в отговорите на въпросите? ;-)

Kopriva
Kopriva преди 16 години и 5 месеца
 Радвам се, че всичко е наред! Колко хубаво би било да можем свободно да споделяме "настроенията на душата" без притеснения, как ще бъдат изтълкувани!

 Мен този пост ме подтикна към размисъл за важните неща и е за " + " !


Shogun
Shogun преди 16 години и 5 месеца
Според мен, успехът е самият опит.
Shogun
Shogun преди 16 години и 5 месеца
Като стана дума за есен, дупки и Монтен, ето един цитат от него:

Най-ценният плод на здравето е възможността да получаваш удоволствие.


Deneb_50
Deneb_50 преди 16 години и 5 месеца
Shogun -ке,много високо вдигна летвата и ме караш да мисля,а както знаеш от един мой по стар пост,аз това хич не го моя ;-))).Миниум 2 месеца ще мисля за Монтен и дупките,за есента няма нужда да мисля,докато стигна до отговора може и пролет да дойде.

Значи ако направиш опит и той не е успешен се брои за успех,така ли?


pestizid
pestizid преди 16 години и 5 месеца
Deneb_50 wrote :
Значи ако направиш опит и той не е успешен се брои за успех,така ли?

Отговарям аз: Да, защото си се изправил над съмненията и си опитал, независимо какъв е резултатът. Освен това все нещо положително има в този опит и остава да разбереш какво още ти трябва, за да се получи, :)) Леле, отстрани колко съм позитивна, чак се учудвам, :))
Ако наистина мислиш два месеца, то наистина ще дойде пролетта, а после и лятото, :)) По-хубаво е от мислите ми за летаргичен сън и таралежът, скрил се в шумата в някоя хралупа. :))
ednaotmnogoto
ednaotmnogoto преди 16 години и 5 месеца
  Човек греши, додето се стреми!Стара истина...Важното е,че се опитваш.Но може би "успях" в последните три изречения трябва да бъде "успявам"? :)  Защото продължаваш да опитваш,нали така? ;)
Deneb_50
Deneb_50 преди 16 години и 5 месеца
Права си poksi ,но виж първият ми коментар по темата.Разбира се,че продължавам ;-)))
By Deneb_50 , 18 August 2009

Понякога,поне на мен ,смъртта ми изглежда  като самотен бегач на дълги разстояния , движейки се с неземна илиизвънземна скорост.Движейки се толкова бърже понякога въздушната вълна ,предизивикана от нея повлича и хора,които са на не точното място и време.Когато попадна на маршрута й,ако има хора и време не бих пожелал на останалите да изживеят моя живот.Знам,че има хора,които може би завиждат на живота ми,но има и други,които  имат по-добър живот.По принцип всеки има един живот и той си е само негов.
      Познавам човек,който сякаш е живял живота,който съм искал,но затова е платил доста висока цена-в смисъл,че той се е лишил от неща,които аз съм преживял-разбира се това важи и за мен,аз пък съм се лишил от това пък което той е видял и преживял.
   И още нещо,когато дойде момента,ми се иска да ми се яви в тялото на блондинка,а не на блондин,ако може да е онази от 53 улица от «Ах ,този джаз «

 Не мога да разбера,ако наистина тя може да се явява в човешки образ,дали може да изпитва и чувства,например дали може да се влюбва или да се привързва към някого.Ако случайно се случи първото-не съм сигурен дали обекта на чувствата и ще иска да тръгне с нея с удоволствие.
Не разбирам и това,защо аз трябва да изкупувам греховете на някой,живял доста преди мен и защо тя прибира Добрите,а лошите си ги оставя на този свят.Нали,уж след нея се преселваме в един по-добър свят.
Legacy hit count
738
Legacy blog alias
32163
Legacy friendly alias
-Самотният-бегач-
Невчесани мисли
42

Comments8

DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 8 месеца
Ще ти кажа моето мнение на атеистка и фантазьорка. Казвали са ми, че всъщност няма такова нещо като изкупване на чужди грехове. Изкупваме само своите - тези, които сме допуснали в предишен живот. Научаваме ненаучените уроци, а ако не успеем да ги научим пак повтаряме. Мисля, че смъртта е нещо естествено като живота. Странно защо никой не си задава въпроса "Животът може ли да изпитва чувства и от какъв пол е в същност". Когато дойде при мен, искам да има образа на някой от многото познати, приятели и роднини, които е отнесла - иначе може и да не поискам да тръгна...
ValentinPetrov
ValentinPetrov преди 16 години и 8 месеца

Когато в смъртен час Смъртта ще те погали

Да кажеш: Любих аз, за нищо аз не жаля.

И нека в любовта раняван си без жал,

но всичко на света за нея ти би дал.

Алфред Дьо Мюсе

Deneb_50
Deneb_50 преди 16 години и 8 месеца
Sluchaina казваш,че си атеистка и фантазьорка,а говориш за прераждането,което го има само в източните религии.Аз говоря за православието,което казва че изкупуваме и греховете на дедите си.

Още нещо, не мога да разбера от него,казват,че грешник,който се изповяда ще отиде в рая,а този който не греши-не било сигурно.Точно поради тези причини и аз съм атеист.

Valiata благодаря ти за хубавото стихотворение на  А.Д.Мьосе,което ме кара малко да се засрамя,защото   досега не съм му обръщал достатъчно внимание и малко да съжалявам защото в живота си съм бил твърде малко раняван ;-))))


DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 8 месеца
Денеб, не знам дали го има или го няма - не може да бъдем сигурни в това.  Религията учи на подчинение, а страхът е добра мотивация в тоя случай. Макар, че лично мен никак не ме вълнува отиването ми където и да било след като вече няма да съм с хората, които обичам. Относно греховете - човекът може да не осъзнава грешката си, поради това няма как да я изповяда и тя да му бъде опростена. И това прави отиването му в рая несигурно. Според мен е по- важно да изживеем времето, дадено ни сред хората, по най- добрия възможен начин.

 


Shogun
Shogun преди 16 години и 8 месеца
...И даже смъртта,
като страна непозната, ти открий.
Колумб остани
до последния миг на живота си.

(Веселин Ханчев, "Колумб", цитат по памет)


galjatodorova
galjatodorova преди 16 години и 8 месеца
Не знам защо, въпреки че е неизбежно, темата за смъртта ме плаши. Предпочитам да мисля за живота, който просто лети!



Deneb_50
Deneb_50 преди 16 години и 8 месеца
  Shogun в историята е останал само един Колумб,който се е върнал от пътешествието си,за другите няма данни.

  galja todorova всеки ден,умира по нещо в нас,една мечта,някое очакване или нещо друго,мисля си,че източните народи са по-спокойни ,защото са приели съвсем нормално-раждането и съответният край


KapchukPeev
KapchukPeev преди 16 години и 8 месеца
Най добре е там където не си  и там плащат много .......
By BALTAZARIVANOVICh , 19 December 2008
Балтазар Иванович - синеок негър* със Северняшка кавалеристка униформа.

Този образ предизвиква противоречиви реакции - от насмешка, до крайно озлобление и словоблудство по повод на името и/или конкретна моя позиция. 

Наред с това, периодично засичам и намеци за анонимност, както и директни твърдения в същата посока.

Някои хора се питат "къф е тоя, нема никфи комплекси", други ми размахват пръст и ми се карат.



Аз казвам, че в никакъв случай не съм анонимен. Имам собствена регистрация в блогър.ком, което автоматично ме прави НЕанонимен.

Лично за себе си съм избрал дейността ми, като преобладаващо политически блогър да не се свързва с физическото ми АЗ. 
Политическите и гражданските ми позиции са в някаква зависимост от характерните особености - пол, възраст, религия, социален статус, образование, националност, обкръжение, но в никакъв случай споменатите не са определящи.

Има безброй много хора, които по изброените признаци са досущ, като мен, но гледат на нещата по съвсем различен начин.

Не искам да свързват всяка моя дума със субективните дадености. Не искам, когато ходя по улицата и ме срещат приятели или непознати, да казват "този е блогър", "този е от голямото добрутро", не искам тази ми дейност, която смятам за обществено полезна, да бъде определяща за отношението на другите към мен. 

Искам отношението към моите политическите и гражданските позиции да е основано единствено на база на оценката за тях самите, а не защото АЗ съм зад тях.

Аз съм личност. Имам определени разбирания и позиции, които почиват на съвкупността от много обективни и субективни фактори и комбинацията между тях. Имам и кураж да стоя зад думите си.

За съжаление, дори хора с огромно его и претенции за голяма начетеност и широкоскороеност не могат да се надскочат по отношение на възприятията си за този отсреща.

Аз разбирам от политика. Аз разбирам политиката. Аз имам политическа позиция. Такива са фактите и дали карам камион или съм скъпоплатен адвокат е без особено значение.

Друга причина да бъда "анонимен" по този начин е, че така няма как някой негодник да каже, че гоня някакъв политически интерес или се напиням да ме впишат в нечия листа, каквото беше казано по адрес на друг човек преди време.

Надявам се сега нещата да са станали малко по-ясни.

негър* - по времето на Гражданската война, предците на днешните афро-американци са били просто негри

Legacy hit count
251
Legacy blog alias
24864
Legacy friendly alias
Бил-съм-анонимен--НИМА-

Comments

By goldie , 15 November 2008

От известно време някои хора /като мен/ ги терзае скуката, егоцентризмът и някой други лични въпроси, както и какво означава Ф в моето име. Някога с тази буква започваше името на дядо ми, а по-късно когато реших, че не ми харесва фамилията на огромния ни род, реших да си я сменя и си избрах името на дядо.

И понеже се разминах с доброто образование в световнонеизвестно частно училище, завърших местното държавно, едиствено, за родния ми град и получих най-доброто образование по неграмотност от съпругата на директора, която беше начална учителка на доброволни начала, без нужното образование, но с целия възможен ентусиазъм на света, който може да бъде въпътен в една истинска тояга, която тя размахваше ежедневно. И тук се сетих, че някой друг път мога да ви разкажа за В, т.е. да си спомня на публично място как научих буквата В, но сега съм на Ф.

 След тъпото лирическо отклонение, без лиризъм обещавам, че тук няма да цитирам безкрайната полемика, която водих с майка ми, баба ми и половината, известен ми до тогава свят, т.е. род, нито ще ви представя списъка с жертвите на семейната война. Ще ви покажа какво аз разбрах за буквата Ф от нета.

Първо потърсих ф на гуглата и като се отвори един списък, светът направо ми заприлича на пост от beleff в BGLog.net

-beleff , човече, какво правиш, бе, защо не каза, че участваш в създаването на новия световен ред, можеше да започна да ти се подмазвам.

 Но, въпреки това, не се отчаях до край. Реших, че има надежда да открия себе си по някакъв  по различен начин и си погледнах сайта с хороскопа. Ми да. Аз и звездите. Направо ми порастна самочувствието със скорост на совалка. Стигнах Юрий Гагарин и разбрах, даже, как е летял и колко бързо е стигнал кораба бял.

Според моята букава Ф в моето самоизмислено име нещата са такива:” Ф говори за потребност да бъде пръв, да блести във висшето общество, да ползва всички блага на живота, да бъде винаги в центъра на внимание, но противоречивият характер пречи на простодушния притежател на име с буквата „Ф” да осъществи дори половината от замисленото. Въпреки това той е гъвкав и дипломатичен, премисля всяко свое действие до най-малката дреболия. На слух звукът се възприема положително.”

Но понеже по онова време си промених края и на първото име / както се казва с едно съдебно решение си реших проблема на 2-те имена, ето какво пише за буквата Д, с която пък съм се родила, защото съм родена на Димитров ден: „Д говори не само за склонност към размисъл, всестранно обмисляне както на философските, така и на житейските проблеми, за готовност да се помага, но и за инат, гордост и независимост, а следствие от това са склонността към грешки, не винаги правилната преценка на собствените сили и възможности. Твърдо звучащата „Д” не се съчетава добре с всички звукове, предизвиква в съзнанието напрегнато очакване, което води до трудности във взаимоотношенията.”

Ако някой се съмнява, че съм могла съвсем безскруполно да си копи/пействам тази информация нека се запознае с останалата част от инфото на този адресссссс dirtylads.dir.bg/_wm/library/?df=287955&GDirI...

pridvorni.blog.com/2279681/

После ми стана скучно и реших да видя как изглежда мойто Ф на света и КАКВО да видя???!!!!??? Мислех, че нещата се изчерпват със:

Но се оказа, че може така:

 

И така:

 

И така:

Ми какво става с вашата "любима" ФА. Ами това, че се носят слухове, че Фа има концерт със Сидер Воевода, а аз мислех, че съм политически незаинтересована от никой политик, но Концерт на ФА, “Сидер войвода” и КОКООООООО в Арбанаси Палас  си е факт на адрессссс: http://napredak1869.wordpress.com/.../

През това време на друга географска ширина или дължина

Мениджърът на Манчестър Юнайтед Алекс Фъргюсън за пореден път се заяде с ФА, след като тя го обвини в непристойно поведение

topsport.ibox.bg/material/id_1883225342

Същевремено

Бойко Борисов винаги лично проследява как се изпълняват заповедите му, на адресссссссс или по адресссссс, или както дойде, само да е на първа страница и без значение дали е с до, ре , ми, фа или само с палка в ръка.

http://www.segabg.com/online/article.asp?issueid=2084&sectionid=5&id=0001101

 П.П. Не съм проверила за правописни, случайни или нарочни грешки, затова може да се забавлявате докрай!!!





Legacy hit count
710
Legacy blog alias
23778
Legacy friendly alias
didi-f--за-Ф
Ежедневие
Забавление

Comments4

do100jan
do100jan преди 17 години и 5 месеца
Дидифа, защо сега ме караш на дърти години да се Флюбвам? Тъкмо реших да се кротна вече... :)))
goldie
goldie преди 17 години и 5 месеца
Ми защото ти се обяснявам
do100jan
do100jan преди 17 години и 5 месеца
Дидифа, виждам, че нашите отношения са обект на нездрав интерес и вулгарни коментари. Аз съм полигамен :))) И това лесно се забелязва от публичните коментари. А ако знаеш личната ми поща какво съкровище на еротичната поезия е... Но там достъп имам само аз :)))
goldie
goldie преди 17 години и 5 месеца

Е аз пък не съм казала, че съм се заклела в моногамията

П.П. Не съм срещу теб в този спор, който си избрал да водиш, нито съм на страната на останалите участници. Опитвам се да се оттегля от един безпочвен спор, защото това не е една от моите войни и в него нищо градивно не намирам.