BgLOG.net
By swetew , 3 December 2013

Или неподправената истина за поредния „расистки” инцидент в близост до центъра на София

 

Съвсем накратко за варианта на т.нар. „национални” медии, наслушахме се на лъжите им до втръсване. Според тях трима младежи „от арабски произход” кротичко си седели на един уличен ъгъл до кв. „Захарна фабрика”. Регулярна вечерна разходка на чист въздух или пък романтичен  воаяж из нощна София? Казва ли ти някой…. Пък смееш ли да питаш?
 Изведнъж към 23 часа изневиделица върху мирните хора със статут на „продължително пребиваване” се нахвърлила тълпа скинари. Те били точно 23-ма (двадесет и трима) според показанията на потърпевшите, въоръжени с вериги, ножове, боксове и каквото ти душа и въображение иска.. Били ги, рязали ги, взели им парите (на двама по около  500 евро, на третия триста). Но те успели да избягат, оказана им е медицинска помощ, извършителите се издирват …. Злобните подмятания за „ксенофобска вълна” и „нетолерантност”  на българите няма нужда да бъдат отново тиражирани и коментирани.

Изхождайки обаче от половинвековния си опит като жител на столицата и общоизвестните, публикувани в медиите факти, смея да предположа съвсем различна интерпретация на случая. Представете си трима наркопласьори в столичен квартал в близост до центъра. Какво предлагат – „лека” дрога, просто „трева” или екстази? Или може би пълен комплект от менюто? Да не гадаем. Клиентела се намира и на кръстовището арабите „заработват” дневния приход. Защото голяма част от арабските и африкански пришълции ако не са талибани  и членове на ислямистки групировки(както бе доказано от наши и западноевропейски медии), просто са част от криминалния контингент на милата ни татковина.

Но „Всяко действие си има своето противодействие” и на всяка мафия се противопоставя друга мафия. Никой наркобос не търпи чужди елементи да го конкурират в собствената му територия. Затова той стяга силовата чета за ответен удар. Посоченият квартал освен в близост до центъра е и в периферията на митичното циганско гето с метафорично название „Факултето”. Затова и подозренията на десетки коментиращи потребители, че поне част от нападателите са били цигани съвсем  не са неоснователни, но на този етап не са и официално потвърдени.

Но има ли значение етническия произход и „слънчевия загар” на ударната група? Тя изчаква тъмнината и действа принципно спрямо натрапниците. Разчиства терена, наказва конкуренцията, взема си „заграбения” оборот. Този вариант на събитията по-логично обяснява изнесените в медийното пространство факти. И отговаря на зрителите откъде аджеба тези „бедни”, „изстрадали” бежанци носят в джобовете си суми, превъзхождащи многомесечните пенсии на средностатистическия български пенсионер.

След  инцидента следва логичното продължение.

Разбирам (това не значи, че не осъждам!) позицията на битите араби. Да признаят истинската причина за понесения побой значи сами да се вкарат в затвора. Къде, къде по-лесно и ефектно е да се посочат някакви скинари с бръснати глави, да се увеличи броя им до пияна и дрогирана ксенофобска тълпа. Така вместо заслужено наказание се заработва известност по медиите и безплатно медицинско обслужване. Впрочем на фона на разказаните събития да питаме дали въпросните пришълци с „продължителен статут на пребиваване” са работили и един ден в България и дали са внесли и лев в Здравната каса или лечението им пак е за наша сметка, си е живо дребнотемие.

Разбирам (но не оправдавам!) и позицията на родната полиция дето все „ни пази”. Публична тайна е, че наркоразпространението в София и големите градове се върши с полицейска закрила. И докато редовите полицаи просто прибират съответната такса от пласьорите на улицата, то високите чинове разпределят сферите на влияние и прилежащите райони с  местните наркобосове.

От една страна полицията не може да пренебрегне сухите факти, тя все пак не е платена медия. Всички сайтове отбелязаха, че районът е оживен, има доста търговски обекти с работещи камери за наблюдение и защита. Та, явно като са прегледали още първите записи, униформените разследващи разбират истината. С основание твърдят как нападателите не 23-ма, а… 7 (седем!)….. Също така установяват, че не са скинари с бръснати глави, а изглеждат подозрително мургави (но това е друга тема!). Но дори пред  очевАдните кадри полицията може да стигне само до констатацията, че нападението не е на расова основа, а е просто ”побой” и „грабеж”. Защото само споменаването на наркотици може да предизвика главоболия за техни колеги и „съдружници”.

Не разбирам  обаче и не мога да оправдая продажните официозни медии и жалките, послушни псевдожурналистически и правозащитни плазмодии, които продължават да обвиняват собствения си народ в несъществуващи грехове. И за да натъкмят поръчаната версия сменяха като носни кърпички през час националността на пострадалите – първо бяха палестинци, после ливанци, накрая за пропаганда двама от тях се оказаха сирийци.

А изводът е как  българите са лоши, „нетолерантни”, „нехуманни” ксенофоби и расисти. Ами така си е!

Вместо широко да отворят домовете и сърцата си за храбрите талибани и техните фамилии, те правят блокади на пътища и не дават да се издума за емигрантски общежития от „закрит тип” по родните им места. Вместо да водят под строй жените и дъщерите си при цветнокожите пришълци, за да решим демографската криза и обогатим генофонда (според съветите на „нашата” еврокомисарка), те не щат даже апартаменти под наем да им дават. Вместо да приемат радушно и да предоставят „късче земя”, с джамии до късчетата, на цялата тълпа от десетки хиляди фанатични последователи на Аллах и неговите пророци от „Ал Кайда”и „Свободната сирийска армия”, те, подучвани от вредната „ксенофобска” и „антиевропейска” партия „Атака” искат границата да затварят.

Лоши хора! Затова като не щат тези простички неща, ще бъдат омаскарявани пред света с фалшиви инциденти като този, описан по-горе. Или с пребитото сирийче край „Военна рампа”, нищо дето се оказа, че са го млатили своите. Или с някакви неидентифицирани нападения (също като НЛО), за които пострадалите нямали белези, свидетели и доказателства, и даже не подали оплаквания……..

Само, чудя се, вярва ли някой на подобни провокации?

 

Legacy hit count
260
Legacy blog alias
75486
Legacy friendly alias
Ах--тези-лоши-българи-
Нещата от живота
България
Човекът и обществото
Символика
Гражданско образование

Comments

By DenitsaDeni , 25 June 2009
В отговор на Професора...

Професора твърдеше, че в България няма полиция. Напълно невярно. Не само, че има, но има и някаква полза от нея. Вчера например, алармата на семейната кола наследство от Дядо се разсвирила. Аз не съм в София, братовчед ми, който ползва колата беше при приятелката си. И в 23:30 ми звъни някой на телефона. Аз по принцип не вдигам на непознати (пък и на доста познати) номера в нощния интервал 10-10, но ми направи впечатление, че този номер е стационарен и ми стана любопитно. Оказаха се от полицията. Проверили номера на пищящата кола, разбрали, че се води на Дядо и странно как стигнали до моя телефон. Странно е наистина, защото в удостоверението за наследници сме 6 човека. А и беше по-логично да звъннат на стационарния номер, който още се води на името на дядо, всъщност те са два. А те знаеха и кой да търсят. Най-учтиво ми обясниха, че колата пищи, съседите мрънкат и ако обичам да изключа алармата. Имаше почти измъчен глас. Дали е звънял и на други телефони не знам. Но като му казах, че ще изпратя някой да я спре и той тоооолкова се зарадва. Направо ми стана мило. Е, когато братовчед ми се върнал заварил двама полицаи да думкат по вратата (5 минути не са ли достатъчни, за да ти светне, че няма никой вътре?!) не били толкова щастливи и дори щели да му напишат акт, ама бързали. Но му взели имената, което значи че може и все пак да му напишат акт. Какъв кеф, че не бях в София (а и в крайна сметка си купух моя кола, точно за да не се разправям с тази кола).

Та така, каква е поуката.

1) Полицията съвсем определено има достъп до база данни с най-различна информация за хората (нещо, което се потвърди и когато издирваха другата ни кола).

2) Полицията изобщо не се свени да използва въпросната база данни, ако успеете да я накарате да го направи.

3) Полицията понякога върши и полезни неща или най-малкото, би могла да ги свърши ако иска.

После се присетих, че трябваше да го питам този полицай дето ми се обади като има достъп до толкова информация да ми каже дали ми е готов актът от КАТ, но уви не се сетих. А и вероятно щях да отнеса някоя псувня.

Но все пак замислете се-те наистина имат всякаква информация за нас-къде живеем, къде работим, телефони, вероятно и имейли, какви коли имаме и кой знае какво още. Не бих се учудила и да знаят колко порно гледаме. Тогава защо по дяволите не работят. Грешка, те работят за гражданите. Което ще рече грижат се за купонджии, разбеснели се аларми и досадни кучета. Но защо тогава няма нито един голям бос в затвора. Дали затова не са толкова депресирани българските полицаи-защото са отишли да работят високо-рискова професия с идеята, че а) ще взимат повечко пари б) ще носят пистолет в) ще хващат лошите. А май им се осъществява само б). Когато мама отиде да се оплаква за колата си, попадна на полицай, който през лятото ходеше в Испания да лепи плочки!!! И това ако е нормално...

Не виждам как можем да се оплачем от полицията при това положение. Ние може и да сме прецакани, но поне имаме избор. А те, какъв избор имат. Колкото и учителите имат. Пропаднала история. Не стига, че имат неограничен достъп до информация, а нямат никаква възможност да я използват, за да направят нещо добро.

Днес пък ми се обадиха на стационарния измамници. Ревящо момиче, каза "мамо (бабо, според настроението на слушащия), катастрофирах". Затворих и защото ми беше тежко да слушам за катастрофи след като се ударих, твърде пресен ми е споменът. Чудя се, ако ми подслушваха телефона (примерно, защото по едно време искаха да послушват всичко и всички), дали щяха да арестуват гадните измамници ако ги прихванат. Или щяха да продължат да си слухтят тихо и кротко. Защото част от идеята да се откажеш от гражданските си свободи в полза на сигурността, е да се отървеш от точно такива плъхове. Но защо ли имам усещането, че от полицията не биха направили нищо, защото те няма да послушват ВСИЧКИ, а само тези от които могат да извадят някаква полза. Толкова по-доходоносно е да следиш имейлите на клонове на големи компании у нас и да развиваш промишлен шпионаж. Защо да се мориш с някакви малки мизерници.

Както и да е. Надявам се тия гадове да не продължат да звънят по телефоните от тази централа, защото вилната зона е пълна с възрастни хора с внучки. И може да се получи неприятно.

П.С. Няма особена нужда да разискваме продажността на полицаите-мисля, че всеки който гледа американски филми ще знае, че техните ченгета са не по-малко продажни. Просто тук проблемът има други измерения. Някак си там (и в повечето нормални страни) вредата, която един купен полицай може да причини се ограничава от желанието на останалите да работят. А тук на никой не му се работи и вредата е напълно неограничена.

Legacy hit count
476
Legacy blog alias
30528
Legacy friendly alias
За-полицията---

Comments15

ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 10 месеца

Ми казала си всичко.


Да ти кажа защо загубих вяра в бг полиция.
Живея в малък град. Всички се познаваме.
Лятото една моя приятелка, учителка, ходеше да мие чинии на морето с мъжа си (готвач), за да могат да издържат двете си деца, учещи в София.
Като се върнали едно лято, станали жертва на телефонните измамници ("Как си, кога се върна от морето, дай 2000 да купим части за машини.."). Той дал парите, естествено после се усетил  и отишъл да се оплаче в полицията. Откъдето му казали, че на негово място не биха подали жалба - има две деца, всичко може да им се случи... 

 


Някой разбива нашата кола, вози се с нея цяла нощ и я оставя пак пред къщи.
Отивам да се оплача в полицията. Не за друго, но може престъпление да е извършено, в което нашата кола да е участвала - поне да знаят, че не сме я карали тази нощ.
Човекът, много учтиво (бях класна на сина му), ми каза:" Ами че защо идвате да се оплаквате - нали са ви я върнали...Благодарете на късмета си..."


Е, така НЕ МОЖЕ да говори един представител на институция, призвана да се грижи за реда в държавата. 
Не ги ли учат как да не се излагат сами, как да не плюят сами по лицето си???

Съзнавам, че както във всяка професия, вероятно има много добри и честни полицаи, а може би в София е по-различно. НО все пак София не е България.
Ужасно е усещането да живееш в малък град и да си напълно безпомощен и беззащитен.
Дупница е най-пресният пример за това - когато полицията не може да пази гражданите, те се уповават на мутрите.
Абе, като Чикаго през 30-те години на миналия век...

SlynceLuna
SlynceLuna преди 16 години и 10 месеца
Няма да гледам повече порно, ставам примерен гражданин.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 10 месеца
Ооо, отношението им към хората изобщо не го коментирам. То е от друга реалност. Понеже ми се наложи да имам взимане-даване с полицията наскоро и общо взето останах с впечатлението, че когато ти си нарушил закона, се държат с теб добре. Обаче ако ти се оплакваш от някой, ти донасят част от ада да се разнообразиш и освежиш. Просто толкова гадно отношение отнесохме и аз и мама и братовчед ми, когато се оплаквахме за колата й, че нямам думи. Но пък свършиха работата като видяха, че не се отказваме.

А за телефонните измамници, извинявай, но просто не разбирам защо хората им се връзват. То е ясно, че всичко се случва, но заговорят ли ти за пари, обикновено трябва доста сериозно да си помислиш.

Но при всички случаи, София не е толкова различна. Просто тук престъпленията са от по-различно естество. Наистина усещането, че си безпомощен е отвратително.

lorddesword
lorddesword преди 16 години и 10 месеца
само порното не ми пипайте - може да не го гледам, но комп без порно не чини пет пари :)
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 10 месеца

Дени, престъпниците обикновено се възползват от някаква слабост на жервата си - физическа или емоционална. Когато сме алчни или ни е страх, сме най-уязвими.
Затова процъфтяха толкова тези престъпления с частите. Моят приятел е изключително умен и предпазлив човек, но алчността го е заслепила.
Сега чувам, че темата на тези телефонни обаждания се е изместила - от "синът ви блъсна детенце" към "синът ви е отвлечен".
Използва се първичният страх на жертвата.


Не е справедливо да укоряваме жертвите, че са пострадали - независимо дали от страх, алчност или защото не са много умни да се сетят...


Държавата е затова - да намери и накаже престъпника.


Не да ми казва, че съм имала късмет.

 

Преди години мои приятели станаха жертва по същия начин - обадиха им се да им искат пари, защото съм катастрофирала в България  (пепел им на езика).
Хубавото е, че аз поддържам постоянна връзка с всичките си приятели, имат ми координатите - така че като ми се обадиха *** и разбраха, че все още спя (заради разликата във времето между двете страни) - просто ми се извиниха.

 

Няма да ти казвам колко бясна бях. 

 

***(готови да платят заради мен, че да не влизам в затвора, което ме ядоса и трогна едновременно)

DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 10 месеца
Съжалявам, но намирам за напълно погрешно да плащаш за някой, за да не влезе в затвора. Може и да е затрогващо, но не е правилно. И не мога да извиня стотиците хора, които са склонни да платят за някого, за да избяга от обинения за убийство по непредпазливост (защото обикновено това е измамата). Знам, че се възползват от страховете ни и че е много лесно да се поддадеш на такава измама, но това не значи, че го оправдавам. Страховете ни не са повод за гордост, а за срам.

Освен това, съвсем рационално, обикновено убийствата по непредпазливост ако не става въпрос за много хора се наказват с условна + глоба. Така че ако да кажем наистина твой близък е участвал в такава катастрофа, от парите ти няма да има смисъл. Но за съжаление в такива моменти хората просто не мислят. Като я чух колко сърцераздирателно плачеше мацката днес по телефона и чак ме заболя корема. Ако имах дете сигурно щях да откача от ужас. И все пак съм склонна да обвинявам тези които плащат точно толкова колкото и измамниците.

ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 10 месеца

" Съжалявам, но намирам за напълно погрешно да плащаш за някой, за да не влезе в затвора"

Да де - точно затова се ядосах.

 

Трогната се почувствах, защото е добре да разбереш, че някой те цени дотолкова, че да е готов да вземе пари назаем, за да ти помогне.


А бях бясна, защото след като приятелите ми предадоха дума по дума разговора с изнудвача, разбрах кой се е обадил с искането за тези пари, както и че роднина на този "човек" работи в полицията.
Това обяснява и отговора, който самите полицаи бяха дали на потърпевшия с автомобилните части (виж първия ми коментар)...

        

DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 10 месеца
Разбрала си кой е измамникът? Искаш да кажеш, че ти е познат? Това е тооолкова гадно.

Но си права, наистина е хубаво дори след като си в друга държава, все още да има хора тук, които са се притеснили за теб и дори са били склонни да дадат пари, за да те измъкнат от неприятности. Дано да си ги почерпила :)


ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 10 месеца

Отвратително, мен ако питаш.


Почерпих ги, аз не забравям доброто :).

vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 16 години и 10 месеца

...Дени и сега да обобщим - има или няма полиция? Аз продължавам да твърдя, че няма, а вие сте отчели толкова много "работа" свършена от същата!  Не може нещо, което го няма да отхвърля "работа". И тогава идваме до кой извод - че я има, но е нeeфективна, а това пък означава, че все едно я няма! Та работата стана като с моя пост преди няколко дни - него го нямаше нито на главна, нито в моя блог, но вие си давахте коментарите и те излизаха наяве и видими! Така и с nолицията хем я няма,хем я има, но когато не трябва или пък с отрицателни функции!

 Т.е. аз съм прав и е вярно, че полиция все пак няма! :-)))) Да живее анархията!

DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 10 месеца
Ами, Професоре, аз продължавам да твърдя, че има полиция. И че тя върши каквото може, когато може. Например повечето битови убийци са в затвора. Изнасилвачите, ако не са твърде богати също. Виж за педофилите-не знам. Но не мога да отрека, че полицията ми е помагала, въпреки всичките си недостатъци.

В оня пост ти защитаваше саморазправата. Ми няма как да стане, в моето семейство сме примерно само жени. Няма кой да ходи да се млати заради нас. Е, вече има, но защо пък да вкарваме в беля чужденците. Но важното е, въпреки отвратителното отношение, което полицията е имала към нас, те са ни помагали. И това е факт.

Така че полиция има за дребните риби. За едрите риби пък няма. Това е то-няма парадокс, само качествена разлика дължаща се на ниските им заплати и вероятно ниското им самочувствие. Представи си какво е, ти да подгониш някой голям престъпник и точно когато си мислиш, че си го хванал, някой да ти се обади да ти каже или да го оставиш на мира или че може да ти се случи нещо. Или да ти изчезнат доказателствата. Или в най-невероятния случай, в който доказателствата са ок и се стигне до съд, той да отлага делата заради разни психосоматични болести и накрая да получи условна. Или да се кандидатира за депутат. Ми и ти да беше, щеше да се държиш ужасно с хората и да гледаш да не се занимаваш с нищо. За да не се депресираш допълнително. 

Shogun
Shogun преди 16 години и 10 месеца
На нас ни ограбиха апартамента. Викнахме полиция и те ни кандардисваха доста усилено да не подаваме оплакване, понеже "и без това няма да има полза". Ние подадохме оплакване обаче, но нямаше полза - познаха. Тия явно бяха някакви екстрасенси.

Един път ми се обадиха за страхотна сделка - двама души, явно в комбина: единият ми предлага машина много евтино, а другият иска да купи такава машина скъпо и прескъпо. :) Естествено, ги пратих на ***, обаче не ми дойде и на ум да им направя клопка с полиция - а може би трябваше. Все пак инстинктът ми за самосъхранение е по-силен от желанието да тикна измамниците зад решетките - признавам си слабостта.

А ето какво е отговорила майка ми, като й се е обадил "полицай" да й съобщи, че"синът й" блъснал дете: "Като е блъснал детето, да лежи в затвора".

Съседката й - за същото: "Ами обади се на баща ти, той нали работи в полицията, той да се разправя" (нейният съпруг е отдавна покойник, и никога не е бил полицай - бъзик).

Сестра ми - на обаждане от "брат ни" по същия повод: "Какво, ти си брат ми? Брат ми да не е загубеняк като теб".
DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 10 месеца
Явно аз съм най- глупавия и доверчив човек на света. Обади ми се един, който се представи за чичо ми и поиска доста пари за някакви части за машина. Понеже чичо ми наистина има малко корабче, помислих, че нещо му се е потрошило и е дошъл в София за части. Добре, че поиска доста пари и трябваше да говоря с мъж ми - иначе като нищо щях да ги дам. После пък ме уведомиха, че сестра ми е катастрофирала и трябва да се плащат някакви чудеса в болници и в полиции- направо си изкарах акъла, просто блокирах и изобщо не допуснах, че някой може да спекулира с такова нещо. Добре, че тя ми се обади докато събирах съответната сума. Така ме е срам, че се връзвам! Добре, че има около мене разумно мислещи хора, които не приемат всичко за чиста монета.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 10 месеца
Хм, и аз си помислих, че трябваше да им се вържа и след това да се свържа с полицията, но не съм кой знае колко добра актриса. Даже никак :) Пък и нямах сили да слушам този плач. Поне да ги бях напсувала или овикала. Ама и това не можах.

Случайна-от срама няма смисъл, важното е поне да си вземеш поука. Аз това си мислех, ако да кажем имах дъщеря, вероятно щеше да ми е много по-трудно да им затворя, защото все пак има шанс и да е истина. Най-вероятно бих си уговорила среща с тях и бих използвала времето, за да се  свържа с нея. Но не бих взела пари без да съм сигурна какво точно става. Не мога да кажа, че не бих дала пари със сигурност, щото все пак нямам деца и идея си нямам как бих реагирала, пък и има доста различни ситуации. Но при всички случаи, смятам, че най-доброто поведение е да се отложи даването на пари и да се провери всичко, включително и най-лошият вариант-ако е истина, каква присъда може да се очаква и евентуално при кого биха отишли парите. И после решаваш, но поне знаеш, че си го обмислил и си направил най-доброто за момента.

DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 10 месеца
Дени, не си вземам поука, от това ме е срам още повече. Аз просто толкова се страхувам за близките си, че съм в състояние да направя какво ли не преди да се замисля. Знам си, че е много глупаво. Хората са различни, аз съм от импулсивните :) Подло е да се използват така страховете на хората.
By raylight , 1 March 2009

                   Тома Георгиев, в-к Седем.

 

 

 

Какво очаквахме от протестите, срещу какво протестираме и за какво протестираме, правим ли разликата между двете, са основни въпроси, които всеки трябваше да си зададе.

Очаквахме добре организиран масов протест за сваляне на БСП и коалицията им като цяло. Виждаше се, че правителството е уплашено от масовостта на действията и от подготовката на широк фронт, което ни водеше на мисълта, че може би от нищото, ще се появи желаното гражданско общество и ще заяви открито исканията си. Спорно е, дали нещата се стекоха по най-добрия начин.

Всичко започна с коментарите за опорочения първи ден на протеста, за ултрас- хулиганствата, за полицейския произвол. Строго погледнато, като се ограничим с действителното събитие, имаше бомбички и снежни топки. Бомбички има и по празниците и полицията не бие заради тях. Снежните топки трудно биха ранили полицай с каска, освен другото и с голям щит. Дали вътре е имало твърди предмети евъзможно, обаче недоказуемо. Всичко, което видяхме, беше агресията на хора, дошли да предизвикат полицията, вместо да протестират против правителството, но те бяха малко брой и  като че ли точно те останаха встрани от арестите, за сметка на многото ударени възрастни и невръстни. Полицията извърши арести, дори на хора без провинения, заради качулки и знамена - български. Побоят е ясен. Дотук полицията свърши своята част от работата, именно да бъдат изплашени протестиращите и да бъде саботиран протестът. Всъщност, в голяма степен успяха. Репресивният модел е прозрачен – в последните години единствено полицаите и военните получаваха от тройната мафия коледни заплати, за да бъдат послушна стена между народа и властта, иначе закъснелият протест щеше да се случи много преди да стигне държавата дотук. Но сега и те не получиха исканите увеличения - коалицията е наясно, че няма да бъде преизбрана и вече няма нужда да хвърля пари за еничарска отбрана от повсеместния гняв. Първият ден, според мен, беше единственият ден на истински протест, защото въпреки насилието, ясно е, че не го оправдаваме, беше изразено мнението на хората, че то е единственото, което може да уплаши властта. Жалко е, но в повечето случаи се оказва неизбежно при свалянето й. Арестите не свършиха с укротяването на тълпата - групи хора бяха гонени, отцепвани и арестувани, и след като са напуснали площада. След това се получи и желаният усмирен протест.

Защо се разочаровахме от него, защо смятаме, че той не изразява исканията на хората и протестират ли те изобщо, какво означава потропването на хоро пред Народното събрание, и не беше ли право едно от „момчетата с качулките”, което им каза: ”махайте се, да не сте в кръчма”. Все въпроси, които се оказаха съвсем уместни

Като се съсредоточим в исканията на протеста, откриваме една премерена манипулация в тях - всичко започна със спирането на газта и доведе до искане за оставка на правителството, заради многобройните му грешки. Дотук с похвалните подбуди. Но мнението на тълпите излезе извън нормалното в момента, в който се стигна до обобщаване и искане да бъдат свалени всички партии. Доста се наслушахме на изказвания в тоя стил през втория и третия ден. Според мен те заслужават подробно разглеждане, тъй като в тях се открива съзнателно „пренасочване” на гнева.

Говорещите съпътстваха искането си всички депутати да опразнят Парламента, с предложения, превърнати в скандирания, за смяна на системата, власт на народа и изгонване на всички управлявали през последните двайсет години. Приличат ли ви на доста познати лозунги от едно друго време?  Защо трябва да си ходят  всички партии е важен въпрос. Близко до ума е и отговорът кой ще оглави бъдещата „власт на народа”, под каквото и име да се появи. Социалистическите искания на хората с уредбата, сред които се виждаше Отецът, който може би е познат от протестите на „Атака”, бяха съпроводени от една добре подготвена програма с искания и сайт на организаторите на протеста, където може да се изпрати оплакване за полицейско насилие. Изведнъж стана видно, че насреща си имаме една организация и то добре работеща. Мога да ви кажа къде сте я виждали - идентични са били лозунгите на БКП, по същия начин беше подготвена почвата за царя, „Атака” изградиха електората си по подобен начин, след като превърнаха ТВ предаването си в партия, Боян Расате, с „Гвардия” и БНС също започва с неправителствени организации. Всички изложени примери доказват наличието на скрити кампании. Същото видях и аз на събитието - всички лозунги го превърнаха повече в предизборната кампания на бъдеща партия, която да бъде алтернатива на хората от Студентски град, земеделците, производителите, демократите, социалистите, спечелилите, загубилите, доволните, недоволните, националистите, анархистите, възрастните, перспективните, маргиналите, природозащитниците, предприемачите и всеки, който иска да каже нещо, вече повтаряно. Дори изказванията бяха подчинени на принципа, че трябва да се придържаме към социален аспект на протеста и хора с лепенки на ДСБ не бяха допуснати да говорят, което доказа желанието на организаторите, да се разграничат от всички партии, въпреки съдействието, което им беше оказано. Постоянен беше стремежът, протестиращите да бъдат убедени да са аполитични, а протестът щеше да има смисъл, само ако е и политически. Всичко, съчетано с преговорите на организаторите с управляващите, създава ясното впечатление, че тоя протест може би няма за цел да свали правителството, както се канеше в началото, а да събере една недоволна тълпа, лесно манипулируема, неориентирана в ситуацията, объркана от противоречията, казани и преповторени от организаторите и подбрани говорители. А това не е перспектива за промяна.

През следващите дни видяхме и чухме още доста неща за полицейското превишаване на правата, за плезещи се отвътре депутати, за прикритите в протеста полицаи. Наблегна се на опорочаването на протеста от ултрасите, но ясно е, че социопати като тях се появяват винаги и на всяко място и против полицията, независимо от ситуацията.

Неразграничаването на полицейските права от полицейщината,ясните ламтежи, умело прикрити,  оставиха твърдото убеждение, че и тоя път гражданско общество нямахме, обаче се сдобихме с нови идеолози на социалното управление и обещания от преговорите с Парламента, но остава и надеждата, че разумът ще надделее над демагозите на паветата и от двете страни на оградата, определяща разликите в стандарта и позициите в държвавата ни.

Жалкото е, че усилията бяха за фиктивен протест и всички можем само да се надяваме, че повече хора, отколкото проличаха там, са прозрели, че по тоя начин няма да я бъде и те трябва да станат хората, които да се измъкнат от поредния опит да бъдат използвани, тоя път не само от властта, че ще прогледнат, че в дъното повече няма да копаят и, че демокрацията  зависи от тях.

 

Legacy hit count
272
Legacy blog alias
27182
Legacy friendly alias
За-Протеста-на-14-и

Comments

By aragorn , 23 October 2008

Задавам като данъкоплатец въпроса си и не очаквам никакъв отговор от никого- все пак знам, че живея в България. Повод да задам /на себе си/ този въпрос беше пожарът, на който станах неволен свидетел и заснех преди три дни.

Тогава в самия център на столицата, в движение се запали един лек автомобил. И за няколко минути изгоря /за щастие без жертви/ в неспиращия трафик!

Ако се вярва на данните, изнесени в пресата от началото на тази година, финансирането по доизграждането на националната система 112 е в размер на 48 млн. лв. и е осигурено от бюджетния излишък за миналата година – т.е от събраните данъци от моите и вашите данъци. С част от тези пари трябвало да бъде разширен и доизграден столичния център на системата.

Като оставим настрана зрелищния пожар, какво се случи всъщност?

Стана авария, която за щастие не се превърна в бедствие. А някой, на когото му се плаща за това да се справя с такива ситуации за пореден път не си свърши работата.

Но можеше да стане страшно!

Леки коли, маршрутки, автобуси и тролеи минаваха или спираха на метър-два от горящата кола, която за късмет не избухна. Ами ако колата имаше газова уредба?

Ами ако тя беше избухнала - какво щеше да стане с хората в автобусите, тролеите и маршрутките?

Къде беше полицията? Нали всички сме гледали по филмите  – каквото и произшествие да стане – първи на мястото са полицаите, те ограждат терена, пренасочват движението, с две думи – обезопасяват района.

Защо това не стана, след като само на метри от мястото е бъкано с камери – пак платени с нашите данъци? Защото сме в България. Пак поради това полицаят пристигна последен – вижда се на последния клип.

Добре, че поне пожарникарите си вършат съвестно работата.

Пристигнаха за по-малко от три минути, спряха движението, загасиха пожара и свършиха своята работа и работата на някой друг - както обикновено става в Република Абсурдистан…

Браво, момчета!

Legacy hit count
814
Legacy blog alias
23143
Legacy friendly alias
Браво-на-пожарникарите--А-този-тел--112-всъщност-действа-ли-
Ежедневие
Размисли
Интересни линкове
Събития
Невчесани мисли
София
Нещата от живота
Новини
Коментари
България
Видеокастинг
Разни
Коментари.
Човекът и обществото
BgLOG.net

Comments4

taralezh
taralezh преди 17 години и 6 месеца
Браво! Наистина бързо се справиха!

Телефон 112 работи. В 4 сутринта им звънях, тъй като имаше легнал пиян човек на улицата, който крещеше и събуди целия квартал. Не знам дали 10 минути се смята за бързо в България, но след толкова дойде патрулна кола и го прибра.

В Берлин бях свидетел на един инцидент в метрото. Тогава за 2 минути пристигнаха няколко линейки, полицейски коли и отцепиха района...

Дано ги стигнем някой ден. А не само да гледаме сеир.

Shogun
Shogun преди 17 години и 6 месеца
Ще ги стигнем германците, спокойно. Само трябва да се навият да тръгнат срещу нас.
lorddesword
lorddesword преди 17 години и 6 месеца
Шогун, те и да се навият - ние сме много бързи - обръщаме се и дим да ни няма:) Единственото успокоение е, че тогава ще са зад нас:)
goldie
goldie преди 17 години и 6 месеца
Като знам коя ми е родината, направо съм щастлива, че поне една институция все още работи. За този случай пожарникарите заслужават всички поздравления. Надявам се да има повече случай, в които да се възхищаваме от работата на държавни служители.
By lasombra , 20 July 2008
Някакъв човечец се прибирал привечер с колелото си. Било около Великден, и бил сложил кора с яйца на багажника. Карал си без грижа на света, когато се задал един Голф, който го закачил. Не силно, колкото да го бутне в канавката. Шофьорът спрял, уверил се че на човека нищо му няма и се обадил в полицията. Пристигнала патрулката, полицаят снел показания, извадил радиостанцията и се обадил в "Бърза помощ"

-- Пратете линейка на дванадесетия километър по пътя за Чуйпетльово -- казал. -- Тук един човек е паднал и си е счупил яйцата.

-- Боже! -- възкликнал дежурният. -- А органа?

-- С него разговаряте -- отвърнал полицаят, защото е орган на властта.

Какви ли не вицове има за полицаите (макар че според мен повечето са истински случаи). Попаднах обаче на една новина, която ме потресе до дъното на душата ми. Изкуствен полицай! Трябва да ви кажа, че не се и съмнявам в ефекта. Когато за пръв път видях от онези пластмасови патрулки по пътя за Дупница и аз вдигнах крак от газта (а и доста се притесних, защото сто метра по-надолу имаше знак "60", а аз карах с над 140). Чудя се само защо поддържаме най-многобройната полиция в Европа, след като пластмасовите и картонени полицаи вършат същата работа?
Legacy hit count
516
Legacy blog alias
20686
Legacy friendly alias
Слава-на-органа-
Ежедневие
Размисли
Невчесани мисли
Нещата от живота
Коментари
Смях до дупка! :)
България

Comments4

queen_blunder
queen_blunder преди 17 години и 9 месеца
Да, съгласна съм, че същата работа вършат изкуствените полицаи. По пътя към Дупница има и картонени полицейски коли, които са направени така, че да изглеждат много истински и едва когато съвсем ги доближиш, разбираш, че са картинки.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 9 месеца
Наистина изглеждат истински. Аз винаги се шашкам като видя сянката. Но пък предполагам, че ако всеки ден минаваш от тях, вече не вършат никаква работа. Освен ако от време на време няма и истински.
queen_blunder
queen_blunder преди 17 години и 9 месеца
Да, ако всеки ден минаваш, сигурно ще свикнеш, но пък "органите", ако са хитри, могат да променят по-честичко местоположението на изкуствените плашила.
lasombra
lasombra преди 17 години и 9 месеца
Да бе, и аз като ги видях за пръв път си помислих колко весело ще стане, ако вместо пластмасовата патрулка сложат истинска. А те тия макети са само под табели с надпис "Шофирането не е игра", така че човек зацепва след втората табела :)
By vesselastoimenova , 6 March 2008
 Каква е функцията на полицията в БГ?
 Да ни охранява! Да опазва реда!
   А ако тя ни напада, имайки предимството да притежава оръжие, ако нарушава реда?  За какво става дума тогава?
http://dnes.dir.bg/2008/03/06/news2742985.html
 Как бихте реагирали, ако някой ви опре пистолет в главата и то пиян?
 Не, нямам думи!
 Без поздрав и с възмущение!
Legacy hit count
292
Legacy blog alias
17819
Legacy friendly alias
Полиция---охрана-и-ред-или-нападение-и-своеволие-

Comments3

lorddesword
lorddesword преди 18 години и 2 месеца
професоре, ако пиян ми опре пистолет в главата, ще го прострелям в крака със собствения му пистолет, а ако се окаже газов - останалата част от пълнителя ще му я изстрелям в лицето от упор - повярвай ми години след това няма да иска да пипне оръжие:)
относно статията - пиянството не е оправдание за глупостите или поне Е, но само първия път, аз преди време на пияна глава правих едни глупости (не съм заплашвал никого), но от тогава никога не съм се напивал!
но докато я четох, много ме изкефи една от препратките, ето я: Така му се пада:)

vesselastoimenova
vesselastoimenova преди 18 години и 2 месеца
 Ама са били живи да го набият! ами ако гръмне някого?
А за теб Лорде не се съмнявам, ти като нинджа ще извадиш меч от задния ботуш и пак ще му го върнеш!
Но какво да правят едни не-нинджа жени в случая!
С възмущение чух преди малко коментара по Нова  ТВ на някакъв льохман началник, че видите ли човекът бил след дежурство, ама си бил пийнал и т.н.
"Айде холан" (както казва един друг професор), като държиш пистолет срещу главата ми , знаеш ли колко ме интересува дали си пред или след дежурство, ако щеш и по средата! А иначе имал 20 години праведна служба! Ама с тази си изцепка, др-рю  милиционер, ги  зачерта от раз!
  Без поздрав към такива и с неуважение!
lorddesword
lorddesword преди 18 години и 2 месеца
няма да вадя меч, няма нужда, просто ще му го избия от ръката, най-вероятно счупвайки му някой и друг пръст помежду другото, но иначе си прав - както е пиян каква е гаранцията, че ще дойде и само ще го размахва? Ами ако ме гръмне в гръб преди да съм разбрал дори, че има намерение да го размахва? К'ъфто ще да съм тогава (МакЛауд е изключение) - файда йок. Язък за хайванчето.
By DenitsaDeni , 12 January 2008
Преди 3 дена ни се наложи да отидем до денонощната аптека, за да може моя милост да си купи покъртително скъп антибиотик. Беше около 9 вечерта.

На връщане доволно стискайки покупката, на един завой в квартала видях синя лампа зад нас. Полицаи.

Спряха ни, всичко си беше наред уж, бяхме трезви, имахме си документи и аз си помислих, че е просто рутинна проверка. Да ама не.
Накараха приятеля ми да излезе от колата. И понеже той не благоволи да затвори прозореца, имах възможност да подучуя част от разговоря, а после и той ми до разказа.

Оказа се, че не ни работел задния габарит. Което разбира се нямаше как да знаем, защото все пак като се качиш в колата е трудно да разбереш сам какво и как и свети. Били го видели на някакъв завой и се зачудили защо не свети, след като всичко останало на колата си свети.

Трябвало да напишат акт, щели да спрат колата от движение и трябвало да се минава на каналите на кат (явно един ден разправия), щели да му вземат 12 контролни точки, 100-150лв акт. Общо взето красота. За една тъпа крушка, която вероятно просто е гръмнала в близките дни.

Започна се неизбежния пазарлък. Приятеля ми казал, че има само 20лв, питали го как няма като работи в компютърна фирма, накараха го да иска от МЕН??? Той не дойде разбира се, пък и аз нямах, имах 7лв, които бях приготвила за лекарства и те се оказаха грубо недостатъчни щото струваха 40лв. Но забележете наглостта! Да иска от мен. Нямало ли как да намери още. Само не му казаха да ходи да изтегли от някой банкомат.
Явно 20лв не са достатъчни вече. А едно време се задоволяваха с 5-10лв.

Сега, ако аз бях сама в колата, естествено този разговор нямаше да се проведе. Щях да им кажа да пишат акт и толкова. Пък ако искат да се занимават.

Но забележете абсурдността на ситуацията. Първо, глобяват те за нещо, за което реално не си виновен и оправянето, на което е елементарно стига да знаеш, че е развалено. Да не говорим, че не застрашаваш другите участници в движението. Второ, не стига, че взимат напълно незаконно подкуп, а и те изнудват за още. Трето, мен ме беше срам от ситуацията, честно. Защото до това се сведоха полицаите, до обикновени просяци.  Не, грешка, не са обикновени, доста са се усъвършенствали в просенето. Само дето не поискаха да отидем до вкъщи и да вземем пари.

Предполагам че много хора могат да кажат, че като цяло ние не сме прави, защото ние предлагаме нещо незаконно, аз съм напълно съгласна, но все пак, не би ли трябвало да има поне някаква мярка? Подкупите в КАТ вече са почти като актове. Само че мини-актове, които никъде не се отчитат. Все пак имат горе-долу същия ефект, като изключим точките, може би трябва да почнат да взимат подкупи и точки едновременно. Всъщност по-добре да не давам такива идеи, че ще взема да вдъхновя някой.
Абе мисълта ми е-не ги ли е срам. Мен ме е срам за тях. Честно. Да се пазарят така. Едва ли не, да молят за още 10 или 20лв отгоре. Ми това си е унизително. Един особен вид пазарлък. Ти знаеш, че имаш повече, но не искаш да ги дадеш за нещо толкова тъпо, те знаят, че имаш повече и търсят начин да те накарат да ги дадеш против волята си. Остана само да го обискират и да си вземат колкото решат.

Само съжалявам, че не си пуснах телефона и не записах разговора. Може пък тогава да престанат с това изнудване по пътищата. Само се чудят какво намерят, за да ти искат пари. Отвратително. Заради някаква тъпа крушка. Брутално.
Legacy hit count
643
Legacy blog alias
16871
Legacy friendly alias
За-КАТ-и-професионалното-просене

Comments2

Janichka
Janichka преди 18 години и 3 месеца
Аз пък се чудя защо това, след като е рутина от толкова време и всички знаят, че КАТ взимат пари, защо остава безнаказано? Защо ние просто свикваме с него и гледаме всеки поединично да се оттърве, като си плати глобата? Така това никога няма да спре.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 18 години и 3 месеца
Ми като ти казва, че ще ти спре колата от движение и че актът ти за една тъпа крушка, която може да ти гръмне в момента, в който тръгнеш, е 100-150лв, какво да очакваш.

Аз съм изключително против подкупите, щото точно заради тези които дават, онези си искат. Ама при положение, че човек е на работа и никой няма да му плати разходката до КАТ, актът и мотаенето, не е съвсем неочаквано че предпочита да събере стотинки и да даде на полицаите.

Просто имам чуството, че законите се направени така че да може да се взимат подкупи. В крайна сметка какво значи за една крушка да ходиш до КАТ, ми това си е абсурд.

И честно, що не вземат да ги узаконят. В смисъл, минаваш на червено-30лв, фар-20лв и т.н. Ама колкото са по-високи глобите, толкова са по-високи подкупите. Очевидно. Всички са мафия.
By alexi_damianov , 12 January 2008
Във връзка с ето тази справедлива кампания на демократичната власт в България предлагам да се извърши набег и върху създателите на безсрамното и развращаващо произведение - видеоклипът към поовехтялата песничка на дует Каризма: "Mr. Killer".

Ето някои от най-срамотните и позорящи кадри на туй безстойностно видеофотографическо произведение:


Докоснах ги с най-голямо омерзение, за да ги взема от клипа, който се намира тук, но недейте да го гледате, защото ще попаднете под справедливите удари на закона. А неговите правоверни слова гласят, както следва:

"Чл. 159. (Изм. - ДВ, бр. 28 от 1982 г., бр. 10 от 1993 г., бр. 62 от 1997 г., бр. 92 от 2002 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 38 от 2007 г.) Който създава, излага, представя, излъчва, предлага, продава, дава под наем или по друг начин разпространява порнографски материал, се наказва с лишаване от свобода до една година и глоба от хиляда до три хиляди лева.
--------------------------------------

Чл. 93. Указаните по-долу думи и изрази са употребени в този кодекс в следния смисъл:
28. (Нова - ДВ, бр. 38 от 2007 г.) "Порнографски материал" е неприличен, неприемлив или несъвместим с обществения морал материал, който изобразява открито сексуално поведение. За такова се приема поведение, което изразява реални или симулирани полови сношения между лица от същия или различен пол, содомия, мастурбация, сексуален садизъм или мазохизъм, или похотливо показване на половите органи на лице."

Сори, Миро! Очаква те среща и интимно запознанство с Петко Шарения от килия номер 8. Жалко и за теб, Галя! Дано от Сливенския затвор има изглед към Карандила. Жалко за всички вас, малки и големи еротични и порносписания, известни и забутани кабеларки, които след 12 пускате пъшкащите каки от Spice Platinum-а, жалко за всички вас, стотици хиляди интернет потребители! Бих ви носил цигари в затвора... ако не се налагаше незабавно да се предам в полицията, защото с този пост разпространих порнографско съдържание и попаднах под ударите на същата разпоредба.
Legacy hit count
1974
Legacy blog alias
16865
Legacy friendly alias
Каризма---в-затвора-

Comments12

Arlina
Arlina преди 18 години и 3 месеца
Karizma, могат да бъдат осъдени и за подтикване към насилие - "Ще избягаш ли от мен"/така ли се казваше песента, която беше начело на кампанията за домашното насилие?!/
Tosh
Tosh преди 18 години и 3 месеца
Стига бе, да се слагат в един параграф такива неща... Наистина, ако този неадекватен закон се спазва в България, бихме станали Пакистанът на Европата, или защо не Саудитската Арабия. За щастие засега май само полициците му вярват.

"Порнографски материал" е неприличен, неприемлив или несъвместим с обществения морал материал, който изобразява открито сексуално поведение."

Какво е неприличен, неприемлив или несъвместим с обществения морал? Чий обществен морал? Нека питаме 1000 млади хора, 20-30-40 годишни дали според тях да се гледа порно е нещо нормално, и да броим резултатите. Порно и еротика се правят, защото на хората им харесва, а ако няма насилие в това, тогава къде е проблемът? У кого?

Горе порното!
Arlina
Arlina преди 18 години и 3 месеца
@Tosh, струва ми се, че не си прочел поста за BAKLAVA-та;) и не само него, а и коментарите долу;)
chudovishte
chudovishte преди 18 години и 3 месеца
Тъкмо се загледах, че поста има 69 прочита ;)
Vod.net
Vod.net преди 18 години и 3 месеца
Всички сме си равни, нали?
Но май че някои са по-равни от другите...


Arlina
Arlina преди 18 години и 3 месеца
@Vod, това "равенство" ми е най-любимо... но пък "черният ПР" също е ПР:)
alexi_damianov
alexi_damianov преди 18 години и 3 месеца
Да, Тош, и аз говоря (почти) за това - за кухите разпоредби, които иначе си стоят между страниците на последното издание на НК и никога не се прилагат... докато не дойде време да се направим на мъжкари и да попреследваме някой творец, който се е осмелил да покаже мексиканската действителност на България.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 18 години и 3 месеца
Стига бе, ако няма кой да създава порно, ние от къде ще гледаме?
Недейте така :)

А иначе, законът още когато беше приет беше оплют, но явно никой не намира за необходимо да го промени.

И отново аз ще си похленча срещу термина содомия, който искрено ме вбесява. Мразя библейки препратки. Гррр.
И защо не можех да прочета този пост толкова време? Много беше гадно...все ми даваше грешка:несъществуваща страница.
alexi_damianov
alexi_damianov преди 18 години и 3 месеца
Бележитото в случая е, че дори не става въпрос за стар текст, забутан в нафталина и прахоляка, който се е скатал от многобройни реформи на законодателството. Напротив - става въпрос за разпоредба, която е била променяна на няколко пъти, но само и единствено, за да включи нови "престъпления" и форми на осъществяването им.

Това означава, че все още нормите в България се диктуват от хора с напълно архаична представа за обществен морал, откъсната с действителността.
lorddesword
lorddesword преди 18 години и 3 месеца
айде бе, изобщо не им е архаична, тия се чукат кат' невидели, може да са в лъскавите костюмчета по цял ден, обаче по цяла нощ опъват к'вот' докопат, било то малолетно или от на някое по-голямшко шосе чакалнята... само разни бабички от парламента и двама-трима дядковци да не го правят когато им падне, с която им падне... просто имам чувството, че тия олигозаври искат да ни е гадно и/или си правят експеримент на колко тона гадост можем да издържим - спряха ни ракията, порното, вдигнаха цените, понижиха заплатите, карат ни да вървим в кал, киша и боклуци, и да се молим под тях да няма дупка, в която да пропаднем, след последното закърпване на улиците...
това си е е една кампания за бавно и мъчително очистване на България от нейните жители...
Janichka
Janichka преди 18 години и 3 месеца
Лорде, много добре си го казал!
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 18 години и 3 месеца
Мдам, наистина е супер тъпо в 21ви век да има подобни текстове в закона. Но и е тъпо човек в 21ви век да смята, че педофилията и хомосексуализмът са еднакво гадни и престъпни.
За съжаление управляващите ни имат доста странна представа за морал.
By Teri , 5 December 2007
Блокадата на Суходол Чета новините и не мога да повярвам. Това ли трябваше да се случи? Да се блокира с полиция цялото село Суходол, за да се попречи на протестиращите? И не само това, но да се блокира и църквата и да не позволи на някой да влезе в нея, защото чрез църковната камбана се събирали протестиращите... Нямам думи. Дали не се превърнахме в полицейска държава?
Повече информация по темата тук
Legacy hit count
787
Legacy blog alias
16281
Legacy friendly alias
Полицейщина-230471B4C38F472FA98F908AF38876D8

Comments11

IvanAngel
IvanAngel преди 18 години и 5 месеца
А ти какво предлагаш? Как трябваше да се реши кризата в този момент? Пред нас има камари с боклук, до кога? Пред всеки жилищен блок сметище, това ли искате?
IvanAngel
IvanAngel преди 18 години и 5 месеца
Съветвам те да прочетеш малко повече за Суходол и за сметището там, ОК? Предполагам, че и ти си хвърляш боклука някъде, нали? И не искаш да се трупа на прага ти? Единственото бързо решение сега е да се ползва Суходол, докато не се построи най - после завод за преработка на отпадаците. Мисля, че всеки разумен човек ще се съгласи с мен.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 18 години и 5 месеца
Мдам, първо Тери, Суходол е квартал на София, колкото и невероятно да изглежда. Както и Мало Бучино.

Второ, това което прочетох за продаването на частен имот за увеличаването на сметището е просто ужасно. Знам че всеки софиянец е на мнение-"ми гадно е,ама какво да се прави", но аз минавам всяка седмица по двапати през Суходол. И не мога да ви опиша смрадта през лятото. Смрад, която те кара да си затвориш прозореца на колата, въпреки че си на около километър от сметището. Смрад която се усеща дори на около 5 километра в Мало Бучино. И там няма как да се затвориш и изолираш, няма къде да се скриеш. Планината е спокойна и красива и ароматна, и като излезеш-мирише.
Хайде, аз ходя само за събота и неделя там, а питате ли какво е на жителите на двата квартала? Уж, живеят в планината, а смърди на боклук. Това е ежедневието през лятото. Смрад. Не може един град да живее за сметка на два квартала.

Да не говорим, че в момента съвсем близо до сметището се строи магистрала. На никой ли не му прави впечатление, че магистрала Люлин ще минава през сметището, че хората ще затварят прозорците си, ще се давят от вонята и ще извръщат поглед точно след излизането си от София?

Колкото до боклука-само на мен ли ми прави впечатление, че депото е почти изчерпано, а завод дори не са започнали да строят??? Казаха, че ще има място за още няколко месеца, ами след това какво ще правим, къде ще се носи боклука? Ако има друг начин, защо не започнем направо с него. Ако няма друг начин, какво ще стане със София. Защо никой не си задава тези въпроси???

Аз лично съм извънредно притеснена от развитието на нещата. А ако наистина продадат този частен имот...какво да ви кажа, това значи, че цените в тази част на София ще паднат много. Което не е зле, щото в момента са супер-високи, но все пак, много хора ще пострадат от това. Не съм сигурна, че имаме право да правим това.

Не разбирам защо досега не беше построен завод, честно. Защо никой не задава този въпрос на Бойко? Защо никой не пита как може за 2 години да не се стигне до първа копка дори. Потресаващо е, че няма никакво ама НИКАКВО развитие по въпроса. За всички е ок да се натресе на Суходол още от боклука, защото сте далече от Суходол. Ами да, ама част от населението на София е близо. И е гадно. И вони. И дори и това ако забравим, до кога ми е въпросът? Колко още ще преповтаряме едно и също-затваряне, обещания, отваряне, полиция? Това ли е начинът?
Дали един завод за отпадъци не би се отразил зле на хората с Бугатита? Затова ли София е на колене за пореден път? За интересите на няколко човека два квартала страдат и една магистрала.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 18 години и 5 месеца
И за да не съм голословна предлагам като решение, след като така или иначе са отворили депото да го ползват за складиране на балите, да купят допълнителната земя и да построят завод ударно в оставащото време. Ако инвестират директно няколко милиона в повече от цената, трябва да е възможно да стане. В крайна сметка всички виждаме как се строи в София от зелено до дограма за около година. Ако това може да се постигне с нормални инвестиции значи с ударна доза пари и организация  би трябвало да може да се вдигне завод за половин година. Ами това е.

И се надявам че пред нови 30 дка сметище суходолци ще изберад завода. Поне няма да вони....
IvanAngel
IvanAngel преди 18 години и 5 месеца
Напълно съм съгласен с теб! И аз това се питам, как е възможно вече 3 години от както се говори за заводИ, за преработка на отпадаците да не е направено НИЩО!
Разбира се, че разширяването на сметището трябва да спре и рано или късно да се затвори!
Още повече аз съм твърдо против да се делят гражданите на София на Суходолци и останалите. Проблема засяга всички нас!
Това, което става не е нормално.
Питам г. Борисов какво става и защо не прави нищо от това, което е обещал? Така ли ще посрещнем Коледа в София, сред боклуци и бездомни кучета?
IvanAngel
IvanAngel преди 18 години и 5 месеца
Мда.
А МОЛ-ове наистина изникват буквално за месеци сякаш от нищото :-) В Павлово си имаме чисто нов търговски център :-)
IstinataPobejdava
IstinataPobejdava преди 18 години и 5 месеца
  А, забравихте ли сладките договорчета за обществени поръчки и още по – сладките кръгчета от фирмички около любимите ни партийки и  общинарчетата им  във всяка паланка ( и най-вече в София, защото са най-тлъсти поръчките и съответно комисионите).   ”Аз ще ти дам тая поръчка за толкова лева ( поне 10-ина пъти повече от реалната сума, пък ти ще ми дадеш толкова (една неприлично голяма сумичка). “ Ами, ако се построи завод какво ще стане с тази (или тези фирми), чийто камиончета правят “врън, врън” из София и де събират, де не събират боклука, та го карат на суходолци, пловдивчани (и не знам още къде) да им мирише. Ами нали се сещате с комисионите какво ще стане – ще секнат . Не, че не валят от многобройните други ОБЩЕСТВЕНИ ПОРЪЧКИ , забележете колко цинично звучи, т.е. ние обществото ги поръчваме, а те се разплащат (и как само). Във всичката си лакомия, не могат да си позволят даже и едно само кранче да секне. Пък, нали на тях не им мирише, много им е зор, че на някой му миришело, че дишал отровен въздух, че почвата и водата му е отровена, че децата му се разболявали от рак… Те да не са будали да ходят в близката планина. Колко му е да прескочат до Алпите…Пък  искате и работни места да ви осигурят с тоя завод ! Е, не чувствате ли че много искате ! Ама, че сте нагли пък !
IstinataPobejdava
IstinataPobejdava преди 18 години и 5 месеца
 Ако на някой, дето съм го настъпила по мазола, сарказма ми му е дошъл малко в повече, да ме прости, ама не му се извинявам.
IvanAngel
IvanAngel преди 18 години и 5 месеца
:-)
shellysun
shellysun преди 18 години и 5 месеца
Аз съм зад Суходолци. И не мисля, че е правомерно нещо, за което обществото и правото са се изказали отдавна, полицията да го налага със сила. Откровено казано правим глупости - текат реклами за разделно събиране на отпадъците, мъчим се да правим екологично възпитание, възхваляваме разни еко-инициативи, а в същото време използваме най-остарелите технологии в Европа за събиране и съхранение на отпадъците. Харчим луди пари да си местим боклука насам-натам, а нямаме пари да построим един завод за рециклиране, да не казвам, че хората преди две години, когато бяха споровете къде точно да се балира и складира, искаха да ни го построят безплатно срещу участие от приходите. И най-накрая, но на първо място, тровим безнаказано цял квартал българи.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 18 години и 5 месеца
Мдам, и аз си мисля, че в основата на всички проблеми са точно въпросните фирми за разнасяне на боклука. Иначе честно казано не знам как може шефа им да забогатее чак толкова от едната общинска поръчка. Ма то знае ли се.

И все пак, мисля, че е крайно време Бойко да реши на чия страна е, на тяхната или на нашата. Защото е абсурдно да се насъскват едни софиянци срещу други, и да си изхвърляме спокойно боклуците като знаем, че ще отидат в задния двор на нашите "съседи". А и Суходол не е никак ама никак далече. Е, от Бояна може би е, ама...то от там всичко е далече. Както някой вече каза, те ходят на планина в Алпите, за тях Суходол е наистина далече. А за останалите от нас е съвсем близо-точно между Люлин и Овча Купел. Плашещо близо...

Да не говорим за факта колко е плашещо, че с необходимата доза полиция и министерско решение, всеки квартал може да се превърне в сметище. Изключително плашещо....

И отново, рано или късно ще се изчерпи Суходол, колкото и да го разширяваме, какво по дяволите ще правим тогава? Ще се занесем боклуците на Луната и ще платим на фирмите за транспорта? И държа да подчертая-и  в момента никой не говори за строеж на завод. Забележете...