BgLOG.net
By miteva , 13 May 2016
Център за образование "СПОЛУКА" предлага обучение по езици и предмети онлайн през SKYPE с преподавател, в удобно за учащия време.

За желаещите да продължат образованието си в Дания, провеждаме обучение за допълване на необходимия хорариум от учебни часове по математика, физика, химия и история. Издаденото удостоверение - на английски език, е част от документите необходими за да  запише кандидата желаната специалност.

Образователен център "СПОЛУКА", цени вашето време и средства, като ви осигурява изгоден вариант за получаване на Сертификат за владеене на чужд език, по който вече имате знания, а именно - полагане на изпит за удостоверяване ниво на владеене на езика.

Консултации по висша математика.

Legacy hit count
112
Legacy blog alias
78352
Legacy friendly alias
Сполука

Comments

By goldie , 1 December 2010

 

Интересни изживявания ме спохождат из този блог напоследък.

 

Първо Todd снизходително ми завижда за невежеството,  както се оказа в един негов коментар, към едим мой коментар, към друг коментар от един негов пост, само защото се подразбра, че интересът ми към страха не е достатъчно задълбочен или може би, защото някак си не ставам за опитна психясала мишка, на която да и’ е безметежно интересна химията, физиката и ФЛУ/такова/онаковата на страха. Ами всъщност химията по принцип никога не ми е била особено интересна, дори и като приложение в готвенето.

 Аз може и да обичам да си похапвам, за което наднормените ми килца са доказателство, дори знам, че солта е основа, но интересът ми е до тук. От тук нататък хич не ми пука, че ще дебелея, т.е. нямам страхове от напълняването. Да си призная психо/ФЛУ/таковата невежество. Ми какво да правя като не ме е страх от химията. Старах ме е от високо и дълбоко, от тясно и тъмно, но пък това си е готин страх, понеже винаги се намира някой спасител, който не е брат4ед на Супермен и Спайдърмен да ме спаси от страховитото изживяване я с една приятелска лапа, я с по-големичък шоколад.

 Ако не се получи по този изпитан начин опирам до бабините познания по химия и по-точно топенето на метала олово по-известно като „Леене на коршум” и така си живея безметежно, без да ми се налага да попълвам тестчета за нормалност и без да си разправям съкровените тайни и явни на някой последовател на Фройд & КО.

Тук може да ме изгорите на кладата заедно с бабите-разбирачки от страхове и други видове баячки и гледачки. На последните не им ползвам услугите, не за друго, а просто, защото аз най-добре си знам миналото и настоящето, а пътя към бъдещето го преминавам както дойде.

  Обаче не разбирах защо Todd няма да напише книга за пред научните среди, които могат да му разберат Флу/такова/онаковата, а му се ще да прави сайт, където невежи като мен да му задават въпроси, а той да се изживява като учен, учител или ГУРУ по химията, физиката и Флу/тата на страха??? Обаче нямало да има смисъл от този сайт, ако не се обвържем с неразделни въпроси докато смърта не ни раздели. До сега не си бях представяла въпросовръзката като сайт по ФЛУ/таковата/онаковата.:))), но във виртуалния свят всичко е възможно, ако се появи тук или във Фейсбук.

И такааааа, докато ученият теоретик ми завиждаше за невежеството, спеца по квадратни градове ме прати в някаква циганска махала и аз докато се чудех дали да последвам табора по пътя към небето, реших, че трябва все пак да си кажа каквото ми е на душата, не за квадратите, срещу тях нямам нищо против, а и направо могат да ми харесат, ако ги покрият с някой полукръгъл купол, за да се свърже човека с бога и всичко да е хармония, щастие и мюзли.:)

Даааа! И да си кажа честно изобщо не ми харесва, че градовете са червени, нещо въз малко са им естествените природни цветове – зелено, кафяво, жълто и т.н., защото само розовото ми е по отвратително от червеното. Някак си ми са много агресивни тези цветове, особено онова, което го обличат на момиченцата, само и само, за да си приличат всички момиченца по света.

Що се отнася до химичните елементи, от които ще се строят тези градове, не мога да съм против – явно всички други ресурси сме ги изконсумирали и ще го ударим на строителство с литий и берил. Само дето лития май го ползваха за лечение на хора с психиатрични проблеми. Интересно, нали?! Значи, строителите на квадратни градове ще си вземат дневната доза успокоително, ще си зададат въпросите за страховете на Todd, ще се закичат с по една пясъчна лилия, защото са пропуснали да разберат, че е защитена и ще го ударят на червено строителство с берил.

Въй, колко съм НЕВЕЖА!!! Хайде, сега ме нападнете и ми го обяснете!!!:)))

А аз през това време ще си живея в град с неправилна форма и замиращи функции, абсолютно идиотска политика на управление и като капак на всичко и в правоъгилна СИВА къща и мноооого лози и рози в двора.:)

 

Legacy hit count
1278
Legacy blog alias
42586
Legacy friendly alias
Казват--че-съм-била-невежа

Comments50

galjatodorova
galjatodorova преди 15 години и 5 месеца
Диди, харесва ми твоето "невежество". И честно, тук влизам понякога, само за да проверя дали си се появила. А моето невежество явно граничи с откровена тъпотия, защото всичко по- долу написано ми е абсолютно непонятно- квадратни градове,... космически истЕрии,....цветя разни,.... стихотворения, които също не разбирам... Оф, даже се пробвах няколко пъти да попрочета нещичко, ама не се получи. Едва дочитам първия ред и съм дотам. Споко, не си сама!
goldie
goldie преди 15 години и 5 месеца
Благодаря за подаденото рамо!

 Много си мила и съвсем чистосърдечно се радвам, че поне един човек изпитва подобни на мойте недоумения, когато хвърли едно око на заглавната.:)

 Просто исках да кажа, че явно не се вписвам в представата за ръкопляскаща аудитория под постове със строго научни теории и ОТКРИТИЯ от грандиозно архитектурно естество и понеже осъзнавам тези си невъзможности съвсем на сериозно приемам  уЧените, наобикалящи блога да ме смятат за невежа и дори не се притеснявам да ИМ го призная.:))) Надявам се това мое признание да извиси още повече духа на ЕГОто им и скоро да станем свидетели на развихрящото ИМ се самочувствие. Не че досега се вихри в ограничени размери.:)


Deneb_50
Deneb_50 преди 15 години и 5 месеца
О, не се притеснявай,аз също не разбирам квадратните същества,пардон градове(макар,че май за първите имам пост,но трябва да отбележа,че Борис Априлов е първият,който ги споменава(Говоря за квадратните същества)
Kopriva
Kopriva преди 15 години и 5 месеца
Диди и аз разбирам от квадрати:))))

 P.S. Събирам изумруди за куатро, за ДЪ.Г.А.- синоном на Хелий, на немски ахт , което е 8- от което следва, че Галилей е прав и земята е кръгла.........


goldie
goldie преди 15 години и 5 месеца
Koprina, геометрията не ми беше любим предмет в училище. Но като говорим за кристали и камъняци педпочитам опал, опааа, О=15. ОООООх! 1+5=6, което следва, че можех да изкарам 6 по математика в първи клас.:))) Но тук възниква въпросът: Какво става с Х/хикса от ООООх/ и достигам до извода, че математика е точна наука, само когато уточним за какво идва реч.

Deneb_50, нямам нищо против квадратните градове, но като имам работа с ръбести същества ме става страх от мене си. -:)


Arlina
Arlina преди 15 години и 5 месеца
didi f, бива ли такова себелюбие ;))) то бива нарцисизъм, ама твоето -  не знам :)) то невежеството не е срамно, но чак публични доказателства:)) кандидат-учЕният в мене започна да протестира.
аз нищо не разбрах от твоя пост, но той беше единственият, който прочетох от сума време насам:) та невежество или не, поне чувството за хумор е ок :)
п.с. по-безсмислен коментар наистина не успях да измисля, за това го оставям този с най-добри чувства :) и снимките, които си постанала в др. ти постове ми харесаха много :)
goldie
goldie преди 15 години и 5 месеца
 Arlina много ми е радостно да видя твоя никнейм, пък и аватар при моя пост. Толкова отдавна не съм го виждала наоколо, че не ми пука за мисъл и смисленост, важното е че ми е радостно. Както се казва компанията да е мила и положитела, атмосверата се получава лесно. :) А що се отнася до поста ми не се и опитвай да го разбираш. Това е защото и аз не разбирах нещата, които четох напоследък и докато се давех в неразбиране, реших да споделя колко неразбираща съм, т.е. невежа.

 А що се отнася до нарцисизма, него си го имам в излишък само малко му лъснах бронята:), а доказателствата на публични места още не съм ги размахвала. За сега са само между нас си, но утре мога да размисля и да ги развея я във Фейсбук, я в Свежо... :))) Има места, на които отдавна не съм им се хвалила с бездарие, обаче никога не е късно да им припомня някой незабравими подробности.:)))))

Arlina
Arlina преди 15 години и 5 месеца
didi f, така и не се научих да слагам линкове на никовете, затова извини ме :)
и на мене ми беше радостно да го прочета този твой пост, ако не е станало ясно в по-горния коментар, за малко да ме хване носталгия по предишни дни, прекарани на това място :)) 
така де, офф-топик форевър, както се казва :)

pestizid
pestizid преди 15 години и 5 месеца
Сега щото и на мен ми се пише и ме сърбят пръстите на ръцете, :) Дали да не ида пак да ги измия с антибактериален сапун или да спра злоупотребата с ядене?

Вятър брули цветни шпули
и мирише ми на дюли,
на марули и зюмбюли
ветровете вчера чу ли?
goldie
goldie преди 15 години и 5 месеца
Да, обаче колкото и вятър да брули, салата от марули или сладко от дюли не се отказват заради някакви си там природни катаклизми:))), защото е сладко.

 

И да. ОООФФФ и топки от тук на там и от там насам, и каквато и да е по-важно е да е форевър и е по-добре да има, отколкото да няма, защото важното е  да върви мо/х/абета и да е сладко на душата, а и на устата.:) Да му мисли ел семейството -  компът и клавиатурата :)
Lilianaandreeva
Lilianaandreeva преди 15 години и 5 месеца
Ах, да бях и аз поет -
поет като Пишурката,
ех, че ода бих написал
на баба ви на хурката...

Ах,да бях и аз певачка
кат паважната чистачка,
ех, че ода бих изпяла
за тенджерата загоряла

по дръжката от силикон
на новия тиган с тефлон...

goldie
goldie преди 15 години и 5 месеца
Оффф!!!:))) Насрещна топка.

 Бях решила да спра да публикувам поезия наоколо, но щом се чувствам  вкарана между тенджери и тигани при положение, че мразя всеки вид домакинска работа, значи трябва да почна да вия:

Живот ли е да го опиша,

като не става за новела?

Съдба ли е да я изплача,

щом не съм я приела?

Lilianaandreeva
Lilianaandreeva преди 15 години и 5 месеца
Живот ли е да го живееш
като не става за новела -
по-добре да се посмееш
щом тенджерата ти е загорела...
goldie
goldie преди 15 години и 5 месеца
Може ли да не ми преработваш стихотворението - авторско е?

За сведение на незапознатите: ВСЕ ОЩЕ НЕ ПИША РЕКЛАМИ ЗА КУХНЕНСКИ СЪДОВЕ.  Ако имате нужда от подобна реклама обърнете се към Лилиана.

Пък и не готвя с литии и берил, за да ми загори тенджерата. 

Lilianaandreeva
Lilianaandreeva преди 15 години и 5 месеца
Защо в този блог всички са в хейтър - настроение?
goldie
goldie преди 15 години и 5 месеца
Не сме! А защо ни оприличи с циганска махала? Нормално е леко да се обидим. Дори да бяхме роми пак циганска махала нямаше да ни звучи като комплимент. Не се хващам за думата. Просто продължавам траекторията на създаденото настроение.

Част от влизането в една общност е преборването за оставане. Може да останеш, колкото си искаш. Просто трябва да решиш какво търсиш - ръкопляскане или диалог. Подсказвам - не сме от ръкопляскащите.


Lilianaandreeva
Lilianaandreeva преди 15 години и 5 месеца
Хейтърите никога не ръкопляскат.Те "пляскат" с думи...Току-що го прочетох в една статия в Гугъл.И мисля,че баба Джабрие от "Листопад" е типичен хейтър-персонаж.
Lilianaandreeva
Lilianaandreeva преди 15 години и 5 месеца
Циганите са хейтъри.Хейтърингът е изобретен в Индия преди 3 300 години и се казва Кастова сегрегация чрез привилегии (подмазване) на висшестоящите и репресии (хейтъринг) за всички останали.Това е то циганска махала.Казва се още робовладелско общество.То триумфира до ден днешен по света,независимо от имената ,които му приписват: феодализъм,капитализъм,дарвинизъм,тоталитаризъм...
goldie
goldie преди 15 години и 5 месеца
За съжаление не знам коя е тази баба, защото не гледам турски сериали, по принцип не гледам сапунки, но ако мислиш, че някой тук те мрази просто не знаеш къде си попаднала. НЯМА ОМРАЗА. Има едно огромно неразбиране. Ние просто не сме запознати с естесвото на твоите търсения, а ти не ни обясняваш нещата, които не разбираме. Неразбирането може да е невежество, но не е хейтърство. Не те познавам лично, за да те мразя. Но не ти разбирам идеите.  Колкото и да се напъвам нищо не разбирам. Сигурно съм тъпа. Дори и да се напъна да изчета постовете ти за квадратните градове не ти разбирам формулите. Наречи ме невежа, тъпа, идиотка, както си искаш, но не мога да коментитам нещо, което не разбирам. Може ние да не сме подходящата аудитория за твоите търсения и открития, може да ни е слаба математиката или езотеричната подготовка, но с какви думи остава да коментирам нещо, което ми е като кипайски надпис.

Ако искаш да ме спечелиш за твоята идея, защо не ми я обясниш. Какво е общото между квадратните градове, лития, берила, кристалите, червеното и пясъчните лилии?

 Като ми представяш някакви формули не е ли редно да ги обясниш - не съм нито математик, нито архитект. В тези неща съм НЕВЕЖА. 

 Или вземи да ни обясниш какво е това дето не трябва да го отминаваме или просто не се сърди, че се отнасяме с недоумение, неразбиране и отбягване.

 Ако предпочиташ да ни смяташ за хейтъри и герой от турски сериали - твоя работа, ако искаш да си лафим - научи ни да те разбираме, като и ти се научиш да обясняваш нещата.

 Що се отнася до кастите и други такива неща, не трябваше ли това да го напишеш в поста за циганската махала.

 

Малиии, колко пъти я употребих тази дума /ЦМ/, сега остава да ми се хвърли някой ром и да каже, че съм и расистка.:)


goldie
goldie преди 15 години и 5 месеца
П.П. Не мисля, че циганите са хейтъри. И те са хора, значи има всякакви -  лоши и добри. Що се отнася до сложните думи, който завършват на -изъм може да им отделим внимание в други постове. Кордон написа един за комунизЪма, защо да не напишем и за другите -изми. Обаче нека да не бълвам толкова ОФ на едно място.

 Освен това всеки цивилизационен модел има не само лоши, но и добри качества. Човекът е обществено същество и винаги търси начин да живее в някакво хармонично единство с околните, независимо дали това е положително или отрицателно поведение. В обществените отношения винаги има грешки и затова винаги следват изменеия.

 И на мен ми се иска да живея в постоянна нирвана, но не ми се получава, както и на повечето хора. Обаче винаги съществува вероятността нещата да стнат по-лоши отколкото по-добри. Не съм песимист, просто наблюдавам.


DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 15 години и 5 месеца
Аааа, Диди, аз съм изключително несъгласна с твоя пост! Аз ООООБИЧАМ розовото! Така че да се разберем, не ми го обиждай, ако обичаш! :) Пък и ако само цветовете им бяха проблемни на тези градове :Р

Не знам, може би и ние трябва да си направим някакви градове и да им натрапваме схемите на всеки, който пита или не пита. Би било забавно. Особено предвид това, че в моя град всичко ще е розово и в прекия и в преносния смисъл на думата :Р Дори имам и някакъв практически опит - например любимия ми розов клъстър, който успях да облъча просто с присъствието си да порозовее. :) Той ми го връща като ми спретва порно-сериали докато работя на него, но няма проблеми. Обичам и порното :)

Така че предлагам най-официално, всички да си нарисуваме града на мечтите и да видим на кой мечтите до къде му стигат.

 П.С. Това, че циганите са хейтъри ми се видя леко странно изказване. Дори ако приемем, че циганите са били изгонени поради презрение към кастата им, това ги прави не хейтъри, а жертви на хейтъри. Но това е само ако приемем, че кастовото общество почива на омраза. А това не е вярно. То почива на разделение.


goldie
goldie преди 15 години и 5 месеца
Добре, крачка назад от розовото. Обещавам да не съм пртив него повече от един път. Всъщност не знам дали имам нещо против розовото, май нямам нищо против, които и да е цвят, но съм много против съдържанието, с което го натоварваме - момичешки цвят. Определено не съм против цвета, но давайки определение на някой цвят като момичешки или момчешки лишаваме децата от цветно разнообразие на гардероба им. Ето това хич не ми харесва. Признавам си грешката. Цветовете не са виновни. Няма да ги обвинявам.

А това с представата за градовете е хубава идея. Можем да си направим  едно щафетно публикуване на постове по темата за градовете.

 Тема:

"Градът на моите мечти"

 Който не го е СТРАХ да приеме предизвикателството и да му прочетем мислите на Заглавната, а който го е страх да отиде при Todd и да си зададе ФЛУ/такива/онакивата въпроси.:)))

 Аз отивам да разглеждам бели спретнати къщурки с липи и без липи отпред. :)


DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 15 години и 5 месеца
Оф, аз това на Тод така и не го прочетох. :)

Аз също съм против обявяването на даден цвят за момичешки или момчешки, даже напротив, намирам мъжете в розово за изключително секси. Примерно тясна розова тениска върху едно хууубаво тяло. Ясно ви е :) Но това вероятно е защото аз самата харесвам този цвят. Но да обличаш дете само в един цвят, само защото тъпоумните романтични комедии казват, че това е цвета на момичетата - ми и аз не го одобрявам. Розовото не е цветът на момичетата, а на сърцето. И на нежността.

Приемам предизвикателството, само че ще се захвана с него утре, че днес е много сложен ден. Или поне засега така изглежда.
DianaIlieva
DianaIlieva преди 15 години и 5 месеца
`Айдеее, сега пък станахме хейтъри! Не си падам по розовото - това ли ме прави хейтър? Изобщо не го обявявам за момичешки цвят, по- скоро винаги съм го смятала за цвят подходящ за бельо.:)) За сметка на това страхотно обичам берили - особено изумруди и аквамарини. И числото три на всички езици. И да римувам "загорЕла" докато ми загори тенджерата....Относно "градът на моите мечти" - не знам, аз също съм невежа, пък и страхлива...Изобщо, предпочитам да не живея в град и наоколо поне на десет километра да няма други живи същества, които да ми разправят каква съм невежа хейтърка, защото не ръкопляскам. Всъщност, не ръкопляскам само защото ме болят китките - иначе щяхте да видите вие как се ръкопляска :))) Относно циганите и кастите в Индия - ама изобщо няма да коментирам това епохално откритие за явлението хейтър. Хич!!!
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 15 години и 5 месеца

айде сега пък клъстър... напоследък в блога има толкова непознати думи, че се наложи да си купя речник :)...
"Примерно тясна розова тениска върху едно хууубаво тяло." - тук цветът няма никакво значение :))) - дет се вика, хубавият кон и под скъсан чул се познава. или преведено на езика на сегашното поколение - ако си готин, няма значение в какъв цвят се обличаш :)

значи, момичета, не че искам да заплашвам, но ако знаете за колко много неща имам да пиша... 2010 се оказа от ония, интересните години (нали знаете китайското проклятие "пожелавам ти да живееш в интересни времена"?),... а аз най-добре осмислям случилото се, като го виждам черно на бяло...  за съжаление нямам много свободно време, дори нямам време да почна изреченията си с Главни букви :))).

и така, след като и най-дългият път е започнал с една-единствена крачка, нека оставим на вас да ми дадете начален ритник - за какво бихте искали да прочетете първо: за страха ми от остаряването; за най-добрия ресторант, в който съм била тук; за летните ни пътешествия през 5 щата; за едно стогодишно имение, което открих през лятото и което ме остави без дъх; за Коледа и крехкия баланс между страха, вярата и любовта... кажете си желанията, и като събера поне двама (ДВАМА) желаещи за тема, ще пиша.
ако перифразирам един от най-много повлиялите ми гении: аз  мога да пиша и само за един-единствен човек :)))...

 

ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 15 години и 5 месеца
поправка: синьо на бяло
To Diana - "загорЕла" --  what povikalo, this obadilo :))))
Lilianaandreeva
Lilianaandreeva преди 15 години и 5 месеца
Една всепризната сентенция гласи:" Човек е толкова голям,колкото са големи мечтите му"...Идеята всеки да си направи модел за град на щастието е много хубава.Уверявам ви,че никак не е лесно!Това го правят всички предходни цивилизации и най-вече италианският ренесанс,но не успяват до сега!Столиците на Бразилия и Мексико са пълен провал.Небостъргачите и мега - полисите - също!
Аз обаче не съм Цвайнщайн , та да не можете да проумеете какво представляват календарните градове.Но като начало много ми се искаше всеки човек на тази земя да научи наизуст правата си вместо 10-те божи заповеди.А те са точно 10 !

Нов основен закон (конституция)

и нов държавен стандарт за

урбанизация на човешкото битие

 

 

1.    Гражданство

 

Всеки човек има право на гражданство, което му осигурява достатъчно средства за достойно човешко съществуване. Количествата и валутната равностойност на тези средства са описани в новия държавен стандарт, който представлява основен закон или  конституция.

 

2.   Изпълнителна власт

 

Изпълнението на новия конституционен закон е задължително за органите на държавната власт, която строго и стриктно спазва държавния стандарт.

 

 

3. Лични (индивидуални, персонални, частни, еднолични) права и свободи:

 

Стокова пирамида на човешките достояния (частна собственост)

 

 

 

Стокова

пирамида на човешките достояния и права

 
1                        

                            1  .  1

Ž                            1 . 1 . 1

                           1 . 1 . 1 . 1

                        1 . 1 . 1 . 1 . 1

‘                    1 . 1 . 1 . 1 . 1 . 1

’                     1 . 1 . 1 . 1 . 1 . 1 . 1

“                   1 . 1 . 1 . 1 . 1 . 1 . 1 . 1

”                1 . 1 . 1 . 1 . 1 . 1 . 1 . 1 . 1

•              1 .  1 . 1 . 1 . 1 . 1 . 1 . 1 . 1 . 1 . 1

 

Œ „1 хляб” дневно се полага всекиму – това е условна мярка за килокалории, които се съдържат в 1 кг бял хляб и се равнява на 2750 килокалории,т.е. всеки човек има право на 2750ккал. храна дневно.

 11 декара площ от сушата – това е брутна мярка, която включва 6 (шест) декара ниви (заедно със синорите),  1 (един)  декар градска площ

(заедно с улици и общински площи) и 4  (четири)  декара горско сечище.

        Ž111 м2 РЗП (разгърната застроена площ)  жилище.

        1111 м3/г вода, от които 111 м3 годишно за битови нужди и 1000 м3 годишно за земеделско-скотовъдни, промишлено-индустриални, строително-транспортни и енергийни нужди.

         $ 11 111 – пожизнен, годишен, валутен доход, който се дава всекиму по рождение и се изплаща до смъртта му при цени на стоките и услугите от 2000-та година в по-развитите западни страни (Германия, Англия и САЩ). 

‘ $ 111 111 - валута, осигурена всекиму за 15-годишен курс на образование или за 16 100 учебни часа по 40 минути.

’1 111 111 км пробег с превозни средства всекиму за 100 години живот или по 11 111 км с пробег годишно  (личен, обществен, промишлен и производствен транспорт).

“11 111 111 квтч електроенергия за 100 години или по 111 111 квтч годишно.

”111 111 111 секунди комуникации – телефон, телекс, мобифон, интернет и пр. за 100 години или по 51 минути дневно.

•1 111 111 111 – капацитет на личния (персонален) компютър или ЛАП – ТОП. 


ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 15 години и 5 месеца

привет, Лиляна.
не съм запозната с това, за което пишеш, имам една вметка:

$11 111 са нещо много относително - едно е да имаш тая сума в САЩ (където за 1 година с тия пари ще живееш мизерно), друго е да си ги харчиш в Еквадор да речем. Освен това не е важно колко пари имаш, а колко харчиш :)... Нали знаеш вица как една жена може да направи един мъж милионер? Ами като преди е бил милиардер...

Lilianaandreeva
Lilianaandreeva преди 15 години и 5 месеца
Точен въпрос,зададен своевременно и на място!Цените на стоките и услугите са приблизително тези от 2 000 - та година в по-развитите европейски страни и САЩ .
Друго уточнение: това е пожизнена рента от рождението до края на живота.Но ако тя се получава само по време на трудовия стаж,то сумата се учетворява,тъй като човек се труди (трябва да се труди) в продължение на една четвърт от живота си.Дори половината от тази сума би ни осигурила едно достойно и заможно човешко съществуване.Цялата сума е за луксозно битие.
goldie
goldie преди 15 години и 5 месеца
А защо всичко е изразено в единици?
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 15 години и 5 месеца
Защото, Диди, единицата е числото на монадата в Питагорейството, на чистото и цялото. Предполагам :)

Само не разбирам защо говорите срещу Мексико сити. С цялата си мизерия, е почти същото като София. Ако я умножите по...10, примерно. Най-любимият ми съвет от пътеводителя "Гледайте си в краката, защото в следствие на честите земетресение, плочките често се разместват.". И като го прочетох и започнах да осъзнавам, че май на другите места по света, където съм била не е много обичайно да си разбиеш я обувка, я глава докато ходиш по улицата.

Ела - аз гласувам за старостта, защото така или иначе и аз мисля много по въпроса тия дни. А и ми се депресарства нещо. Другите неща бяха много оптимистични :Р


Lilianaandreeva
Lilianaandreeva преди 15 години и 5 месеца
Така се получи случайно.Това е коледното дръвче,подарък от дядо Коледа за да имат бъдеще децата на тази земя.
Като начало се взимат изначални параметри на човешкото тяло : 2750 ккал дневно храна, 200 литра вода дневно за битови нужди, 6 ммол кръвна захар, 23 градуса стайна температура.После се изписват три кубика тетрадки и се получава коледна елхичка от единички.
Не зная дали аз бих могла да повторя съжденията си в продължение на 20 години.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 15 години и 5 месеца
А какво точно представлява капацитета на лаптопа/компютъра, че това ме засяга много сериозно. Памет, процер(и)? Нр че мога да опозвотворя толкова процесори в момента, де.

И освен това мисля, че е редно да се включи в план-графика и годишното време посветено на секс. Щото иначе част от населението ще започне да се скътава от задълженията си и щастливият град отива на кино.

Lilianaandreeva
Lilianaandreeva преди 15 години и 5 месеца
Този проект не е за "Принцове и принцеси по рождение" , а за морния и утруден , но човечен и сърцат човек.Та тези несретници ме подсещат да включа безплатен медицински преглед два пъти годишно,а за секс не са сещали да питат.За бонвивани и плейбой екстри не са предвидени.Само има за дядо Матейко - магаренце и ракийка.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 15 години и 5 месеца
Странно, аз пък си мислех, че всички сме произведени чрез секс. А то било само за принцове и принцеси. Е, щом само ще се работи в този град, не виждам с какво е по-добър от "града", в който живеем в момента. Дали ще си калинка тук или там - все тая.
Lilianaandreeva
Lilianaandreeva преди 15 години и 5 месеца
В днешното общество аз съм безработна и такива като мен са всички,живеещи с доход по-малък от 250 лева месечно.А това са ... много сме!
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 15 години и 5 месеца

С цялото ми уважение към теб, Лиляна - не разбирам нито твоите, нито мотивите на Тод да публикувате откритията си в БгЛог..
Ако не можете да ги обясните така, че да ги разбере аудиторията - тогава  какъв е смисълът? Нали не очакваш, че ако нещо на теб ти е отнело 20 години да го осмислиш, ние тук ще го схванем с четенето на 2-3 поста?
Ерго - или обяснявай, докато и последното магаре разбере, или не се сърди, когато не те разбират и те ритат :).

 

Lilianaandreeva
Lilianaandreeva преди 15 години и 5 месеца
Това и правя.Публикувам в 4 блога и търпеливо чакам четящите да осъзнаят това,което им се случва.Материалът е по силите на човек с 4-то отделение,но понеже е необичайно и невиждано до сега ,буди съмнения и недоумение.Ще свикнете така,както аз свикнах.За мен също беше шок собственото ми откритие.
goldie
goldie преди 15 години и 5 месеца
  Ela Georgieva, и аз съм в същото психическо измерение като теб.

 Заради това те моля да напишеш един пост на Заглавната и той да няма нищо общо с квадрати и единици - в този миг обичам всичко Хамериканско, честнОООО!

 denijane, разбрах, че разбираш от еденици, но останах с впечатлението, че твоето разбиране няма нищо общо с онова ОТКРИТИЕ за коледното дръвче, сега очаквам да блеснат и свещичките.:)))

 И ако ми дадете линкове и към другите блогове, в които блогърите са шокирани от ОТКРИТИЕТО на века, обещавам, че няма да ходя там!!!

 П.П. Дори вече си измислих заглавие за съчинението посветено на мечтания град.:)


Kopriva
Kopriva преди 15 години и 5 месеца
 Аз се убедих, че не харесвам градове и искам да живея сред природата:) И разбрах с какво ме привлича Индия- от там идвало всичкото Зло!
Kopriva
Kopriva преди 15 години и 5 месеца
P.S. Хитро, Лили, раздвижи блога с расизъм, скрит в града на изумрудите:)))
Lilianaandreeva
Lilianaandreeva преди 15 години и 5 месеца
Защо превръщате блога в " Народна ПЛЮВАЛНЯ"...И все пак този блог е царството на ХЕЙТЪРИТЕ...
goldie
goldie преди 15 години и 5 месеца

Не превръщаме блога в народна плювалня, защото сме твърде малко, за да сме един цял плюващ народ и не сме царство, нито господарство, но явно всеки, които НЕ Е СЪГЛАСЕН С  ТЕБ  Е ХЕЙТЪР. Е, аз първия път като прочетох твойте идеи и като проследих логически противоположните ти коментари реших, че си поредното тролче с мисия да разделиш общността, но реших да ти покажа най-добрата си страна и да ти помагам, но с времето ти по никакъв начин не ми промени първото впечатление. Напротив, затвърждаваш го с квалификациите, които хвърляш във виртуалното пространство срещу нас, най-малкото. Освен това спомена, че има и други блогове подложени на четене за квадрати и конституции, интересно там какво мислят блогърите, дали ти ръкопляскат, дали се съгласяват с идеата ти или просто отминават без дори да си направят труда да четат? Как ли приемат идеолог, архитект и законодател в някой друг блог? А как ли ще го приемат отрудените безработни в червения квадратен град? Все интересни въпроси ми се въртят в главата и колкото повече се замислям, което е хейтърско занимание според теб, толкова повече идеята за квадратни градове, пълни с отрудени безработни с по 11 111 $ в джоба ми звучи абсурдна и доктринерска, направо почва да  ми прилича на онези чужди ми думи, които завършват на -изъм. Сигурно историята би нарекла идеалните геометрични градове КВАДРАТИЗЪМ, защото кубизъм вече е в употреба и няма нищо общо с Куба и Кастро.

Между другото с доход под 250лв., откъде пари за компютър и нет? Това са доста разходи за жена около 60-те. Не държа на отговор по лични материални въпроси, просто мен ме човърка отвътре ИДЕЯТА за тролчето. И още по-просто, ще си запазя несъответствията за себе си. Тук има и други ЮЗЪРИ, които не са това, за което се представят, но хайде, да не зачеквам темата .:) А вместо да се ровя в тези толкова тривиални и ежедневни проблеми, които имат за цел да ми отвлекът вниманието от същността, предпочитам да си съсредоточа вниманието към големите проблеми на КВАДРАТИЗМА, не към недоразбрания им идеолог.

1. Това че по една или друга причина не искаме да живеем в квадратни градове, с всичките им ограничения - като форма, цвят, човешки отношения, приходи, разходи и т. н. ни прави хейтъри само в твойте очи, Лилиана. Извинявай, но ние живеем в едно  време, където не е нужно да се съгласяваме с ДОКТРИНИ, защото въпреки материалната мизерия ни е останало поне правото да се съмняваме в тях. Ти не предлагаше ли свобода и на словото? Или в твоите градове е приемливо само слово, което одобрява охотно всичко и никога не подляга на проверка ИДЕЯТА на великия откривател? Ако е така, колко ли хора ще искат да живеят в тези градове? Сигурно всички, който имат друго мнение, различно от твоето ще бъдат обявявани за престъпни хейтъри или поплювковци и ще бъдат прогонвани завинаги от границите на ръбестия квадрат. Лошото е че на света няма двама души с едно мнение, освен ако на единия не му е ампутиран половината мозък, така че да не мисли и само да се съгласява с другия. Ето такова поведение на съгласяване всъщност обяснява доста логически наличието на лития в квадратни градове, защото явно другите видове дрога ще бъдат забранени с изключение на домашната ракия, която е вегитариански и природосъобразно полезен продукт - литии или ракия, интересен избор. А ако някой ги откаже и двете и се отдаде на размишление, какво ли ще се случи? Сигурно ще избяга от квадрата, ще се обяви за дсидент и ще се присъедини към съпротивата на хората, които не искат да живеят с доктринерски униформи, наденати на мозъците им.

 2. В законите по-горе веднъж се казва, че хората, които ще живеят в квадрати имат право на всякакви свободи, а после поставяш морални граници - по-точно, че хората, които ще живеят там намат право на секс. Интересно как ще се размножават хората от квадратните градове?  Това обаче означава, че се посяга на природните закони за видово разнообразие. Е добре, щом трябва да има само едно поколение обитатели и след тях потоп, нека не се размножават, но в такъв случай приемам, че идеята на квадратните градове е да унищожи човешкия род в едно поколение. И ако е така, кой от нас е хейтър сега???  Имам и още един интересен въпрос, какво ще стане с богатите хора, които няма да искат да живеят с 11 111$ на месец?

Kopriva
Kopriva преди 15 години и 5 месеца
 Колеги "хейтъри", аз освен че се посмях и съвсем в противоречие с "хейтърския" си нрав ви ръкопляскам:)) Много забавно четиво! Добре, че Лили не ми послуша съвета при Кордон да спре с тролски изпълнения и ни подари коледно дръвче! Що да няма квадратни градове?- има ли квадратни хора, има и нужда от тези градове. Както Денеб спомена ще се обърнем за справка към "Лиско при квадратните същества" на Борис Априлов и ще проумеем схемата на града.Построй града Лили и прибери квадратните, аз обещавам да не стъпвам там, защото веднага ще го превърна в циганска махала, ще отворя нощни барове, ще настане всенародно веселие и ще разваля червената берилова-литиева хармония.

 Ела, изпълни си заканата и ни напиши за важните неща през годината. Настъпва периода на чудесата и може и да се сбъдне чудото- блогът да се събуди:))


DianaIlieva
DianaIlieva преди 15 години и 5 месеца
Аз просто не мога да повярвам!? Лилиана, с цялото ми уважение към вашия епохален труд, това е напълно лишено от смисъл! Никога, ама наистина никога не може да бъде възприето такова общество, което по такъв начин третира човешката личност. Аз например никога няма да намеря място в тоя град, по простата причина, че за мен оптималната температура е 18 до 20 градуса по Целзий и абсолютно отказвам да живея на 23. Освен това, достойно съществуване е едно доста широко понятие - меко казано. То не се измерва в парични средства. Луксозно съществуване също е мнооого широко понятие - това, което за вас е лукс, за друг може да е кич и евтина дрънкулка. Кой определя тези неща? И последно - ама престанете да мерите хората със собствения си аршин! В моето семейство се изяждат два хляба всеки ден, отделна работа са месото и картофите, употребява се секс поне два пъти седмично (без при това да сме бонвивани или плейбои/гърли), употребяват се шоколад и сладки работи, не се употребяват земеделско-скотовъдни и промишлено-индустриални дейности... Изобщо какво ви кара да мислите, че можете да преустройвате живота на хората без никакво логическо основание? Единственото, което повтаряте е, че това "трябва" да се направи. Ами според мен градове изобщо не трябва да съществуват, семействата трябва да живеят отдалечено едно от друго поне на 10 км. и да се събират заедно не повече от два пъти годишно. Така съм сметнала, защото циркон е равно на 16, понеже Бон на виетнамски е четири!

Ела, моля те, искам за старостта!


Kopriva
Kopriva преди 15 години и 5 месеца
О, писали сме едновременно,Диана:) И с различни думи сме казали едно и също! Този град не е за нас! Ела да започва с темите за 2010г.!
goldie
goldie преди 15 години и 5 месеца
Виждам, че членовете на съпротивата се обединяват около идеята Ела да напише пост. Ами много съм съгласна, а ако и вие напишете по нещо направо ще започнат празничните дни наоколо! :)))
Kopriva
Kopriva преди 15 години и 5 месеца
 Да, да и Дени обеща да пише за секс:) Аз старателно се подготвих с примери от чужд опит:), за да споря аргументирано ,а тя се скатава! Оставили сме спасителните акции изцяло в твоите ръце,Диди. И ти се справяш брилянтно!
goldie
goldie преди 15 години и 5 месеца
Любо удари едно силно мъжко рамо на Заглавната, а вие не се скатавайте, ами почвайте да щракате по клавиатурите. Сигурно имате по някоя неразказана лятна история. Дайте я насам! Пък и аз липсвах лятото, така че разкажете новите стари преживелици!
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 15 години и 5 месеца

Лиляна, прочетох постовете ти, но понеже коментарът ти, по който искам да пиша, е тук, отговарям ти тук.
Разбирам желанието ти за сигурност и достоен живот; но това, което си мечтаеш, би убило човека. Знам, че е парадокс - но я си представете хората да се раждат в свят, в който да няма никакви липси - следователно - никаква нужда човек да се стреми към нещо...
Всъщност няма нужда да си го представяте - аз живея в подобен свят. Родителите тук предусещат всяко желание на детето си, обсипват го с играчки и КНИГИ, толкова много книги, че да му се доповръща от знание... Няма по-тъжна гледка от дете, което има всичко, освен въображение...

 

By IvoGrigorov1 , 29 April 2010
Евро-програмата EIROforum, с подкрепата на European Molecular Biology Laboratory и Европейската Космическа Администрация, през последните няколко години развива интернет ресурси за преподаватели в естествените науки във всички възрастови групи.

Платформата (интернет списание) се нарича Science in School, и въпреки че е на английски, с подкрепата на доброволци много от ресурсите са вече преведени на български (и дузина други езици). Български учители могат да намерят ресурсите на следният адрес: http://www.scienceinschool.org/bulgarian

Статиите са написани от учени или преподаватели, и включват идеи от личен опит как да вдъхновим интереса на младото поколение към естествените науки, как да се преодолеят проблеми в класната стая, извън-класни занятия и проекти и др. Сред идеите има предложения как да построим спектрометър с налични материали, какво знаем и можем да преподаваме за климата.

Като редовен презодач-доброволец, питам се дали подобни материали са от педагогическа полза за българските учители, или просто празни амбиции на още една евро-програма която е отдалечена от ежедневните нужди на учителите?

Любопитен съм да чуя мнения на преподаватели с опит.
Иво Григоров, www.sinia-planeta.com

 


Legacy hit count
745
Legacy blog alias
39092
Legacy friendly alias
Ресурси-за-учители-по-естествените-науки
Интересни линкове
Наука
Човекът и природата
Извънкласна работа

Comments4

chopar
chopar преди 16 години
Начинанието е прекрасно. Българският учител има крещяща нужда от подобни ресурси. Поне за мен. Но съм сигурен и за много други учители. Много ви моля да популяризирате сайта и да го обновявате с преводи по-често.
IvoGrigorov1
IvoGrigorov1 преди 16 години
Хубаво е да се чуят подобни работи особено когато работата се прави на доброволни начала. Има ли други платформи като този блог кадето учителите биха търсили подобни материали? 
IlianailievaDabova
IlianailievaDabova преди 16 години
Материалите в сайта са чудесни. Не мисля, че е поредната безсмислена евро–програма. Тази си заслужава. Синът ми е гимназист и често ползва информацията от сайта – има много материали на езиците, с които си служат в неговото училище – испански и каталунски. Впечатлен е от опитите, които се представят. Дори правеха един с негови съученици. Продължавайте да превеждате, труда Ви не е безсмислен. И българското училище има нужда от раздвижване в по-горните степени. Вижте този блог –  най – активни са началните учители. А тези от прогимназията? А от гимназиалната степен? Влезте в другите страници и ще видите, както казва братовчеда на Хари Потър „Заспала работа“.
Така че, има нужда. Дерзайте.
By RositsaAtanasovaMin , 19 April 2010
Грабна ми окото:) Учители по химия има ли наблизо да и се зарадват?

 http://www.ptable.com/

 А, имало я и на български, супер!!! Ето:

 http://www.ptable.com/?lang=bg

 Oще от тях в Twitter: http://twitter.com/Ptable


Legacy hit count
2801
Legacy blog alias
38891
Legacy friendly alias
Интерактивна-Периодична-таблица-по-химия
Човекът и природата

Comments3

P.Hristova
P.Hristova преди 16 години
Благодаря за информацията. Таблицата е много хубава и пълна.
ALEKSIEVA
ALEKSIEVA преди 16 години
Не съм учител по химия, но съм впечатлена.Благодаря!
VqraNenova
VqraNenova преди 16 години
Ееее, с такива таблици, как няма да заобичаш химията! Не ми беше любим предмет, но май тези таблици ще ме накарат да се позамисля...:)
By svoboden , 23 July 2008
PasteHtmlModule Бих искал да ви представя PhET - набор от безплатни интерактивни онлайн симулации по физика, химия, биология, математика и други. Можете да видите подбрани симулации или всички - по азбучен ред или чрез картинките си. За да стартирате повечето от тях (което може да стане и директно от браузъра), на компютъра ви трябва да има инсталирани Java и Flash.

Сайтът предлага превод на симулациите на множество езици, сред които за съжаление не присъства българският. Та затова молбата ми е:

Ако има колеги, знаещи английски, които проявяват интерес към симулациите и разполагат със свободно време, нека преведат някоя от тях чрез предоставения инструмент за превод и да публикуват превода на сайта.

Мисля че ползата от това е очевидна - ако 10 души преведат по една симулация, всеки от 10-те (а и много други хора) ще ползват преведени и десетте. Който има нужда от още убеждаване, да погледне тук.

А дотогава, за тези колеги които не са "на ти" с английския - въпреки това могат да разгледат сайта на бъларски чрез чудесната (макар и далеч от съвършенството) услуга на Гугъл Преводач.

Пожелавам ви приятно разглеждане и още по-интересни часове за учениците ви след това!

Legacy hit count
4692
Legacy blog alias
20774
Legacy friendly alias
Безплатни-интерактивни-електронни-симулации---покана-за-превод
Интересни линкове
Уроци, съвети, препоръки
Наука

Comments3

queen_blunder
queen_blunder преди 17 години и 9 месеца
Прекрасно онагледяване! Дано да се намерят ентусиасти за превод! А аз открих една полезна интерактивна симулация за по-малки ученици, в която се упражнява табличното умножение и деление.
stefanov
stefanov преди 17 години и 9 месеца
translation-utility ми дава съобщение за грешка при опит да отвора симулация за превод. Само при мен ли е така?
svoboden
svoboden преди 17 години и 9 месеца
Аз нямах никакви проблеми с превода. Преведох motion-2d.jar за проба. Инструмента е с много прост и ясен интерфейс, текстовете които се превеждат за всяка симулация са малко, може да се направи тест веднага как е станал превода, лесно може да се прати на разработчиците. Въобще - пей сърце!

Погледни следното:

  1. Дали имаш очакваната версия на Java
  2. Дали симулацията която преглеждаш е .JAR файл
  3. Дали коректно са изтеглени двата файла - инструмента и симулацията
  4. Дали е указан коректно пътя до симулацията
Ако следваш точно указанията, не би трябвало да имаш проблем. Ако имаш - пиши на разработчиците.
By ananan , 24 November 2007

Огромно е удоволствието ми да ви представя поредните проекти на ЕУМ – Европейската училищна мрежа – една всеобхватна и едновременно гъвкава европейска НПО, заела се от 10 години със задачата да вкара Интернет в класната стая!

 

ФЮЧЪРЕНЕРГИЯ и ЕКСПЕРИМАНИЯ.

 

Едно от лицата на тази мрежа – французойката Бриджит Пари – каза – Когато през 80-те говорех за интернет в класната стая в моето училище във Франция – обявиха ме за черна овца и ме уволниха от работа!

Днес всички за това говорят...

 

Но тя сега ръководи една от най-учителските евро структури и дейности с голям хъс и много разбиране на учителския труд – тъй като самата тя е била 17 години учител.

 

ЕУМ прави постоянно различни проекти за учители и ученици, за които сключва договори с големи компании, имащи интерес от представяне на тяхната политика сред младото евро поколение. После кандидатства пред ЕК за да бъде утвърдена за изпълнител.

Досега се справят все по-успешно. По 2 милиона посещения са имали някои страници – такива са мащабите на Европа... 

Ето и новите два проекта –

ФЮЧЪРЕНЕРГИЯ – за втора година.

 

Миналата беше особено успешна за България като в една от категориите от 30 възможни бяха класирани 27 български плаката.

Този път има и за най-малките – от начален курс! Могат да измислят своя Герой Фючъренергия - това е смелчага със свръхестествени способности, който го е грижа за околната среда и прави всички възможно да помогне на хората да разберат колко е важно отношението ни към енергията днес! – да си го представят, да го нарисуват, опишат и заредят на интернет страницата в специалния формуляр - така ще участват в състезание със забележителни награди!

Има и много еко теми и ресурси за в час.

Всичко е достъпно на български език – изберете го от падащото меню горе вдясно.

И още -

Чисто нов проект, спонсориран от производителите на петрол в Европа –

ЕКСПЕРИМАНИЯ.

 

Забавни и лесни опити с материите в часовете по химия, биология, даже и по чужд език може – защо пък не – след като ще трябва да се описва на английски, френски или немски език. Много нови знания за най-новите материи, произведени от пластмаси. Много еко теми.

 Прочетете, а ако има нещо – питайте, не се колебайте:

anananieva (no spam) gmail.com

 :-)
Успех!!!

Legacy hit count
411
Legacy blog alias
16051
Legacy friendly alias
Хайде-на-проектите-

Comments

By ananan , 24 November 2007
 

Огромно е удоволствието ми да ви представя поредните проекти на ЕУМ – Европейската училищна мрежа – една всеобхватна и едновременно гъвкава европейска НПО, заела се от 10 години със задачата да вкара Интернет в класната стая!

 

ФЮЧЪРЕНЕРГИЯ и ЕКСПЕРИМАНИЯ.

 

Едно от лицата на тази мрежа – французойката Бриджит Пари – каза – Когато през 80-те говорех за интернет в класната стая в моето училище във Франция – обявиха ме за черна овца и ме уволниха от работа!

Днес всички за това говорят...

 

Но тя сега ръководи една от най-учителските евро структури и дейности с голям хъс и много разбиране на учителския труд – тъй като самата тя е била 17 години учител.

 

ЕУМ прави постоянно различни проекти за учители и ученици, за които сключва договори с големи компании, имащи интерес от представяне на тяхната политика сред младото евро поколение. После кандидатства пред ЕК за да бъде утвърдена за изпълнител.

Досега се справят все по-успешно. По 2 милиона посещения са имали някои страници – такива са мащабите на Европа... 

Ето и новите два проекта –

ФЮЧЪРЕНЕРГИЯ – за втора година.

 

Миналата беше особено успешна за България като в една от категориите от 30 възможни бяха класирани 27 български плаката.

Този път има и за най-малките – от начален курс! Могат да измислят своя Герой Фючъренергия - това е смелчага със свръхестествени способности, който го е грижа за околната среда и прави всички възможно да помогне на хората да разберат колко е важно отношението ни към енергията днес! – да си го представят, да го нарисуват, опишат и заредят на интернет страницата в специалния формуляр - така ще участват в състезание със забележителни награди!

Има и много еко теми и ресурси за в час.

Всичко е достъпно на български език – изберете го от падащото меню горе вдясно.

И още -

Чисто нов проект, спонсориран от производителите на петрол в Европа –

ЕКСПЕРИМАНИЯ.

 

Забавни и лесни опити с материите в часовете по химия, биология, даже и по чужд език може – защо пък не – след като ще трябва да се описва на английски, френски или немски език. Много нови знания за най-новите материи, произведени от пластмаси. Много еко теми.

 Прочетете, а ако има нещо – питайте, не се колебайте:

anananieva (no spam) gmail.com

 :-)
Успех!!!

Legacy hit count
1327
Legacy blog alias
16049
Legacy friendly alias
Хайде-на-проектите-

Comments3

hoaxer
hoaxer преди 18 години и 5 месеца
Много полезна информация, благодаря, ще се възползваме.
Малко офтопик да предложа на вниманието на админите - да се промени отварянето на линкове към други саитове да става в нов прозорец или нов таб по подразбиране )))
hoaxer
hoaxer преди 18 години и 5 месеца
Хахаха ... лесно ли става...
За да не стават недоразумения написах 'по подразбиране', то иначе и аз мога да си ги отварям в нов прозорец/таб.
;-)))
By queen_blunder , 13 June 2007

След като се разбра, че сред нас има любители на химията, ми се прииска да предложа на вашето внимание няколко загадъчни въпроса от тази област. Макар че навремето химията ми беше един от най-трудните учебни предмети, и днес се случва да си купувам научно-популярна литература, свързана с тази сфера.

Въпросите са взети от една такава книжка, чието заглавие няма да ви кажа, за да не ви улеснявам при намирането на отговорите.

И така, ето ги:

1. Кой е този елемент и къде е разпространен? За кое негово съединение става въпрос в загадката и кой е минералът? (4 точки)

Съединенията на този елемент са били използвани от човека от дълбока древност. От най-разпространеното сред тях, което представлява минерал с много голяма твърдост, е създадено първото оръдие - дело на първобитния човек. Също така знаем, че повече от една четвърт от земната кора се състои от този елемент.

2. Кой е разказал тази древна легенда и какво било откритието? (2 точки)

Ето какво гласи тя:

Веднъж, по време на страшна буря, финикийски търговски кораб потърсил спасение в тих залив. Моряците трябвало да пренощуват на пясъчния бряг. Те събрали сухи съчки за огън, но като не намерили камъни за огнище, донесли няколко буци сода, с които бил натоварен корабът. Буен огън горял цяла нощ, а на сутринта, като разровили пепелта, моряците намерили невиждани дотогава „прозрачни камъни”? Така случайно било открито…

3. Коя е „загадъчната отрова”, кое заболяване причинява тя и по какъв начин са се разболявали жителите на древния Рим? (3 точки)

Това е практически неразтворимо във вода вещество, но всъщност то съвсем малко се разтваря. Има амфотерни свойства – взаимодейства си с азотната киселина и поради това храни, които имат киселинно или алкално действие, слабо го разтварят. Попаднали в организма, неговите йони не се изхвърлят, а се натрупват главно в костите. Някога, от това заболяване са боледували жителите на древния Рим, защото са …

4. Кои елементи се свързват в съединения, предизвикващи миризмата на гнила ряпа и на чесън? (2 точки)

При натрупването им в човешкия организъм тялото на човека започва да издава неприятна миризма, заради което се налага да бъде временно изолиран. Отровното им действие се изразява в опадване на косата, а при животните – опадване на козината и уродливо израстване на рогата и копитата.

5. За кое море се отнася легендата, къде се намира то и какво съдържат водите му? В какво се превърнала жената на Лот? (4 точки)

Бог решил да накаже градовете Содом и Гомор заради безпътния живот, който водели в тях, като ги изгори. Преди това обаче той предупредил праведния Лот да изведе семейството си, като забранил да се обръщат и поглеждат назад. Жената на Лот не спазила тази забрана, обърнала се назад и мигом се превърнала в колона от…

6. Защо кръвта на октоподите, сепиите и калмарите е синя? (1 точка)

7. Какво се плискало в езерото на смъртта? (1 точка)

Ето как започва един фантастичен разказ, в който има много истина.

В една далечна страна, високо в недостъпните планини, имало езеро, чиято повърхност блестяла като сребърно огледало. Чудно красива била гледката, но който се осмелявал да застане на брега, за да му се полюбува, падал мъртъв, поразен от отровните му пари, защото в езерото не се плискала вода, а …

8. Кой бил „камъкът” в гробницата на Тутанкамон? (1 точка)

В гробницата на Тутанкамон били намерени парченца синьо стъкло. Тайната за неговото получаване знаели само египетските жреци. За съжаление техните рецепти не достигнали до нас, но изглежда египтяните са умеели да разпознават „камъка”, който стрит на прах и прибавен към стопената стъклена маса я оцветява в синьо. Този „камък” бил…

А сега да предстои да видим кой ще бъде победителят, събрал най-много точки при разгадаването на загадките? :)

Legacy hit count
4198
Legacy blog alias
13203
Legacy friendly alias
Химически-загадки-закачки---
Приятели
Забавление
Игри
Наука
Загадки, логически задачи, илюзии, феномени

Comments28

Vili_vb
Vili_vb преди 18 години и 10 месеца
    Кой е този елемент и къде е разпространен? За кое негово съединение става въпрос в загадката и кой е минералът?
   
Този химичен елемент е силицият. Той заема второ място по разпространение на Земята след кислорода.  Не съществува в свободно състояние, а под формата на силициев диоксид /в пясъка, кварц/ или като силикат /каолин/. В чист вид се среща много рядко като кристали в златната руда и във вулканичните изпарения. Познат е в древността. Използван е под формата на кремък.
Vili_vb
Vili_vb преди 18 години и 10 месеца
     За кое море се отнася легендата, къде се намира то и какво съдържат водите му? В какво се превърнала жената на Лот?
     Легендата се отнася за Мъртво море. То се намира в Близкия Изток. В него се влива река Йордан. Граничи с Израел, Йордания и Западния бряг на река Йордан. Водите му съдържат сол /33%/.
Жената на Лот се правърнала в "стълб от сол".
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 10 месеца
Браво, Вили! :) Първата загадка е разгадана перфектно! И да знаеш - много харесвам състезателния ти хъс. Имаш 4 точки за верните си отговори.

И понеже сме образователна общност, да дадем още информация по въпроса.

Съединенията на силиция са използвани от човека още от дълбока древност. Първото оръдие - нож или острие на стрела, първобитният човек е направил наистина от кремък, който всъщност е силициевият диоксид. Кремъкът, този минерал с голяма твърдост, е дал наименованието на елемента силиций от латинското силекс, което означава кремък.

Силицият образува многобройни, сложни по състав силициеви киселини, на които съответстват соли - силикати, с почти всички метали - с калция, магнезия, желязото, калия, натрия и др. В природата силикатите съществуват под формата на над 2500 различни минерала. Най-разпространени са фелдшпатите, амфиболите, пироксените и др., които изграждат магмените скали. С изключение на алкалните метасиликати, всички соли на силициевите киселини са неразтворими във вода.
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 10 месеца
Еха-а-а! Докато съм писала коментара към първата загадка, Вили е готова с отговорите на петата. Отново поздравления! Имаш още 4 точки.

Още инфо. Мъртво море е земна падина в пустинна област и реките, които се вливат в него, донасят по-малко вода, отколкото се изпарява от повърхността му. Поради сухия климат водите на Мъртво море се изпарили толкова, че се превърнали в наситен разтвор. В един литър от този разтвор се съдържат 260-270 g соли. Бреговете му не са от пясък, а от сол. Вълните, които се разбиват о брега, и ветровете, които носят капки от наситения разтвор, които обливат крайбрежните камъни, се изпаряват и ги покриват със соли. Образуват се най-причудливи форми, подобни на фантастични чудовища. С тях са свързани много легенди, а една от тях е разказана в постинга.
Vili_vb
Vili_vb преди 18 години и 10 месеца
       Кой бил „камъкът” в гробницата на Тутанкамон?
Позлатената погребална маска на Тутанкамон е инкрустирана с лзурит /6Nа(АlSiO4TNa2S/. Древните египтяни го наричали"камък на небето".
Vili_vb
Vili_vb преди 18 години и 10 месеца
              Какво се плискало в езерото на смъртта?
Езерото на смъртта се намира на остров Сицилия. Нищо не расте по неговите брегове. Който попадне в него - загива. Причината се крие в това, че от дъното му бликат два извора с концентрирана сярна киселина.
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 10 месеца
Вили, на последните два въпроса - за "камъка" в гробницата на Тутанкамон и онова, което се плиска в езерото (от фантастичния разказ!) - отговорите не са верни.
Terkoto
Terkoto преди 18 години и 10 месеца
7- живак, 3- олово, 2 - стъкло
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 10 месеца
Марк има три точки за отговорите на 7-ми, 3-ти и 2-ри въпрос.

Но към два от тях има още допълнителни въпроси, които бяха:

3. Кое заболяване причинява оловото и по какъв начин са се разболявали жителите на древния Рим?

2. Кой е разказал тази древна легенда за откритието на стъклото?
Vili_vb
Vili_vb преди 18 години и 10 месеца
        Кой е разказал тази древна легенда и какво било откритието?
Марк вече отговори, че така е открито стъклото. Легендата за това е разказана от Плиний Старши в книгата му "Естествена история".  Това е истинска енциклопедия за всички знания в древността. 
Vili_vb
Vili_vb преди 18 години и 10 месеца
 
          Оловото причинява болестта астеноневротичен синдром. В древния Рим водопроводите били направени от олово. С оловно покритие отвътре били и съдовете за вода на богатите. Покривите на къщите им били направени от оловни плочи. Макар в града да нямало големи епидемии от инфекционни болести, населението на вечния град по времето на Август страдало от апатия, интелектуална и физическа немощ, изоставане в умственото развитие.
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 10 месеца
Вили, имаш +1 точка за Плиний Старши и +1 точка за отговора, че водопроводите в древния Рим били направени от олово и жителите му не подозирали, че коварната отрова идвала с ежедневната чаша студена вода.

Остана да се отговори на въпроса:

Как се наричала болестта, от която страдали те?
Vili_vb
Vili_vb преди 18 години и 10 месеца
     Защо кръвта на октоподите, сепиите и калмарите е синя?
     Причината за синия цвят на кръвта е дихателният пигмент хемоцианин, в който присъства не желязо, както при хемоглобина,  а мед. Когато се съедини с кислорода  от въздуха, хемоцианинът става син, а когато отдава кислород на тъканите той изсветлява. Това е причината в артериите на тези животни да тече синя кръв, а във вените им небесносиня.
Shogun
Shogun преди 18 години и 10 месеца
Взехте ми акъла с тези въпроси и познанията за отговори! Даже и да савзети от справочна литература, много са впечатляващи и интересни!
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 10 месеца
Вили - перфектен отговор! Получаваш още една точка! :)

Ако до седмица не бъде отговорено на останалите въпроси, ще считам, че те са затруднили аудиторията и ще публикувам отговорите.
Vili_vb
Vili_vb преди 18 години и 10 месеца
               Кой бил „камъкът” в гробницата на Тутанкамон?

                    Окраската на стъклото зависи от добавките към него. Образците от синьо стъкло в гробницата на Тутанкамон съдържат кобалт. Това обстоятелство е много интересно, тъй като в Египет не се среща кобалт, а и кобалтовите руди нямат характерен цвят. Тяхното използване изисква  определени познания, явно известни на жреците.  Камъкът е кобалтова руда. 
Arbitration
Arbitration преди 18 години и 10 месеца
Извинете ми, но не само кобалт дава синята окраска. Сигурен съм, че осколците в гробницата са, поне най-голямата им част, окрашени от съединения на мед, а не на кобалт, който, прави сте, не се среща в Египет изобщо. По-скоро това бяха някои медсъдържащи минерали.
tina_xris
tina_xris преди 18 години и 10 месеца

Из доклада на сина ми за часа по химия на тема "Олово":

"Оловните пари и оловните йони имат отровно действие. Те попадат в човешкия организъм чрез въздуха, водата и храната. Големи количества аерозоли постъпват в атмосферата при изгарянето на оловосъдържащия бензин. Затова все повече се използва безоловен бензин.

Оловото се натрупва в организма и когато достигне определено количество, предизвиква болестта сатурнизъм. Заболелият получава нервно разтройство и венците на зъбите му добиват сивкав цвят. При хроничните отравяния се поразяват кръвотворните органи, засягат се някои ензими, жлезите с вътрешна секреция и др. Дози от 0,2 – 0,3 mg/kg оловни съединения са достатъчни за появата на отровно действие. Опасност от отравяне има при боядисване с оловни бои, когато се пази храна в гледжодани съдове, отровна е газовата смес от ауспуха на колите и т.н. Ежегодно около 200 000 t Pb замърсяват околната среда на планетата Зема. В този процес участва и човекът."

queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 10 месеца
Браво, Вили! Прибавяш още две точки към своя резултат!

И така на въпроса за синьото стъкло, намерено в гробницата на Тутанкамон.

Съединенията на кобалта били известни на хората от дълбока древност, въпреки че учените разбрали за тях преди 200 години. Тайната за получаване на синьото стъкло е все още не разгадана - тя се знаела само от египетските жреци, а техните рецепти не са достигнали до нас. Засега знаем само, че кобалтовата руда те я познавали, стривали я на прах и след като я прибавяли към стопената стъклена маса, тя се оцветявала в синьо.

И още любопитна нформация. Свойството на кобалтовата руда да оцветява в синьо било познато и на китайците. Прочутият китайски порцелан бил богато украсен с чудно хубави тъмносини орнаменти, получавани като към глазурата се прибави стрита на прах кобалтова руда.

Италианските майстори от остров Мурано се научили да правят синьо стъкло едва към средата на ХVІІ век.
Arbitration
Arbitration преди 18 години и 10 месеца
Извинете, но според моите данни, само едно парче от синьото стъкло в гробницата е кобалтово, осталните са медните. Мога да дам и препратката. Щете ли я?
Vili_vb
Vili_vb преди 18 години и 10 месеца
            В гробницата на Тутанкамон имало и синьо стъкло,  с наличие на мед, но това не е нещо необичайно, защото медта е позната още в Старото царство  и от нея в Египет изработвали различни предмети /Тутанкамон е фараон от Новото царство/. Египтяните познавали и нейните възможности на оцветител. Те използвали различни медни съединения за получавене  на зелено и червено стъкло. 
Прочутото египетско синьо, използвано в живописта, също се получава с прибавяне на меден окис. Явно, тайният "камък" на жреците не може да е мед.
Terkoto
Terkoto преди 18 години и 10 месеца
Може да е именно мед, щото: 1) няма кобалтосъдържащи минерали в Египет 2) не всички медсъдржащи минерали дават син цвят на стъклото ( не става, например, закисна мед), трябва да са или сулфид или сулфат, а това означава, чей най-скоро е някакъв малахит, отколкото кобалтова руда, която не е било там съвсем. А приме на кобалт не дава син цвят, щото има твърде малка концентрация, а следователно дава много малко илни, вградени в стъклените кластери. Все пък настоявам: редовно жреци можеха да получават само медното, а не кобалтово стъкло. Повтарям: само едно (1!) парче от всичките находки беше кобалтово, осталните бяха медни.
Terkoto
Terkoto преди 18 години и 10 месеца
И още едно нещо. Преди години живях в Узбекистан, в Самарканд, там, където има много древно городище: Афросиаб, и аз имам няколко парчета със стратиграфическата дата примерно на 2 хилядолетие преди Р.Х на от синьото стъкло (много приличат на парчета от парфюмени съдове или ретортички). Но те са от Китай. И по-скоро да предположим, че имаха търговските връзки със Китай, където, наистина са кобалтови руди и те са богати със кобалт, отколкото да си представим, че внасяли руда - повтарям: там има само едно парче от синьото кобалто стъкло, всичките осталните сини стъкла са медни!!! (в гробницата) А имаха и достъп към малахит и към другите сулфати, но НЯМАХА достъп към кобалтови руди
Shogun
Shogun преди 18 години и 10 месеца
Дали остана напълно нерешен само въпрос 4?
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 10 месеца
Да, Нелка, само въпроса за съединенията, предизвикващи миризмата на гнила ряпа и на чесън, остана. Иначе всичко друго е разнищено и е отговорено вярно.

Марк, моля те дай препратката, за която споменаваш. И кажи, ако имаш проблем с логването, да вземем мерки.
Arbitration
Arbitration преди 18 години и 10 месеца
Ето го препратката, където се говори за кобалт, мед и Тутанхамон
queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 10 месеца
А ето го и цитатът:

В гробнице Тутанхамона

Уже в глубокой древности люди умели изготовлять цветные стекла и смальты, в том числе и синие. Остатки посуды, мозаики, украшений из синего стекла, археологи находят во многих центрах древних цивилизаций.

Однако в большинстве случаев - об этом непреложно свидетельствуют результаты химического анализа - эти стекла окрашены соединениями меди, а не кобальта. Например, в гробнице египетского фараона Тутанхамона было найдено множество предметов из синего стекла. Но только один из них оказался окрашенным кобальтом, все остальные - медью.

Удивляться тут, разумеется, нечему - медные минералы встречаются на нашей планете гораздо чаще кобальтовых.

Следователно в нашата химическа загадка става въпрос за този единствен камък, оцветен в синьо заради кобалта, ако правилно разбирам написаното...
Vili_vb
Vili_vb преди 18 години и 10 месеца
       Тук останаха загадки-закачки без отговор.  Не е ли вече време да бъдат отгатнати?