BgLOG.net
By kordon , 22 April 2022

КАК СЕ Е ЗАРОДИЛА ВСЕЛЕНАТА

Опит за преосмисляне на теорията за Големия взрив



Автор: Виктор Кордон

Според конвенционалния модел на стандартната космология Вселената е възникнала вследствие на явление, наречено Големият взрив (The Big Bang). Тази теория твърди, че преди 13,8 милиарда години Вселената се намира в безкрайно плътно състояние с нулев обем с огромна температура и налягане – т.н. космологична сингулярност. В даден момент тази много малка по обем точка, която обаче съдържа абсолютно цялата материя, се разширява експоненциално и материята се разпръсква в пространството (космическа инфлация). С времето малко по-плътните области от почти равномерно разпределената материя нарастват гравитационно в още по-плътни области, образувайки газови облаци, звезди, галактики и останалите астрономични обекти, наблюдавани днес. Различни наблюдения и опити, изглежда, потвърждават тази теория.

И все пак в нея се забелязват съществени противоречия. Например, не е ли по-логично да предположим, че Вселената започва не с взрив, както гласи общоприетата теория, а с раздробена до най-миниатюрните частици материя. За да се случи Големият взрив (ако изобщо се е случил, защото той все още е само хипотеза), е необходимо цялата материя да бъде съсредоточена в една точка, което предполага предшестващи процеси (съсредоточаване), а това отхвърля тази експлозия като начало на Вселената. Много по-вероятно е в началната фаза цялата материя да се е намирала в "насипно" състояние, фрагментирана до най-малката частица. На този етап, който можем да наречем Първичен хаос, микрочастиците са се носили свободно и безразборно в пространството. Тъй като всяка от тях има своя гравитация, те са започнали постепенно да се привличат и да се обединяват в "гроздове". С течение на времето някои купове са нараствали повече от други и са оформяли познатите ни вече небесни тела – звезди, планети, астероиди, комети. Други пък са се групирали в още по-големи обединения, наричани от нас галактики, звездни и галактически клъстери, газови облаци и т.н.

Тази теория има някои слабости. Тя не обяснява откъде се е появила самата материя, нито пък произхода на енергията и гравитацията. Но в името на справедливостта трябва да отбележим, че същото важи и за официалната версия за Големия взрив, в която всички тези характеристики са зададени по подразбиране, без да бъде обяснен техният генезис. Освен това тази версия страда и от сериозния недостатък, на който обърнахме внимание по-горе – не обяснява как се е концентрирала всичката материя в едно единствено тяло, как се е появила гравитационната сингулярност – точката с нулев обем и с безкрайна плътност. Защото е трудно да приемем, че Вселената започва с готов взривен материал. Всяка експлозия е сложен процес, който е предхождан от определени дейности, които водят до нея. Тоест взривът е следствие и не би могъл да бъде първопричина за всичко останало. 

Освен това е известно, че всички познати и обяснени процеси в Космоса – както в живия, така и в неживия свят – са започнали от най-простото и са продължили към по-сложното. Това автоматично отдалечава Големия взрив от началото на Вселената и дори поставя под въпрос самото му случване. Но дори и да приемем, че е имало такова събитие, не е възможно то да се е случило в началото, а много по-логично изглежда да е намерило място в един много по-късен етап от развитието на Вселената. 

Чисто физически не е възможно нещо, изградено от по-прости елементи, да ги предхожда. Обратно на това – по-простото винаги изпреварва по време сложното. Именно затова тезата за Големия взрив съдържа в себе си непреодолимо противоречие, защото позиционира в пространствено-времевия континуум най-сложното материално тяло, съществувало някога – източникът на тази свръх експлозия, съсредоточил в себе си цялата налична материя – преди частите, които го изграждат. Налага се да отбележим, че такава конфигурация и последователност не е издържана логически. Много по-смислена изглежда идеята, че е възможно (но не е сигурно) на някаква фаза от развитието си, много по-късно от началото на Вселената, материята в нея, следвайки вечния стремеж към обособяване около някакъв център, задвижван от всемирното привличане, да се е съсредоточила в един единствен обект, който е избухнал в гигантска експлозия под натиска на чудовищните налягане и температура. Това прави Големия взрив част от потенциално циклично свиване и разширяване на материята, което предполага, че подобни явления може да са се случвали в миналото и, вероятно, предстои да се случат. Но те (при условие, че са реални) не са дали началото на Вселената, а са просто фази в нейната еволюция. 

Вероятно първоначално материята се е намирала разпръсната безпорядъчно и почти равномерно във възможно най-простото си състояние – атомизирана до най-елементарните частици, тези, които вероятно все още не сме открили и които представляват градивните елементи на всичко съществуващо. Може би в най-първия миг на сътворението частиците са били напълно дезинтегрирани и са заемали целия обем на пространството. Веднага след това, сигурно още в рамките на първата секунда, собствената им гравитация е започнала да ги притегля едни към други, при което някои се отблъсквали, а други се сливали. Колкото повече материя се е концентрирала на едно място, толкова повече е нараствала неговата сила на привличане. Така започват да се оформят по-големи обекти, които под влияние на масата си създават свои източници на енергия, една от които е ядрената. По този начин частиците придобиват нови, несъществуващи в началото качества и започва да се оформя познатата ни като форма и физични свойства Вселена, която е в постоянен процес на движение и трансформация. 

Всичко това предполага, че гравитацията е може би първият и единствен в началния етап източник на движение, който предхожда и предизвиква всички останали форми на движение и енергия. Вероятно по време на тази фаза не са действали други сили, освен гравитационните, които са били родоначалник на другите, познати ни днес. Освен това е възможно елементарните частици (а може би и всички частици) да съдържат информация за началото на Вселената – нещо като космическо ДНК – която ние още не сме открили и разкодирали. Можем да допуснем, че тези свръхелементарни частици са били толкова примитивни, че са били напълно еднородни, тоест имали са съвсем еднакви свойства, при това само две - маса и, съответно, гравитация. Едва с течение на времето и с усложняването на материята и процесите частиците са придобили нови характеристики.Но това са само теоретични спекулации, които на този етап на научно развитие не могат да бъдат потвърдени или отхвърлени.

Тъй като в Природата всичко започва от най-простото и се развива към по-сложното, тоест от елементарното към комплексното, е логически оправдано да предположим, че Вселената е започнала с възможно най-простата форма на материя - тази, която е била едносъставна и неделима на по-малки части и е притежавала минималния набор от качества (маса и гравитация). Тези най-примитивни частици вероятно вече не съществуват, защото на по-късен етап или са се обединили с други в по-сложни структури, или в крайна сметка, след милиарди години, са били привлечени в точката на сингулярност, в която е била концентрирана цялата материя, довело до Големия взрив. След него частиците вече разполагат с нови свойства и затова сигурно е невъзможно да бъдат открити остатъци от първичната най-проста материя. 

Въз основа на гореизложеното можем да заключим, че теорията за Големия взрив не може да представлява обяснение на механизмите, довели до началото на Вселената, а само дефинира един от нейните стадии на развитие. Защото взривът не е възможен сам по себе си, а трябва да е предшестван от дълги процеси по концентриране на цялата материя в една точка. Това означава категорично, че Големият взрив не може да бъде начало на Вселената, а е просто едно от явленията в нея. Много по-правдоподобна е тезата, че в началния етап на Вселената материята е била в най-примитивното си състояние – под формата на възможно най-елементарните частици, безредно разхвърляни из пространството. С течение на времето под влияние на собствената им гравитация те са започнали да се скупчват в по-малки или по-големи структури. Постепенно, с усложняване на материята, процесите и явленията също са се усложнявали и ускорявали, довеждайки до сегашното състояние на Вселената. Възможно е в някакъв момент от нейното развитие цялата материя да се е съсредоточила в много малка точка, което да е предизвикало гигантска експлозия, наречена от нас Големият взрив. Откритите следи от него (като реликтовото излъчване) само дават улики за неговото случване, но не и доказателство, че той е дал старт на Вселената.

Както казахме вече, теорията за Големия взрив не е в синхрон с логиката и физичните закони, защото пропуска процеса на задължително предшествуващо струпване на материята, процес, започнал от фактическото начало на Вселената, вероятно милиарди години преди това. Освен това тя е в противоречие с вечната и неразрушима физична константа, според която простото винаги, задължително и без изключения предшества сложното. Поради това е невъзможно най-сложният материален обект, съществувал някога във Вселената, съсредоточил в себе си всичката налична материя, да предшества елементите, от които е съставен. Което означава, че Големият взрив не може да бъде начало на Вселената и следва да бъде разположен хронологично далеч след това. Именно теорията за Първичния хаос отстранява тези несъответствия като дава обяснение как всичко тръгва от първоначалните безпорядък и ултрафрагментарност, които, под влияние на гравитационните сили, преминават в усложняване на материята, което от своя страна води до много комплицирани явления, едно от които е Големият взрив. Следователно последният е само епизод от вселенската еволюция, началото на която е далеч преди това. 

Legacy hit count
634
Legacy blog alias
81418
Legacy friendly alias
КАК-СЕ-Е-ЗАРОДИЛА-ВСЕЛЕНАТА

Comments

By Teri , 5 July 2016
НАСА излъчва на живо обиколките на космическият кораб Джуно около газовият гигант Юпитер. Мисията е много интересна и определено си заслужава да се види. Най-интересно е преминаването около червеното петно,  представляващо антициклон, който продължава да се вихри в продължение на стотици хиляди години на повърхността на планетата.
Целта на тази мисия е да се предостави информация за атмосферата, структурата и магнитосферата на Юпитер. Учените искат да проверят хипотезата, че газовият гигант има твърдо ядро. Уникалните данни на Джуно, достигнали до нас ще ни помогнат да разберем по-добре еволюцията на небесните тела в нашата слънчева система и извън нея.



Джуно вече успя да постави рекорд за най-далечен полет в космоса на апарат, захранван със слънчева енергия. При това му предстои да достигне и максималното разстояние от Слънцето от 832 милиона километра.

Космическият кораб на Европейската космическа агенция Rosetta е предишният рекордьор, като неговата орбита достигна границата от около 792 милиона километра през октомври 2012 г. по време на своя подход към кометата 67P / Чурюмов-Герасименко.

Джуно е първият, захранван със слънчева енергия космически кораб, проектиран да работи на такова голямо разстояние от нашето слънце. Ето защо повърхността на слънчевите му панели от силиций и галиев арсенид, необходима за генериране на необходимата електрическа мощност е огромна - площта е от значение при такова голямо отстояние от източникът на светлина. Четиритонният космически кораб носи три 9-метрови слънчеви панели, с 18 698 отделни соларни клетки. На разстояние от Слънцето, колкото е Земята, клетките имат потенциала да генерират около 14 киловата електроенергия, но на такова далечно разстояние от Слънце, колкото е Юпитер, енергията, която се произвежда е много по-малко.
Legacy hit count
419
Legacy blog alias
78503
Legacy friendly alias
Мисията-Джуно-до-Юпитер---гледайте-на-живо
Видеокастинг
Наука

Comments6

Magyar
Magyar преди 9 години и 10 месеца
Кораб? Така казвате сондата. Това също не знаех.
Мене също интересуват козмическите новина. 
Teri
Teri преди 9 години и 10 месеца
Принципно кораб и сонда са различни неща. Казваме кораб на изкуствено средство за превоз, което "плава", дали ще е море, дали ще е космос, няма значение. Сонда е по-скоро апарат, който събира данни. За Джуно срещнах и двете понятия и предположих, че е космически кораб със сонда. Разбира се, няма екипаж, като може да се предположи, че терминът кораб повече подхожда на плавателно средство в което има жив екипаж.
SeoKungFu
SeoKungFu преди 9 години и 10 месеца
Сонда е май тава. А пък след като видях името преведено в руски източник, ми просветна, че това е Юнона !
Magyar
Magyar преди 9 години и 10 месеца
Аха, разбрах. Кораб, ако не прави нищо, само вноси сондата.

queen_blunder
queen_blunder преди 9 години и 10 месеца
Magyar, и корабът, и сондата са космически апарати, които летят, но при кораба има екипаж от хора, а при сондата - не.
Magyar
Magyar преди 9 години и 9 месеца
Благодаря информацията.
By IliikaSirakova , 22 November 2011
Един възхитителен поглед от Космоса към Земата - в помощ на обучението по Човекът и природата. Просто не мога да не го споделя с вас......

 http://dox.bg/files/dw?a=765e8c64dc


Legacy hit count
837
Legacy blog alias
47034
Legacy friendly alias
Земята---поглед-от-Космоса
Човекът и природата
4-ти клас

Comments4

IliikaSirakova
IliikaSirakova преди 14 години и 5 месеца
Исках да напиша-споделя.
RuskaTodorova
RuskaTodorova преди 14 години и 5 месеца
Наистина е ВЪЗХИТИТЕЛНО!
DanielaAvramova
DanielaAvramova преди 14 години и 5 месеца
Прекрасно е!!Поздравления и от мен и благодаря за споделянето!
EkaterinaBakyrdzhieva
EkaterinaBakyrdzhieva преди 14 години и 5 месеца
Много въздействащо, благодаря!
By queen_blunder , 10 August 2011
Песента не се нуждае от представяне, както и певицата - Валя Балканска.

Къде в момента се рее златният диск на Вояджър, напуснал земната обител през 1977 година, ние не знаем, но аз вярвам, че един ден той ще изпълни своята мисия и ще ни помогне да осъществим контакт с извънземните цивилизации, тъй като един от най-важните посредници е музиката. А музиката е космическо чудо, което прави възможно сбъдването на най-дръзките човешки мечти. 

Моят скромен принос в адаптирането на песента за образователни цели се състои в създаването на два клипа.

В първия клип е монтирана самата песен с автентичния й текст.



Във втория клип, на фона на песента, се съдържа кратка историческа справка за нейния полет в космоса. 




Дано да съм била от полза, колеги :)
Legacy hit count
2176
Legacy blog alias
45807
Legacy friendly alias
-Излел-е-Делю-хайдутин----два-клипа-с-различна-образователна-цел
Интернет
Български език и литература
Музика
България
Гражданско образование
Български език
Възпитание
1-ви клас
2-ри клас
3-ти клас
4-ти клас
Символика

Comments12

CvetaGergova
CvetaGergova преди 14 години и 9 месеца
Доколкото зная  в златния диск изстрелян в космоса "Излел е Делю хайдутин" е селектирана из между много други и е записана като песента на една овчарка. Но колко величествено звучи! Не може да  слушаш родопската песен без да настръхнеш от вълнение и присъщо чувство на гордост.
 Мисля, че посланието на Земята до далечниия космос ще бъде някога реалност, а ти  Поли, наистина си изработила образователен продукт, който е изключителен, необходим и много полезен. Благодаря ти!
DanielaAvramova
DanielaAvramova преди 14 години и 9 месеца
Поздравления за чудесната идея!Аз съм родолюбец и патриот и особено ми допадат такива!Хареса ми втория клип,който предлага информация,която би трябвало да знае всеки българин.А за първия ти предлагам информация,с която разполагам:Историята на песента и на Валя Балканска съм чела като ученичка в книгата на Елена Хайтова„Сама сред звездите“.Песента има много варианти и е била с около 40 куплета.Валя Балканска изпълнява песента си по този вариант на текста:Излел е Дельо хайдутин
текст и музика: Народни
изпълнява: Валя Балканска
съпровод на гайда: Димитър Петковски

Излел е Дельо хайдутин
хайдутин, йенкесаджие(1)
с Думбовци и с Караджовци (2) ,
Зароча (3) , Дельо, пороча (4)
Даридерескимнем (5) айене (6),
айене, кабадаие (7):
- В селоно имам две лели,
да ми ги не потурчите,
да ми ги непочорните,
че кога флезем в селоно
млочко 8 щат майки да плачат,
и по-млочко млади невести.

Гюлсюме (9) Дельо зароча:
- Чувай са, Дельо, варди са,
че ти се канят, Дельо льо,
Даридерексимнем айене,
айене, кабадаие,
Леят ти куршум сребърен,
за тебе, Дельо, да та прибият.
-Гюлсюме, любе, Гюлсюме,
не са е родил чилякън,
дену ще Деля убие.

Дельо хайдутин е роден в Златоградско. В периода на най- силното помохамеданчване на родопското население – към последната четвърт на XVIII век, той е защитник на християните. Легендата гласи, че Дельо се влюбва в българо- мохамеданката Гюлсюме. И макар, че турците я измъчват, за да го предаде, тя остава вярна на любовта си към него и го предупреждава. Твъди се, че песента е имала 40 куплета.
Универсалното внушение и брилянтното изпълнение на Валя Балканска, отрежда именно на “Излел е Дельо хайдутин” да полети с космическата совалка “Вояджър” през 1977г., за да звучи и в Космоса, като послание от Земята.

1. Разбойник 2. Родове от Златоградско 3. Заръча 4. Поръча 5. Златоградски 6. Земевладелци 7. Големци 8. Много 9. Любимата на Дельо
RuskaTodorova
RuskaTodorova преди 14 години и 9 месеца
И ний сме дали нещо на Вселената! Благодаря на Поли за прекрасните клипчета и на Даниела Аврамова за подробната информация!
ZlatkaAtanasova
ZlatkaAtanasova преди 14 години и 8 месеца
Поздравления! Красиво, полезно и необходимо творение - клипче! Благодаря, Поли!

ivankamyrvakova
ivankamyrvakova преди 14 години и 8 месеца
Поздравления за клиповете! С коя програма ги изработваш?
Emiliap
Emiliap преди 14 години и 8 месеца
Поли, благодаря за чудесните клипчета!
queen_blunder
queen_blunder преди 14 години и 8 месеца
Хей, момичета прекрасни! Добре сте ми дошли на гости в блога :) Мен успя да ме тръшне един летен грип, та сили нямах да пиша. 

 Цвети, да, да, да, в златния диск заглавието е записано така: "Дельо хайдутин - песента на една овчарка "! Благодаря ти за оценката, съкровище!

Ели, изключително интересна информация споделяш тук! Благодаря! Не знаех, че песента е имала 40 куплета.

Търсих информация за Дельо хайдутин, но се оказа, че е доста оскъдна. Също така се опитах да намеря негово изображение - някаква рисунка, но единственото, което открих, беше снимка на паметника му. Съответно тази снимка я обработих и я монтирах в клипа.

 Русче, не се изненадвай, че копират материалите и идеите ти. Само като прочетох първото ти изречение "И ний сме дали нещо на Вселената", в себе си се възхитих колко точно, колко на място си го казала. Ето такива брилянтни изказвания други хора ще използват в своите статии.

Ванче, Еми, благодаря! Много сте мили! :)

Ванче, програмата е до болка популярна - Прошоу Голд се нарича. Този път се опитах да се възползвам от вградените й ефекти, но нали уча програмите на практическа основа, на принципа на пробата и грешката, та затова не успях да постигна онова, което бях замислила. 
rumituneva
rumituneva преди 14 години и 8 месеца

Как човек да не се гордее, че е българин?! Благодаря, Поли.

queen_blunder
queen_blunder преди 14 години и 8 месеца
Благодаря, момичета! И за помощните материали и за добрите думи!

Прегръщам ви!
GenovevaJotova
GenovevaJotova преди 14 години и 8 месеца
Красиво, стилно и завладяващо! Благодаря, Поли!
pavlinamahova
pavlinamahova преди 14 години и 8 месеца
Класика!Прекрасно и завладяващо!Благодаря, Поли!
queen_blunder
queen_blunder преди 14 години и 8 месеца
Ей, Веви, Поли, благодаря ви за милите коментари! Прекрасни сте! :) 
By MeriLin , 31 May 2011

 

 Животът ни е неразривно свързан с Космоса и е подчинен на неговия ритъм. Планетите от Слънчевата система са  стрелките, които посочват  влиянието на Космоса върху живота ни. А влиянието на Космоса върху живота ни е безспорно!                 

 Нашето съществуване в най-голяма степен е зависимо от Слънцето.



http://www.animacii.net/images/stories/pictures/kosmos_bl/kosmos_bl_01/zemq_kosmos_planeti_animacii.net.gif

Последният максмум на слънчевата активност бе през 2001 г. Следващият период на максимум се очаква да бъде около  март 2013г. По време на слънчева активност имунитетът на организма на човека спрямо вирусите се понижава. Магнитните бури сгъстяват кръвта, броят на инфарктите и на инсултите се увеличава, психическите кризи зачестяват. Какво би се случило...

повече прочети тук:http://darkrunways.blogspot.com/2011/05/2011.html

 

Legacy hit count
534
Legacy blog alias
45388
Legacy friendly alias
Ние-и-космоса-през-месец-юни

Comments

By maya123 , 10 April 2011

Струва си да си припомним и да отбележим първият поглед на човека към необятния космос. Аз го направих така.

http://dox.bg/files/dw?a=1a56fe0242 

Legacy hit count
1028
Legacy blog alias
44765
Legacy friendly alias
Първи-стъпки-към-звездите---50-години
Час на класа
1-ви клас
2-ри клас
3-ти клас
4-ти клас

Comments17

CvetaGergova
CvetaGergova преди 15 години и 1 месец
Великолепно!!!Истинска наслада е да гледам твой филм!
Ненадмината си, Мая!
PepaKibriteva
PepaKibriteva преди 15 години и 1 месец

Прекрасен клип, много се радвам да чуя и гласа ти отново. Ти знаеш, че го харесвам много.

 

feyata
feyata преди 15 години и 1 месец
Чудесна си, Мая!

Vaklinova
Vaklinova преди 15 години и 1 месец
Страхотно! Много Ви благодаря!!!
SvetlaIvanova2
SvetlaIvanova2 преди 15 години и 1 месец
Страхотен майстор си, Мая! Останах без думи!
GalinaNinova
GalinaNinova преди 15 години и 1 месец
Браво и благодаря! Ами....страхотно е!
RadaGD
RadaGD преди 15 години и 1 месец
Никога не съм се съмнявала, че всичко което показваш, Майче е прекрасно!
NeliManeva
NeliManeva преди 15 години и 1 месец
Поздравления ! Нещо наистина прекрасно!Благодаря!!!
CvetkaZurkova
CvetkaZurkova преди 15 години и 1 месец
Браво! Чудесно и много красиво! Благодаря!
RuskaTodorova
RuskaTodorova преди 15 години и 1 месец
Мая, липсваше ми твоето присъствие в блога последно време, но ти се появяваш и ни "грабваш" с великолепния си филм. Поздравления!
stanislavahristova
stanislavahristova преди 15 години и 1 месец
Майче, отдавна не си се появявала! Отново си тук с целия блясък на възможностите и стила си!
mrs_teach
mrs_teach преди 15 години и 1 месец
Поздравления! Нещо наистина прекрасно!
Dani64
Dani64 преди 15 години
Многа завладяващо клипче! Благодаря, Мая!
NadyaGeorgieva
NadyaGeorgieva преди 15 години

Страхотно, Майче!

Наистина липсваше в блога с твоите добри идеи и съвети!

RosicaAleksandrova
RosicaAleksandrova преди 15 години
Много е красиво, точно и научно!!! Благодаря ти, Мая!!!
casperiv
casperiv преди 15 години

Чудесен филм! Браво, Мая! Сърдечно благодаря!

 

maya123
maya123 преди 15 години

Благодаря за добрите думи, колеги.

 

By liusia , 25 August 2009

Като стана въпрос за Космос, реших да споделя и една моя презентация за Слънчевата система.

sl_sistema.ppt

Legacy hit count
2479
Legacy blog alias
32355
Legacy friendly alias
Слънчева-система
Интернет
Методически разработки
4-ти клас

Comments1

galjatodorova
galjatodorova преди 16 години и 8 месеца
+++++++++++++++++++++!!!
By DenitsaDeni , 30 July 2008
Току що го чух по новините. Никога не съм била добра с датите, но смятам че това е един хубав юбилей.

Ако оставим политиката настрана, пътят на човека в космоса е достатъчно труден, за да празнуваме всяка стъпка както подобава.

Хайде, честито на всички астро-маниаци. :)

А за тези, които се чудят защо по новините не са споменавали годишнини на руската агенция (както и да се казва), или ЕСА, и аз се чудя. Но пък те не са тази година, така че май няма значение.

Важното е, че ЕС са решили да увеличат ангажираността си в космоса и ако го и уплатнят с пари, просто ще е супер :) Пък ако знаете каква далавера е да работиш за ЕСА...поне така каза един швейцарец...

И ето малко линкове в Уикипедия, за заинтересованите.

Историята на НАСА в Уикипедия

ВКС (руската космическа агенция)

Съветска космическа програма

Европейската космическа агенция


Legacy hit count
1009
Legacy blog alias
20958
Legacy friendly alias
НАСА-стана-на-50-години

Comments11

Kopriva
Kopriva преди 17 години и 9 месеца
Много хубаво!Честито! Дано скоро да разсекретят и данните си за срещи с извънземни!
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 9 месеца
Съмнявам се да разсектретят каквото и да е за извънземните, щото ще си съсипят репутацията. Дори и ако кацнат пред Белия Дом или Айфеловата Кула, пак ще се правят на ударени. Просто вече са направили много стратегически грешки в това отношение.

Но какво значение има, важното е, че някой дава парички на учени и инжинери и 2 пъти повече бюрократи, но дава :)

Сън-ами постижение е, спрямо предишното постижение, самолета или по-предишното колелото. Всяка стъпка напред е постижение, колкото и да е малка, защото без нея-няма следваща. Така че да им отдадем заслуженото.


alexanderbeleff
alexanderbeleff преди 17 години и 9 месеца
Мило, знаеш ли кой е първият бос на НАСА? Това е гадният нацист, военнопрестъпник, личен приятел на Изверга Хитлер и т.н. Хер Вернер Фон Браун. Този пич е бил на 26 години, когато конструира първата си ракета. Цялата програма ФАУ /Оръжия на възмездието/ е негово дело. С неговите ракети е обстрелвана Британия, а проектът за ракета, която да удари Ню Йорк с ядрена бомба е бил готов в края на 1944 год. както и бомбата, за което скоро се разбра. "Извергът" Хитлер, обаче, се посвенява да използва ядрено оръжие, за разлика от "демократа" Труман, но това е друга тема. От ФАУ 1 до ФАУ 12 / междуконтинентална балистична ракета/ - всички ракети  са измислени от него и неговия екип. Дори прословутите СС 20 и СС23 са далечни разработки на оригиналните немски ФАУ! Такива са дори и руските и щатските ракети използвани за полети в космоса. Мръсният фашист Фон Браун после става приятел на Кенеди!
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 9 месеца
Белеф, нали знаеш, че аз с понятия като фашист и комунист не боравя. :)

И ми напомняш на мама, с нейната Четвърта Крипта. Честно казано, не си падам по възхвалите на една социална или етническа група пред друга и ми звучи горе долу еднакво дали ще ми говориш за нацистите, евреите, тайното правителство или извънземните. Или за всички заедно...

Пичът е дал каквото е могъл на човечеството, щеше да го направи най-вероятно, за която и страна да работеше. Пък лицемерието на Великите Сили не е новина, както знаем :)

Колкото до Хитлер, смятам, че човечеството върви по определен път и общо взето нещата си се наместват независимо от мотивацията на участниците. Хитлер също е имал мястото си в историята, за добро или зло. Но той е отговорен за действията си и избиването на милиони просто не е приемливо. Това е положението. За мен дали ще издумка Ню Йорк или ще вкара сума народ в лагери е все едно. 

Сън- ами радвам се, че си бил на други "места". Не ти хваля нищо, просто казвам, че за нас това е важно. Предполагам, че на другите "места" има други постижения, но това са си нашите и с това разполагаме. А пък ти ако искаш ни разкажи за другото място. Аз лично нямам нищо против.

alexanderbeleff
alexanderbeleff преди 17 години и 9 месеца
 С тези квалификации си правя майтап / та.ак/ с някой блогери МИЛО! А Фон Браун си е фигура и то световна! Ти що се палиш по Хитлер. В коментара той е второстепенен герой! Освен това, имам дивиди с филм за НАСА. Айзенхауер там беснее как са могли руснаците да вземат част от хората на Фон Браун. Във връзка, че СССР изстрелва СПУТНИК първи, през 1957 год. И моля те, не ми търси кусури постоянно! В смисъл- не ми чети нещата като кръстоносец корана!  А Знаеш ли какъв съм готин пич :)
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 9 месеца
Че кръстоносците четат ли Корана, изобщо? Аз си мислех, че го ползват за подпалки за клади :)

Не се паля. Но ти наистина постоянно пишеш за Хитлер и дори и да е за да дразниш някои хора, пак името се набива на очи.И се губи ефекта от другите неща, които пишеш.

А за Айзенхауер, как се казва двд-то? Бих го гледала като си нямам работа. Със сигурност ще се забавлявам :)

Всъщност наистина чаках някой да отвори дума за руската космическа програма, ама не би. НАСА има много по-добър пиар.

alexanderbeleff
alexanderbeleff преди 17 години и 9 месеца
МИЛО- и НАСА и Руската са от Германия. Оттам идват. И не знам що толкова се дразниш ти. Щото другите се дразнят, щото смяташ, че е нормално да се дразниш или щото знаеш защо се дразниш. Ами това са много важни неща. Виждаш ли, много пъти е ставало спор за холо---ста.  Дотолкова са се объркали нещата, че дори и официалните историци вече са се побъркали по този въпрос. В същото време, в целия ЕС те грозят 5 години затвор, дори само ако обсъждаш т.нар. холо...ст! Тази омразна фигура /няма да и пиша името, за да не те дразня/ е омразна именно заради т.нар. холо---ст. Ами, ако някой ден излезе, че найстина е нямало хоолоо... !!!Тогава какво? А дивидито ми е от Viasat history! Апропо, имам "Истинската история на Рудолф Хес". Виж в нета АНГЛИЧАНИНА Martin Allen- Hitler/Hess deception !
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 9 месеца
Хм, съгласна съм, че се преувеличава цялата работа, но не съм съгласна, че изобщо не го е имало.

А дали са били 1 милион или 5 милиона, наистина не е кой знае колко по-различно-все е отвратително. И затова се дразня-не защото някой ми е казал, а защото не приемам някой да избива други хора като ненужни животни. Дори не ме дразни, отвращава ме. Не ми пука дали са евреи, цигани, араби, скандинавци или руснаци. Смъртта си е смърт и никой няма право да сее смърт. А да го превърнеш в идеология е дори по-отвратително.

И колкото и да се експлоатира темата, за да изнася на този или онзи, истината е, че много хора са измрели. Не, били са убити! И за мен това е достатъчно. Достатъчно е сложно да останем живи и здрави и без да си търсим още причини да се избиваме.

П.С. Официални историци не мисля, че има. Има просто такива, които в момента са по-авторитетни. Но миналото е само едно.

П.С.П.С. Това дали е англичанин или не, за мен е без значение. Преценявам хората по други критерии.

П.С.П.С.П.С. (като пирамидка :) ) Забраната за обсъждане е тъпа. Но това е огромна рана в сърцата на хората в онази част на Европа. Ама наистина огромна. Разбирам ги защо се страхуват от нея-такова минало трудно се забравя или приема.

alexanderbeleff
alexanderbeleff преди 17 години и 9 месеца
Виж кво МИЛО! Оттук нататък обяснявам само на живо !!! На 4 очи :)
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 17 години и 9 месеца
:) Ти 4 очи ли имаш, МИЛО :Р Уф, шегувам се. Днес ми е малко объркано...
By vesselastoimenova , 3 February 2008
http://life.dir.bg/2008/02/02/news2617976.html

Трябва да сме горди като нация!  И сме!
Но дали там някъде,  на толкова светлинни години има някой, който да ни чуе?  Дали...? и дали би ни отговорил...?
Legacy hit count
398
Legacy blog alias
17172
Legacy friendly alias
-Изпратете-любовта-ми-на-извънземните-

Comments1

queen_blunder
queen_blunder преди 18 години и 3 месеца
Чува ли се добре звукът? При мен, странно защо, след качване на клипа в сайта звукът става доста слаб. Едвам го чувам. Или само аз имам този проблем?
By divedi , 23 May 2007
Искате ли да изследвате хипотетичен модел на "летяща чиния"? Истината е някъде там.



Директен линк:
UFO Files - Alien Engineering (01 of 10) - YouTube

Bиж също:
НЛО - Уикипедия
Legacy hit count
1467
Legacy blog alias
12887
Legacy friendly alias
Технологиите-на-НЛО
Видеокастинг

Comments