BgLOG.net
By GinkaLazarova , 14 March 2018
Предлагам Ви миналогодишният сценарий за празника на буквите, който е съчетание от няколко изтеглени сценарии от интернет пространството. Получи се страхотен празник. Бе много забавно за децата. Подготвих презентация, която ни напътстваше и така бяхме по-спокойни. Може би ще бъде полезен за някого!
Legacy hit count
51
Legacy blog alias
79605
Legacy friendly alias
Празник-на-буквите
1-ви клас
Сценарии за празници и тържества

Comments

By SilvijaAnova , 30 April 2012
Здравейте, скоро време не съм писала в сайта, но днес реших да го направя.
Разглеждах публикациите в общност "Начално образование", тъй като търсех някаква идейка за сценарий, и тогава се сетих, че скоро една от колежките ми в училището, в което работя, ме помоли спешно да й направя сценарий върху приказка. Тъй като работя в училището като Педагогически съветник, приказката трябваше да бъде част от урок, в който се разглеждат отношенията между хората. Веднага се сетих за "Франклин иска да командва в игрите". Направих сценария за куклен театър. Затова се съобразих с възможностите и изискванията на този тип театър. Премахнах някои сцени, а други подсилих във връзка с целите на урока, т.е. на децата трябваше да се изясни защо инатът не води до никъде, защо трябва да се съобразяваме с другите, що е приятелство, как трябва да се отнасяме с приятелите и т.н. Сценарият може да се използва и самостоятелно, и като част от урок за взаимоотношенията между хората.
Надявам се, че  сценарият ще послужи и на други колеги.
Legacy hit count
1176
Legacy blog alias
71133
Legacy friendly alias
Сценарий-----Франклин-иска-да-командва-в-игрите-
Приятели
Забавление
BgLOG.net
1-ви клас
2-ри клас
3-ти клас
4-ти клас
Сценарии за празници и тържества
Възпитание
Извънкласна работа
Взаимоотношения

Comments

By swetew , 13 October 2009
Много рядко нарушавам "омертата" за мълчание, но днес и аз съм огорчен. На каво ти "мирише" от титулната страница на блога, Професорке?
 
На списание "Безусловно" или на концерта на "Рамщайн"(не че са ми любимци!)? Да "мирише" на музика, литература, поезия не е лошо. Ами от великолепните пътеписи на Таня и Ела (четох само част 1 на първия) ми мирише на планина, борове и простор. Искаш хумор: ето ти го PR!
Или може би не си съгласен да се посмеем и разсъждаваме критично за едно тъпо помагало, на една тъпа авторка? Или си против благотворителността на една достойна българка, измамена от типични нашенци? Или не можеш да си представиш по написаното илюминацията от "танцуващи светлини"?
Отдавна титулната страница на блога не е била толкова разнообразна, качествена, одобрявана и посещавана.( Тук е мястото и аз да кажа на Белеф: Пич, не се отказвай и да не ти пука!)
На мен ми мирише на нещо друго, Професорке - на лична неудовлетвореност! Не авторите на титулната страница са виновни, че вече много малко хора ти четат копи-пейст постовете и още по-малко ги одобряват (Специално проверих днес твоя блог!). Били сте писали в един материал, че ако определени хора напуснат блога, за 6 месеца, той ще престане да съществува?!
Е, има си го и не е лош. Блогът ще го има и без нас, и слава богу! Аз приех това, приеми го и ти.
Иначе е права Случайна:
Отваряй прозореца и напусни!
Legacy hit count
1282
Legacy blog alias
33857
Legacy friendly alias
Моята-версия-на--мириса-
Приятели
За BgLOG.net
България
Сценарии за празници и тържества

Comments18

Shogun
Shogun преди 16 години и 6 месеца
Swetew, Напълно прав си, че има качествени постинги. Пътеписите на Ела и Таничка, и на didi f. това за "българския език" и доста още. Само че което харесва на един, не задължително харесва на друг. Затова са минусите. И правото да не четеш.

И не си прав да се опитваш да решиш спор посредством лични обиди. Личните обиди водят до други лични обиди, и става мазало.
swetew
swetew преди 16 години и 6 месеца
Нели, "С обида се отвръща на обидата!" е казал "Прикованият Прометей" на Есхил. Професорката безпардонно, просташки и необосновано в постинга си обижда някакви "стари" автори (като че ли има значение кой е "стар" и кой "нов"?!). Но за да критикуваш някой друг, ти самият трябва да имаш някакво ниво: на интелект, публикации, популярност и читаемост в общността. В случая подобно ниво тотално липсва!
В блога всеки може да влиза или не влиза, чете или не чете... Но да твърдиш, че без теб и приятелчетата той ще загине от "воня"? Егати мегаломанията!
Иначе съвсем реално и трезво давам съгласието си, ако смятате, че съдържа непозволени думи,  моят постинг зда бъде свален от администратора от титулната страница . Няма да е за сефте, нищо че една видна администраторка се загуби. Но само заедно с постинга на Професор! Нека критериите бъдат еднакви!

Kopriva
Kopriva преди 16 години и 6 месеца
Нарушавай "омертата" по- често, Светев :) !За да  не се в превърне "Главна" в рев, вайкане и обиди- "защо никой не пише или пише само глупости и неща, които аз не харесвам...... "

 Толкова е лесно- пишеш, ако имаш нужда и четеш, ако сметнеш за необходимо! А ако професорът изгони нас, ще дойдат други....Губи се смисълът от подобен контакт- тъкмо споделиш или изкоментираш нещо лично, а на някой вземе, че му замирише...без собствено мнение и аргументация-  просто, за да обиди присъстващите


vorfax
vorfax преди 16 години и 6 месеца
Заб.: Поста вече се намира тук.
The Maker
The Maker преди 16 години и 6 месеца
Светев, пича, тя асистентката се е опитала да оригиналничи и според мен (може да е нескромно) да направи римейк по мой постинг, който е с подобно заглавие.
Не й се отдава на женицата, но какво да се прави - писането не е като да пържиш яйца...
Kopriva
Kopriva преди 16 години и 6 месеца
The Maker, сигурна съм, че моето мнение не ви интересува, но мен ме вълнува атмосферата тук и ще го споделя:))) Един искал "старите" блогъри, друг "новите", ако това е затворена общност, уведомете юзърите извън затворения кръг и контактувайте само между приятели....Аз не мога да пиша, но писането ми носи удоволствие, защото искам да споделя, не мога и яйца да пържа, но ми се налага понякога:) Непрекъснатите постинги с основна тема какво другите пишат са доста обидни.... Все пак доста от нас споделяме лични емоции и мисли - не с претенции на писатели и поети, а защото това ни харесва :) Понякога сме позитивни, друг път негативни- общото е, че сме доста емоционални и много от нас вземат крайни решения, ако са неразбрани и после си липсваме......

 П.П. намирам оценителната система за идеална..... Дава ни възможност да  изразим отношение към написаното, без непременно да се впускаме в дълги обяснения и спорове. А на авторите да си сверят часовника... Не вярвам, някой да е на ниво: цъкам, заради лично отношение, без да чета......Аз нямам лично отношение към виртуални приятели, ако някои имат и реални такива да се свържат лично- по телефон,факс, поща, date........... :)))


BasiDi
BasiDi преди 16 години и 6 месеца
Чудя се дали да пиша или не. Не за друго, но темата ми е неприятна по принцип, а с Професора имаме известни търкания от преди и веднага ще ревне, че го ям по лични причини.  Нищо сериозно де, но имаше мъркане за копи-пейста и преди.

 Професор, знам, че понякога изпадаш в странни настроения и в такива моменти умираш да издразниш някого. На всеки се случва. И аз го правя по някога, макар и да се старая да се въздържам от крайни изказвания.

 Интересно, че когато сдъвках Vorfax, и да ми се е обидил, нито го е показал, нито е предприел някакви стъпки. Което малко ме изненада и определено ме накара до го уважавам малко повече от преди. Странно, а?

 А сега ще те помоля, ако не те затруднява особено много, да обясниш с по няколко думи кое точно и защо те дразни. Не сме професори, но не сме чак такива будали, схващаме бързо. Говоря в множествено число, защото познавам доста народ, а за много от тези, които не познавам съм си съставил мнение и то е преобладаващо добро.

 Опитах се да бъда максимално мек и спокоен. Не ми е лесно, можеш да ми вярваш ;)

П.П. Ето ти един котак и от мен. Спи и не му дреме ;)


The Maker
The Maker преди 16 години и 6 месеца
Коприва, не се обиждай, мила, но ми се струва, че не си схванала замисъла на това, което съм написал в коментара си към Светев.
На теб ще кажа, че за мен е особено важно да се пише - колкото повече хора пишат - толкова по-добре. Тъкмо словото ни прави "венец на природата".
Вярно е, също така, че не всеки умее да борави свободно с думите - едни се справят по-добре, други - по-зле.
Пърженето на яйца също изисква майсторлък. Може би трябваше да изразът ми да е, че "писането не е като да налееш вода от чешмата..."
Ако пък защитаваш асистента с коментара си - браво. Човек се чувства добре, когато види опора.
Позволих си да отправя упрек към способността му да пише, защото псевдонимът, който използва тук е доста ангажиращ, особено по този показател.
Бъди здрава!
goldie
goldie преди 16 години и 6 месеца

Много се радвам, че напоследък наоколо се завърнаха интересни автори и още повече се радвам, че заглавната оживя след краткото боледуване. Не е лошо да имаме различни мнения, това прави мястото интересно, но нека не си показваме един на друг вратата, защото всеки тук е носител на някаква душевна ценност, която допринася за колорита, а не ми се иска той/тя да се губи за дълго.

 

Kopriva
Kopriva преди 16 години и 6 месеца
  The Maker, остана и да се обидя, че "не съм схванала" :))) Толкова важни истини, довели до фатални обрати в живота ми не схващам.....Но аз на свой ред като Диди  много се радвам. Уточнението, което направи е важно не толква за мен, но за регистрираните, които си мълчат и не се престрашават да пишат. След всички постинги и коментари на тема "Кой , какво написал...." да не останат с грешното впечатление, че трябва най- малко една Нобелова награда , за да пишат в бглог :)

 Често си правим компания в свободното време, а на Професора явно му липсва старата, но всеки нов е "Добре дошъл", щом има какво да сподели :)))


The Maker
The Maker преди 16 години и 6 месеца
Именно, Коприва.
swetew
swetew преди 16 години и 6 месеца

Приятели, да не сте "втелясваме" прекалено! Изяснихме, че колкото повече хора споделят мненията си тук - толкова по-добре. (Само, че ако са оригинални, а не копирани все пак е по-добре и по-достойно!) Изяснихме, че няма "млади" и "стари" в общността (почти като кръга "Мисъл"!), има можещи да пишат с висок рейтинг и читаемост и други.... За всеки има място, стига да не поучава по даскалски другите.
Вчера бях гневен, но днес "Жестокостта ми се смили" и ми е  повече мъчно за Професорката. Тя, милата, е добавила картинка в поста ми и още куп илюстрации. Последният и "принос" е в 3.40 през нощта. Или сме и разстроили съня, или сме я накарали да използва "стимуланти" за запазване на тонуса по малките часове. Това вече е жестоко!
Нека тя и нейните приятелчета да са живи и здрави, да се вихрят в "Образование" при почитателите си. Ние пък (както и всички непредубедени членове и гости на блога) да очакваме нови интересни постинги на Главната страница, новият брой на "Безусловно" и най-сетне - сборника на блога. Пред Чудото - първата книга на БГЛОГ , даже и "мириса" на интригата бледнее!

DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 6 месеца
Светев, тя "милата", наистина се намира в друго часово време, пък и не знам колко трудно ще да е да се намери картинка на ароматизатор в "Гугъл". За жалост съм сигурна, че някой "позитивист" като нея, който ще намери за какво да изкритикува и "Безусловно", и сборника. Така, че не бързайте да я съжалявате - и аз направих тази грешка.
Kopriva
Kopriva преди 16 години и 6 месеца
"Нека тя и нейните приятелчета да са живи и здрави, да се вихрят в "Образование" при почитателите си."

 Извинявайте, не съм съгласна! Хората, които бяха активни тук, не са в "Образование" - вече проверих- там си преобладават професионални теми....А и потребителите на други "Общности" могат и на "Главна" да споделят лични преживявания и мисли. Аз не съм учителка , но влизам в " Образование" заради децата си, а учители споделят тук много интересни лични мнения.... Не е до общност и професия, а до Човек!!!!

 Явно има "интрига", но тя не е от обикновените потребители на различните общности! А и "всяко чудо за 3 дни"!

 


swetew
swetew преди 16 години и 6 месеца
Момичета, да критикуваш нещо означава, че можеш да сътвориш друго, по-добро. Професорката и хората около нея очевАдно нямат тези творчески възможности. Няма да хваля пак списанието "Безусловно", направил съм го вече.
http://bglog.net/blog/swetew/site/posts/?bid=33593
Смятам, че и качеството на сборника е такова, че с него можем само да се гордеем. Но като е казал поетът: "Ще има пак звезди/ и кучета ще има, / лаещи по тях/ както преди..."
Коприва виж по- внимателно "Чужди езици", подобщност на "Образование". Именно "професионалните" даскалски деформации да наставляваш другите, ограничения мироглед и морал (погледни постинга на нашата героиня, за нея думата "секс" явно е мръсна дума!) дават своите рецидиви на главната страница. Именно "обикновените потребители" и автори наруга Професора със своя срамен постинг, не мен.
Kopriva
Kopriva преди 16 години и 6 месеца
 Знаех си аз, че" Совите не са това, което са..."!

 Ще дам адрес на Случайна по мейла да ми прати сборника, а "Чужди езици" ей сега ще погледна....

 


pestizid
pestizid преди 16 години и 6 месеца
Коприва, ей ме на отново, :))
Със статията си Светев дава гласност на явна и очевадна, уникална, ориенталска дембелщина. Не става дума за това кой какво работи и какви са му интересите, а за елементарно възпитание. Не ти харесва нещо, добре, то и аз пия кафето си без захар, но не съм тръгнала да ругая и обиждам тези, които го пият с три захарчета. Не може да се изцепиш и да кажеш, че половината статии на главната са боклук, а когато получиш критики за това, да свалиш коментарите от поста си, включително и обяснението, че статията ти е в нарушение на правилата и затова остава само в личния ти блог. И обърни внимание, не става дума за regular user, а за локален администратор. На такъв човек е поверена грижата за подобщност. На всеки може да му се случи да е в лошо настроение или да го боли зъб, глава и т.н. Но в случая забелязвам рецидив. Коментираният автор съвсем тенденциозно се заяжда с потребители на бглог, а други се опитва да обижда. Добре, че хората са над тези неща, но все пак е редно да се знае за какво все пак иде реч. Погледни моля те сваления пост, ако трябва ще ти пратя линк, имам и копие на текста и на един коментар, защото имам опасения, че може да заминат в небитието. И накрая Светев май ще се окаже прав, че е болестно състояние. При инфекция организмът отговаря с повишаване на ацетона в кръвта, урината, дори дъхът ухае на ацетон. А миризмата, наистина, не е от най-приятните. И понеже симптомите продължават, май наистина се касае за нещо такова, което може да бъде излекувано все пак: антибиотици, комплексни витамини, противовъзпалителни + обезболяващи, медицината доста е напреднала и решение има.
lorddesword
lorddesword преди 16 години и 6 месеца
абе доказано е, че един хубав бой оправя кръвообращението и може даже да махне част от кръвта от организма, а доброто кръвообращение и честата подмяна на кръвта са изворите на доброто здраве!
By Wishsong , 9 October 2009
Отварям Гуглето да прочета какво ново-вехто става по белия свят и попадам на този анонс /виж снимката!/
Дали е вярно! ;)
С това ли се занимават синковците по цял ден? ;)
Че се и хвалят в масмедиите? ;)
Но не пише какво са пили?! ;)
Скоро не бях се смял така!
Посмейте се и Вие! :))))

Legacy hit count
952
Legacy blog alias
33764
Legacy friendly alias
Хахаха--Горките--Четете-внимателно-какво-пише-в-Гугъл----
Ежедневие
Размисли
Забавление
Нещата от живота
Хапка и пийка
Новини
Смях до дупка! :)
България
Разни
Коментари.
Човекът и обществото
Роден край
Сценарии за празници и тържества

Comments1

By CvetiKoleva , 3 August 2009

Или, по друг начин казано, могат ли децата да се превърнат във възпитатели /те по един, или друг начин го правят/ на своите родители? Всички сме били свидетели на това, как децата изнудват своите родители- било за играчка, било за да постигнат някоя друга своя детска цел. "Ако не ми го купиш сега, няма да те обичам повече!"/и започва да се тръшка на улицата./ Или пък: "Ако се разведете с мама, не искам повече да те виждам!"; "Ако продължаваш да пушиш, няма повече да те слушам!"  Милите малки "манипулатори", всъщност държат едно мощно оръжие в своите крехки ръчички - страхът на родителите от опасността, че ще разочароват детето си, че няма да получат неговото одобрение, обич, че ще го отдалечат от себе си. Понякога се питам, дали пък  не може да бъде "използвано", пренасочено то  от нас, учителите това оръжие? Или може би ще е некоректно да  вмешателстваме, а може би дори и опасно? Ние нямаме право да се бъркаме в това, как един родител трябва да възпитава своето дете /това си е негов избор/, но никой не може да ни отнеме възможността да направим така, че добрите детски прояви, или изяви да въздействат още по-силно върху възрастните. Биха могли да имат определена идейно-тематична насоченост, която да се цели по-надълбоко в сантиментите на възрастните. Щом възрастните не могат да се справят с децата си, да се ориентират в проблемите на социалните взаимоотношенията, в нравствените си ценности, дали децата пък не биха могли да се превърнат в "превъзпитатели" на възрастните? Ама, някак си, методологично, нормативно, индиректно и дискретно, без да се превърне в доктрина, само чрез разделителната линия за добро и зло,  която /няма съмнение/ децата усещат по-силно от възрастните. Всъщност, не знам как, по какъв начин би могло да стане, нито изобщо, дали би могло да се получи, но аз възнамерявам да се замисля по-сериозно върху това и да потърся някакви похвати. А може би, някой от вас си е поставял подобни цели и е постигал определени резултати, които би искал да сподели тук?  Педагогиката на сътрудничеството дава някакво методологично основание за подобен род индиректно вмешателство.Реално погледнато, милите училищни и извънучилищни празници и тържества, /някъде в блога срещнах една прекрасна идея за празник "С баба и дядо"/предизвикват умиление и емоционална готовност у възрастните за подобни въздействия. Може би именно такива моменти , са времето и мястото за подобни "манипулативни въздействия", за неусетното въвличане, съпричастност и сътрудничество от страна на родители, възрастни и общественост във възпитателния процес, но не само...Навярно ще си кажете, че това не е нещо ново, че по много различни начини /прим. от типа на Българската Коледа и др. благотворителни инициативи/ се проявява..Да, но хаотично, на парче, тук-там и със съмнително траен ефект. Знам, че блогът се следи от определени служители в МОН, знам също, че той има силата на "генератор" на творчески идеи, както и сериозен потенциал от трудолюбиви учители, съхраняващи дълбоко и пренасящи всеотдайно обществените ценностите през поколенията. Навярно ще се намери път и за нормативното уреждане и прилагане  на умелите педагогически практики и опит в по-глобален аспект, което да стимулира творчеството на учителите-новатори.

 Всички знаем, че доброто възпитание, също си е вид манипулация. Положителна, правилна манипулация, но все пак, контролируем процес. Не харесвате тази дума, нали? И аз - също. Потърсих значението на думата manipulate и открих, че тя има изумително много значения:  управлявате, дръжка, контрол, маневриране, оркестрирам,
     choreograph влияние, използване, експлоатация, играят за да използва: Той
     знае как да манипулира хората, за да ги направя това, което той иска. 2
     дръжка, контрол, работят, директен, работа, използване, работа, преговаря И още: докосвайте, чувствайте, дръжка, пръста палеца, лапата,
изпортвам, пипаме, домашни любимци, манипулират, владея.

(Използвайте): употреба, използват, да използват, заетост, поставени употреба, определени в
движение, влияние или контрол, пласта, работа, владея, държане, манипулират, опитайте, мухъл. [bg/213639/exesyn/dictionary/m5r9-317472769] 

Почти всички намерени значения са свързани с негативна семантичност на самата дума, но нима трябва да се страхуваме чак толкова от думите?  Да се страхуват и да внимават с тях единствено злонамерените. Нашето съсловие няма от какво да се притеснява /като цяло/от употребата на думите. Ние сме хора със "специална мисия" на Земята и като такива, знаем да боравим с думите в правилна посока. Носим си го още с раждането си и сме "белязани" с този "инструмент", така да се каже. Тази мисъл ми хрумна, след като прочетох публикацията на Куини,  "Думите могат всичко" и коментарите около темата. Страхотно, наистина! Ако имаме достатъчно кураж, някои думи можем дори да преобърнем /манипулираме/в наша полза. А  и популярната у нас  книга на Йозеф Киршнер "Манипулирайте, но правилно", ме провокира. Тя започва така: "Светът е пълен с амбициозни и трудолюбиви хора, надарени с всевъзможни, изключителни способности, които обаче се провалят, заедно с всичките си добри намерения и планове, по една единствена причина: те не владеят законите и методите за въздействие върху хората." Доста интересно са представени  основни похвати за въздействие върху хората и макар, че няма претенции за научност и касае предимно отношенията между възрастните и успешното им "пласиране", предоставя добри  идеи за реалното човешко общуване. Дали пък не бихме могли да научим повече от децата и да ги "използваме" в добрия смисъл на думата, подпомагайки по този начин оздравителния процес на обществото ни?

До тук само успях да "среша" мислите си. За това и предлагам  тема, ако това ще ви е интересно. Вижте на какво попаднах и онемях. Арогантно, тъжно и страшно! Ето на какво се смеят и с какво се забавляват нашите деца:

А сега нека малко да разведря обстановката и да се посмеем наистина:

 

 

 

Legacy hit count
820
Legacy blog alias
31721
Legacy friendly alias
Можем-ли-да-използваме-силата-на-детското--изнудване--
Размисли
Нещата от живота
Раздумка
Новото образование
Проекти
Сценарии за празници и тържества

Comments3

ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 9 месеца

За да каже едно дете на някого "Няма да те обичам повече" или "Не искам повече да те виждам", значи преди това го е чуло от някого.
Детето се учи да манипулира от неумели манипулатори.

Интересно ми е твоето мнение - мислиш ли, че обич и уважение са едно и също?

Иначе казано, можеш ли да обичаш някого, без да изпитваш респект към него?  (Говоря за отношенията родители-деца, а не за "сляпата неделя" на една влюбена двойка :).

Shogun
Shogun преди 16 години и 9 месеца
От това клипче за бабата аз почти нищо не разбрах - има нужда от преводач определено. Но че бабата наричаше внука си простак ниеден - това го чух добре. Децата, в това число и внуците, не се възпитават сами, някак си, от само себе си. И когато в един момент видиш готовия резултат, не може да не си помислиш, все пак чие дело е това.
CvetiKoleva
CvetiKoleva преди 16 години и 8 месеца

Драга Ели, очевидно, че децата копират всичко от възрастните/добро и лошо/. Посоката на моите мисли е за "умело" пренасочване на детските "изисквания" спрямо родителите. Един мой ученик ми разказа, как е принудил всички свои близки/баща, майка, дядо, баба и по-голям брат/ да дойдат на тържеството в края на учебната година, в което всички те, да споделят неговата гордост от участието му, от изявите му. Заплашил ги е, че ако не дойдат всички, той вече няма да присъства повече и на техните празници и ще "бъде зает" на всички семейни тържества.  На "неговото тържество" дойдоха всички и имаше какво да видят, чуят, а и  да се просълзят от гордост и умиление. Сигурна съм, че ще запомнят този ден и, че не съжаляват за "изгубеното" време. Това е само един малък пример за това, че често родителите не участват в споделянето на детските чувства, защото не подозират за тях, а децата не умеят да "обличат" всичките си чувства с думи. Да възпитаваме любов, чрез любов, е и трудно, и много лесно/и като родители, и като учители/. Лесно, когато самите ние, изпитвайки любов, помним, че тя трябва да се покаже, демонстрира, отприщи, изрази... /това , мисля, се отнася за всяка любов/.Трудно, когато сме затрупали тази любов в сърцето си с дебелата, бетонена плоча на ежедневието и егото си. Безспорно, любов и уважение не е едно и също нещо, но децата обичат родителите си и без да ги уважават понякога, поради вроден, природен инстинкт, ако не са ги накарали да се страхуват и ужасяват от тях, разбира се. Както и обратното би могло да се случи - изпитват уважение, или респект,/което не е едно и също/ без да ги обичат. Това мисля аз, като считам, че всеки може да се научи да изразява чувствата си още от малък.

Shogun, клипчето е недодялано, защото са го правили самите тинейджъри /с телефон, навярно/, но както и ти самата отбеляза, достатъчно красноречиво-и за бабата, и за внука и приятелите му, които се "забавляват" с  вече безпомощната бабка. То е качено във Vbox 7  под заглавие "Баба-изнудвач"/. Чува се ясно репликата на бабата: "Майка ти е в гроба, чу ли?". Разбира се, че за всеки "продукт", има вина "производителят". Именно за това иде реч...Това не е единичен случай. Но нима, можем напълно да виним голямата част от хората, заради ниското ниво на образованост, липса на култура на отношенията и пр.? Само бабата ли е участвала във формирането личността на младежа? Защо се наблюдава такова поведение масово сред тинейджърите днес? Такива са всъщност въпросите, които си задавам. Дали ние, учителите не можем да направим повече? Дали не се увличаме в стремежа си да наложим ИТ в обучението, забравяйки за възпитателната си роля на други, също толкова важни качества, като човещината и добронамереността? Знам, че звучи банално, но това не омаловажава тревогата ми.