BgLOG.net
By ananan , 17 February 2010
      Да го направим докато кристализира визията на Павел за новото училище на поляна и кафе (много ми допада!).

      Идеята ми е - предлагам да обединим усилия и визия на всеки, който желае да се дистанцира от насилствената педагогика и РЕАЛНО вече прави нещо под каквато и да е форма - Валфдорска педагогика, Мария Монтесори детска градина, ненасилствена методика, сугестопедия или каквото и да е друго още в този дух - за общи действия и предлагане на обществото.

      Няма значение дали е частно или държавно училището или градината - навсякъде има сърцати учители и директори, които провеждат хуманно и безболезнено обучение въпреки всичко.

       От мен - мястото! НДК, Фритьоф Нансен.

      :-)

     

 

 

 


Legacy hit count
1092
Legacy blog alias
37419
Legacy friendly alias
ЦЕНТЪР-за-щадяща-педагогика-ВСИЧКО-Е-ЛЮБОВ

Comments21

shellysun
shellysun преди 16 години и 2 месеца
Йес!!! Незнам точно какво имаш предвид, но звучи велколепно. Поздравления  и пълен напред!
ananan
ananan преди 16 години и 2 месеца
      И аз не съм още съвсем сигурна какво имам предвид - ама нали затова сме тука вече толкова години ЗАЕДНО - хайде ЗАЕДНО да я свършим тази работа.

      Отворена съм за всичко разумно и действено.


Pavel_Lazarov
Pavel_Lazarov преди 16 години и 2 месеца

Браво Ани!

Това, което ми идва на акъла на мен, е да нахвърляме тук въпросите, които ни вълнуват, па да видим кой може да сподели опита/идеите си (нещо като  дневен ред, програма, водеща тема). Но трябва да сме повече от 3-4-ма, че да могат идеите да срещнат повече съюзници, критици, помощници. 

За мен най-подходящото време е около Великден, когато аз самият съм в София.

- - -

Верен на здравословния принцип "кой предложи, той заложи" , ви споделям темата, в която бих могъл да ви... въвлека* аз. Тя е "Запознаване с организмите и методите на световната Образователна революция" - някои имена на организации, училища и активисти, техните методи и вътрешна организация.

---------------------

* Търсих дълго време най-подходящата думичка. Последното ми двоумене беше между увличам и въвличам. Термините са важни!  В моите представи в среща между нас е по-добре вместо редовните "докладчици" с презентациите им Power Point, просто да има кръг от хора, които са силно мотивирани да обсъждат една важна тема, да питат и доизясняват; да я разучават и доразвиват; докато стигнат до решение за следващите стъпки по реализирането й. Това аз наричам "въвличане", като го считам за най-близкия синоним на плодотворно, пълноценно учене (Нали сме вече учещ организъм!  ).

ananan
ananan преди 16 години и 2 месеца
Много добре, Павел, УВЛИЧАШ ме с тази тема - говори (пиши) по нея, пък и мисли какво практически ще случваме като алтернативна на мракобесието в педагогиката.

Нали знаеш - аз съм по практиката, сигурно просто не ме бива много в теорията! Но пък съм готова постоянно да бъда ВЪВЛИЧАНА в нещо - стига да ми допада!

:-)

 

 


Pavel_Lazarov
Pavel_Lazarov преди 16 години и 2 месеца

Ето, Ани.

Гледай съседите турци какво са направили  (тук имаше препратка към едни текстове на английски, които обаче са махнали, бел. Павел от 25.03.2010 г.) .

aniedreva
aniedreva преди 16 години и 2 месеца

Ани, поздравления за идеята! И аз бих искала да присъствам на сбирката, ще направя всичко възможно да бъда сред вас.

П. С. - по кое време е великден тази година?

ananan
ananan преди 16 години и 2 месеца
През 2010 Великден е на 4 април - чудесно време за учредяване на СДРУЖЕНИЕ  Всичко Е Любов.

 


Albena
Albena преди 16 години и 2 месеца
Чудесно-първото С-дружение в което имам желание да бъда.
dorodtea
dorodtea преди 16 години и 2 месеца
Чудесна идея!Даже си позволих вече да й дам по-широка гласност, с цел да намерим повече съмишленици!Надявам се да успея  да бъда там!
ananan
ananan преди 16 години и 2 месеца
Разпространявай, естествено - нали от това има нужда сега - всеки, който трябва - да се разпознае, че да се запознаем!

:-)

Най-важното, както навсякъде, са ХОРАТА. Поканени са всички ведри хора от системата!

 


aniedreva
aniedreva преди 16 години и 1 месец
Какво става с тази хубава инициатива? Ще има ли среща все пак?
ananan
ananan преди 16 години и 1 месец
За жалост, аз се оказах твърде заета да го организирам за 5 април, пък и никой не пожела особено силно това да се случи.

Засега.

Очакваме предложения и развитие на идеята.

 :-)


Pavel_Lazarov
Pavel_Lazarov преди 16 години и 1 месец

Аз съм по оста София - Пловдив - Смолян от Цветница до 6 април.

Ще се радвам да се видим, мака и без специален... "дневен ред". Какво ще кажете? На 29 привечер в София, че да може да дойде и Лель (той  в близост от 27-ми)?

ananan
ananan преди 16 години и 1 месец
Аз лично съм ЗА и разчиствам всичко за 29-ти март  след 18 часа!

Само предложи къде, Павка, на НАНСЕН в момента е трудно.

 


Pavel_Lazarov
Pavel_Lazarov преди 16 години и 1 месец

В 17:30 ч. на 29 март (понеделник)
във втора зала на софийското читалище "Бачо Киро".

Залата е срещу МВР болница (очаквайте точния адрес, зоната е "Руски паметник").

Поканени сте всички.

IvanPopov
IvanPopov преди 16 години и 1 месец
За съжаление не мога да дойда , на 250 км. съм от Сф. , но ще се радвам да разбера как е протекло и ако мога да съм полезен макар и от растояние :-)
pnikova
pnikova преди 16 години и 1 месец
Павел, благодаря за поканата, получих я на имейла си. По една щастлива случайност, точно на 29 пристигам в София. Ще придружавам близка в Александровска и само нещо непредвидено може да ми попречи. Едва ли мога да бъда полезна с нещо, но с удоволствие ще дойда на срещата, за да се запознаем.
ananan
ananan преди 16 години и 1 месец
На картата излиза адрес на читалището София бул. “Македония” 16 тел.: 952 32 15

- спирката на трамвай № 5 преди площад Македония, посока от Руски паметнк, така ли е?

:-)

а.

Pavel_Lazarov
Pavel_Lazarov преди 16 години и 1 месец

(Вече съм в София  )

Виждаш ли, Песъчинка, каква "случайност"? ;)

Много се радвам, че ще се видим!

----

Става вапрос за друга една зала на въпросното читалище, Ани. Съсем близо e до Руски паметник, но не e на бул. "Македония".

Утре ще гледам да пусна тук картата на мястото, ако ли не (защото не разполагам вкъщи с интернет), ще ти се обадя, да го направиш от мое име. Става ли?

При всички положения можете да ме намерите на GSM 0886315730.

ananan
ananan преди 16 години и 1 месец
ОК, Павка, тук съм аз, на компа ще изкарам Цветница, в поправяне на дипломната си работа според едни изисквания...

:-)

Чакам да свърша каквото трябва!

 


aniedreva
aniedreva преди 16 години и 1 месец

По молба на Павел публикувам точното място и час на срещата ,  на която ви беше поканил:

Днес, 29.03.2010 г. от 17.30 ч.

Булевард Скобелев 58, ет. 3, стая 21

By mattea , 13 September 2007

 

Аха, и аз се стресирах. Спокойно - това е просто GSM мелодията на един приятел.

С брутално чувство за хумор.

И слава богу.

В такива моменти си спомням точно колко ненавиждам всички прояви на авторитаризма. В живота, в работата, в политиката и навсякъде. И също овчето поведение.

Забелязали ли сте как масово се смята, че след Васил Левски в България не е имало нито един истински лидер. Приема се, че в България няма Водещи и Обединяващи личности. И това е причина за сериозни драми. Ако четете коментарите към протестите на еколозите ще видите, че основното оплакване и възражение е, че Каузата на еколозите си няма автор, нито бард, тя не е цялостно представена от никой. („Кви са тия бе?” – това е всеобщия критичен коментар...) На никой не са делегирани права да говори от името на останалите. Никой не търгува списък с искания и никой не се натиска да прави компромиси от името на останалите. Аз затова много харесвам цялото движение. Щото то не е идейно-политически обвързано. То повече е „фактологичен протест”. Той е супер конкретно насочен срещу супер конкретно безобразие: Наглото застрояване в природните резервати извършвано публично. Извършвано с негласното одобрение на всевъзможни инстанции, чиято работа е да го санкционират. И аххх!– как дразни липсата на лидер в този случай. Щото ако движението на еколозите имаше лидер, този лидер би могъл да бъде (под)купен, обявен за луд, обвинен във всевъможни престъпления или просто пребит и завлечен в тъмен ъгъл. Пък те горките еколози си нямат лидер... имат само собствено мнение и достатъчно самочувствие да го кажат гласно. И сега какво – може само да сплашваме участниците в движението с разни полицейски похвати. А моментът е неудобен - и за полицията не е изгодно предизборно да изглежда като Голяма и Неадекватна Грешка...

Отвлякох се. Думата ми беше за Лидера. В някаква книжка с китайски афоризми ми беше попаднало текстче, което гласеше: „Силен център и слаба периферия – силна държава. Слаб център и силна периферия – слаба държава”. Не съм съвсем съгласна. Силният център прави държавата лесна за централно управление – нито повече, нито по-малко. Но това че държавата е удобна за контол не значи, че тя е и силна.

Та, хубаво ли е да има лидер? Един? Единствен? Който взима всички решения? Примерно в Русия си имат Путин, но изглежда не са достатъчно щастливи по случая...

Хубаво ли е да чакаме Лидера? Да чакаме и да се надяваме и всеки следващ политик да заричаме – „Той ще оправи България.” Ъхъ, ще я оправи.

Представете си как в една къща никой не ще да мие чиниите и те си стоят мръсни. Хората в къщата поклащат глава и си казват – Еххх, няма ли най-сетне някой да ги измие тия чинии? После от време навреме някой измива по една чиния – за себе си. А купът се трупа и мухлясва. После майката казва – Ако имахме лидер, той щеше да каже кой да измие чиниите... И цялото семейство заплакало..

А не е ли време сами да подредим в дома си? Да изискаме правата си, да отстояваме позициите и убежденията си, без да се крием зад липсата над някакъв Лидер. В крайна сметка всеки може да мие чинии...

ЗЗЗЗЗЪН. Дорогой товарищ, возьмите пожалуйста трубку.

Сталин просить.

Legacy hit count
2641
Legacy blog alias
14628
Legacy friendly alias
ЗЗЗЗЗЪН--Дорогой-товарищ--возьмите-пожалуйста-трубку--Сталин-просить-
Невчесани мисли
Нещата от живота
България

Comments5

Krassie
Krassie преди 18 години и 7 месеца
Малко са тези, които биха поели риска да се грижат за милиони други, така че, от тук следва-преди да задаваме подобни въпроси"трябва или нетрябва"-Може би, е редно да си зададем един друг въпрос- Умеем ли да поемем отговорноста или просто сме силни на думи?
Teri
Teri преди 18 години и 7 месеца
Всеки, който поема отговорности е лидер. Рано или късно този човек става лидер на една група хора. Тук съм съгласен с Краси, който мисля, че има точно това предвид.
Лидерите са ни нужни, да. За съжаление в момента лидерите са други - това са чалга и филмовите герои, шоумените и шоугърлите, повечето хора се интересуват от това и ако го ги питаш нещо за протеста ще кажат "Ааа?".
Повечето хора в България вярват на късмета си. Вярват, че от тях ще стане нещо, въпреки че нямат подплатата за това. Всички тези телевизионни игри, жълти вестници и списания, разни шоупредавания, модни и бутикови предавания, всички те внушават едно - ако си красив, готин, можеш да се впишеш в обществото, то рано или късно късметът ти ще удари джакпота.
И за съжаление същите тези хора след това кандидатстват на работа, мислейки си - аз сега ще почна, пък каквото стане, като ги попиташ дали са наясно каква точно е позицията се оказва, че хал хабер си нямат, нито пък усещаш че имат желание да имат такъв.
Жалко е. Някак си имам чувството че повечето хора в нашата страна са оскотяли, гледат тъпо и нямат воля за нищо, освен за удоволствие и дребни житейски радости... Нито се замислят за живота, нито се питат "кой съм, какъв съм, къде съм?", нито желаят да се поставят в ролята на човек, който носи отговорност. За съжаление, често се случва същите тези хора да им се наложи да носят отговорност и резултата си личи - мерцедеси на работодатели, които с всяка печалба си купуват я къща, я нова кола, но не инвестират в работниците си.
Въобще, темата е огромна.
Да не споменавам, че голяма част от хората са и неграмотни. Но пък големи патриоти. А на мен ми става едно такова хем смешно, хем доста по-тъжно, като видя неграмотен патриот, пишещ ми на на български език на латиница... Май се отплеснах.
Темата е огромна...
А относно еко-протестите, аз се радвам, че има все пак и изключения от общата маса. Същите тези хора утре ще бъдат съзидателите на България. Хората със съвест, хората с култура и хората носещи отговорност. Защото за да излезеш на протест, с ясното съзнание че може да те тикнат в ареста, това си е достатъчна отговорност!
mattea
mattea преди 18 години и 7 месеца
Krasy
Какво значи да „поемеш риска да се грижиш за милиони други хора”? Все се сещам за репликата на краля към рицарите във филма „Шрек”: „Много от вас ще загинат във битка с дракона, но тази загуба аз ще я преживея....”
Такива ми ти работи. Наистина на думи е лесно.
mattea
mattea преди 18 години и 7 месеца

Teri.
Абсолютно си прав, темата е огромна.
И наистина ужасно много хора ги мързи да чувстват, да мислят и да живеят като цяло. Предпочитат да смятат, че светът им е длъжен, предпочитат да гледат тъпо и да се мъчат да докарат на готиност... О кей, ама това си е техен проблем. Искат лидери и някой да ги ръководи - ми да си търсят, да си намират и да си го гледкат с обожание. Други пък не ги мързи да кажат и покажат, че такъв лидер не искат и искат да живеят самостоятелно. Или че им е все едно за лидера, стига да не се допускат сериозни простотии.
И наистина това с отговорността е много трудно да се дефинира. Едно е да отговаряш за себе си (или да те мързи да отговаряш и за себе си) и съвсем друго е когато отговаряш за други хора...
А в един момент и носенето на отговорност сякаш преминава от вид човешка дейност ( миене на чинии ) в някаква богопомазана митологизирана функция достъпна само за специални хора...
И аз съм се нагледала съм се на хора, които инвестират в къщи и коли. А само след една- две години те са никой в бранша.

William
William преди 18 години и 7 месеца
Много болна тема, апатията и оскотяването на народа ни е плашещто, но нали се знае че прости и неграмотни хора се управляват по- лесно. Имам чувството, че нацията ни е в упадък. Обикновено след години на преходи и сътресения подтисканата енергия на едн народ избухва, той се възражда и прогресира (като другите източноевропейски страни), но не и при нас. Тук се "възродиха" само низките страсти и инстинкти, пошлостта и вулгарния материализъм.
    Хората, които протестираха срещу унищожаването на българската природа ми дават надежда, че все още тук не живеят само овце.