BgLOG.net
By DenitsaDeni , 28 October 2010
Поредно грубо изказване на Дянков: "С. Дянков: Не ходете в Софийския университет!" :
"Говорейки за възможностите на студентската мобилност, вицепремиерът спомена пред възпитаниците на стопанския ВУЗ, че „не им препоръчва" да отиват в Софийския университет."

Аз едно не мога да разбера. Този университет е държавен. Субсидира се с държавни пари. Какъв интерес има държавата да гони студентите от него, като колкото по-малко студенти има в него, толкова повече пари трябва да даде държавата, за да поддържа базата му? Или логиката е обратна - колкото повече пари има в него, толкова повече пари трябва да се дават за субсидия на студент, следователно във време на криза е по-добре да няма студенти? Ами че то и без това няма! (донякъде и заради демографската криза от преди 18 години)

Някои хора коментираха, че Дянков си е изпуснал нервите. Аз не мисля така. Нещо повече - убедена съм, че не е. Дянков като финансист вижда в СУ единствено проблем - трябва да се дават някакви пари, трябва да се правят някакви реформи, трябва да се води битка с хора, които са се окопавали на местата си от десетилетия...Трудна работа.

Затова вместо да се мъчи да върши работата, за която всички ние му плащаме, той подхожда към проблема по оригинален (но не точно уникален) начин: Няма университет, няма проблем.

Всичко много хубаво, г-н Дянков. Но как ще обясните мястото на СУ "Св. Климент Охридски" в света според www.webometrics.info като е толкова лош??? 777-мо място!!! За справка, НБУ е на 1816-то място. Всички останали са под 2000-ното място. Това е огромна разлика от повече от 1000 места! Явно СУ не е толкова ненужен и безполезен след като е високо оценяван и от световните класации и от родните и от бизнеса и от студентите. Да не говорим за десетките хиляди левове във вид на договори с МОН и ЕС , които факултетите по естествени науки вкарват в него и в страната като цяло! Да не говорим за статиите от най-високо ниво публикувани в СВЕТОВНО ИЗВЕСТНИ списания (такива с реален импакт фактор!), не в родните образователни вестничета.

И каква е логиката един МИНИСТЪР да гони студентите от най-добрия български университет? Да го смаже? Да го унищожи? Това ли е целта? Това ли е изходът ни от кризата - да унищожим това което е добро и да започнем от начало с Техническия университет в ПЕРНИК? Пълен позор!

В СУ има проблеми, това всички го знаят. Има страхотни проблеми. Трудно е да се направи реформа, трудно е да се въведе мениджър, който да не е също толкова продажен колкото и сегашните управници. Трудно е да намериш кадърен човек, който да разбира от финанси, но също така и да може да оцени добрите насоки в развитието на един университет. Защото г-н Министър, ако си мислите, че ще сложите мениджър и утре след като се уволни 80% от личния му състав, СУ ще започне да произвежда патенти, много сте се заблудили. За да се създадат патенти и продукти, трябва да се инвестира в НАУКА и в ПРИЛОЖНА НАУКА - две направления, от които и СУ и МОН бягат като от чумави. Защото те изискват кадърни хора на върха, образовани и работливи хора на дъното и много пари. Но без тях, парите няма да потекат от СУ. Няма как да стане! Но за всичко това се изисква ясна визия, разбиране на проблема и разбира се, твърда ръка и пари! Неща които сегашното управление очевидно няма.

Срам ме е от постоянните нападки на министрите към СУ. Това е ДЪРЖАВЕН университет. Което ще рече, че въпреки автономията си, той принадлежи на Държавата и на бълг. народ. Това предполага, че държавата трабва да се грижи за него, не само да го плюе. Защото в този университет се образоват бъдещите управници и специалисти. Какво правите драги ни г-н Министър? Какво правите с нашето бъдеще?
Legacy hit count
743
Legacy blog alias
41913
Legacy friendly alias
Поредно-грубо-изказване-на-Дянков-срещу-СУ

Comments13

Donkova
Donkova преди 15 години и 6 месеца

Гледай сега, как поразяващата уста СД, ни натъжи най-усмихнаия физик в БГлог и на Балканите. Дени, не му се впечатлявай чак толкова, репутацията на СУ е издържала много по-последователни издевателства от тези, на които е способен господин СД.

Мен друго ме тормози, в точки ще го напиша за по-кратко:

1. като имаме НАОА, що беше нужно "с институт Отворено общество (или който е да е друг нищо лично срещу ИОО) изработихме рейтинг". Може ли моля, НАОА да върне в бюджета парите за тази й неосъществена основна функция, и също да се публикува, колко пари е струвало изработването, къде ще се съхраняват данните и колко и кои човеци ще ги обработват. Друг любопитен въпрос е дали пък да не закрием НАОА, щом оценката може да се върши от друг.

2. като искаме приходи от университетите, може ли най-накрая да уточним, ама ясно като бял ден: 
а) смисъла на понятието "държавна поръчка", кой я определя и как (кои данни и анализи използва например), и - как й се формира цената дето държавата я плаща пък университетте я "пилеят"
б) по коя методология най-доходните университетски дейности - развойна и приложна наука - могат да се "фокусират с център студентите", че не съм срещала в никоя от развитите държави такваз цел и такваз методика да се прилагат.

DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 15 години и 6 месеца
О, Мария, не ме е натъжил, по-скоро ядосал :) А и ме е яд не на него, а на ръкововодството на СУ - ректор и декани, които не правят нищо, ама НИЩО за да отвърнат на удара. Което е дори по-срамно от глупостите на Дянков. Вместо да отидат по медиите и да започнат войната, всички са се смишкарили и умуват. И какво умуват не ми е ясно. Крадат ни, обиждат ни, а ни е си траем. Това го казах и на шефа ми, но засга полза няма.

А по въпроса с НАОА и акредитацията доколкото си спомням при последният напън, на нашия факултет ни беше известено последни, че трябва да правим такива неща. Според мен отново с цел данните за СУ да излязат по-лоши, защото каквото и да си говорим 3-4 факултета правят цялата научна акредитация на СУ. Но тогава всички бодро се справихме за 2 дена :)

Но в случая не става въпрос за данни, става въпрос за лична вендета на 2ма министри срещу СУ. А ББ нали не е помирисвал такова нещо, слуша и говори глупости. Както и да е - пари никой на никого няма да върне. Акредитацията се направи, всички платежоспособни са щастливи и това е положението.


DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 15 години и 6 месеца
А колкото до приложната наука - ами че ние единственото което произвеждаме от много време е преводачи, проститутки и специалисти за износ. Плюс безкрайно количество юристи, икономисти и психолози/социолози. Та за каква приложна наука да става въпрос? Единствените хора, които развиват такова нещо са разни бизнесмени с възобновяемите източници. За да развиваш приложна наука ти трябва:

1. Солидно научно базово образование

2. База за развиване на нетеоретични специалности

3. Хора имащи обучени от студенти що е то приложна наука в същата тази база

4. Хора познаващи правната страна на въпроса и способни да управляват такава приложна научна дейност - сега аз може и да измисля нещо, ама никой НИКОЙ няма да ми помогне да проверя какво е положението с лицензи и патенти, никой няма да се хване да наема адвокат и преводачи, които а) да могат да преведат документацията б) да знаят къде да я изпратят и в каква форма в) да са склонни да се борят с големите компании и всички компании които изкупуват патенти на килограм за моето право да регистрирам съответния продукт.

5. Хора които да инвестират в целият процес, защото очевидно нещата не се създават от само себе си и хората по цялата верига трябва да се хранят, обличат и съществуват междувременно.

В България няма никаква култура на научното предприемачество. Какви пари тогава, какви пет лева?! За патенти и дума не може да става - освен в разни изключения от биотехнологичен характер, които имат зад гърба си едни големи и омразни корпорации.

По-реалистичното е да се разчита на пари от договори с ЕС. Но хората отново не са образовани как да пишат проекти, как да ги печелят и как да ги управляват. Има групи, които печелят и то добре от такива проекти, но са сравнително малко. А предвид това че ни липсват всички изброени по-горе точки, държавата би могла да се хване да обучи хората да печелят поне европейски пари и да ги вкарват тук. И след това да стимулира университетите да инвестират в истинска научна база и най-накрая да излезем от тоя скапан затворен кръв, в който сме. Но разбира се, нищо от това не се случва, и само някакви самодейци успяват да прокопсат някак.

П.С. Оня ден гледах как се отчита европ. проект по ФП7 в интернет. Ми 3 човека с висше образование + жокер обади се на приятел + гугъл едвам измислихме какво значи част от терминологията. А то всичко е много просто. Къде са курсовете за управление на такива проекти? Къде са юристите, които да съветват физиците какво по дяволите значат думичките, на които се дзверихме. Нещата не са сложни, в никакъв случай и с известен зор и опити и грешки ги научаваш. Но защо трябва да има зор изобщо?


Donkova
Donkova преди 15 години и 6 месеца

Дени, ми 7аРП не е ли баш за научни развойни дейности, иновации и академични мрежи и пр.? Сори за "зор-а". Информационните дни и наблюдаващия на проекта хич ли не помогнаха?

Иначе и аз така ги разбирам договорите на университетите. А не "за наем на помещения", прикрити и като "съвместна дейност" понякога. Също, не си представям откъде ще се вземе мениджър, дето да може да вдява от цялото ветрило направления в един университет като СУ, че да менажира парите в интерес на студентите и акдемичната наука едновременно. По-мога да си представя такъв в УАС или НХА или в друг университет с по-тесен профил да свърши полезно мениджърските дела, ама може и да се заблуждавам, щото к`во ми разбира на мен главата от многобразието на техните научни направления.

DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 15 години и 6 месеца
Ми не знам за какво беше проекта, аз само гледах :) Вероятно е било наистина нещо за иновации и мрежи, защото май имаше планиран уъркшоп. Но дори на името не обърнах внимание в старанието си да не шпионирам. Попаднах в кабинета случайно, но реших, че ако е тайно щяха да ме изгонят и затова останах да зяпам. И в един момент се оказа, че има някакви таблици, които не е съвсем ясно как се попълват, а пък упътването беше за стара версия на сайта и така. Наложи се да умуваме като 3та глупаци :Р

За информационните дни не знам, аз не участвам в такъв проект (мисля?!), още по-малко да го ръководя, така че не е имало нужда да присъствам на такова нещо. А за наблюдаващият - май и до нея се е стигнало преди да се появя аз. Но щеше да тъпо да я питаме как да попълним елементарна таблица. Предполагам, че ще каже ако не е попълнена вярно. Кой знае. Наистина, на мен ми беше първа среща с тази страна на европейската бюрокрация.

А за останало си съвсем права. И на мен ми е трудно да си го представя как един човек ще може да отговаря за всички факултети в СУ и да е безпристрастен по отношение на техните нужди и интереси и да го е грижа за всичките. Още повече пък и да не е корумпиран и да няма интерес да стане.
goldie
goldie преди 15 години и 6 месеца
Извинете, че ви нарушавам разговора! Двамата ни добре известни с издънките си политици, с имена от по две главни букви, не са учили в СУ, защото не им е стигал акълецът, за да бъдат приети там, така че има за какво да си отмъщават, освен това на нашите управници не са им нужни добре образовани млади хора, които да са конкурентноспособни. А бе, прост народ с наведена глава лесно се управлява. На такива политици им трябват тихи роби, които си продават гласа за 20 лв и да се примиряват с мизерията без да роптаят срещу мерзостите на новоизлюпените тъгаши. Та в този ред на мисли, образования електорат си е голям проблем, т.е. излишен е. Заради такова държавно отношение към образованието в България много деца предпочитат пътя на законната емиграцията, която нежно наричаме "Образование в чужбина"
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 15 години и 6 месеца

Съжалявам, преди малко бързах и не си написах коментара.
Аз бих запитала - след като прочетох линка с думите на Дянков - защо точно го е казал? Защо не препоръчва да се преместят в СУ?
Причините може да са съвсем логични и разумни.

Относно университетите - ако едно нещо не върши работа, не е ефективно, не създава конкурентноспособни дипломи/специалисти - няма смисъл да се продължава да се наливат пари в такъв паметник. Не говоря за СУ конкретно, а по принцип.
Носталгията е едно, но когато водата е до шия, все от нещо трябва да се отървем, за да можем да не потънем съвсем. Иначе - "на гол тумбак - чифте дипломи"...

DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 15 години и 6 месеца
Ела, не става въпрос за носталгия. Не случайно сложих линк към класацията на университетите ни - СУ наистина е най-добрият в България. Да - има много проблеми от всякакво естество. Но какво остава за другите университети? Те с какво точно са по-добри. И защо винаги по адрес на СУ отиват ругатните. Никога нищо конструктивно, само обиди и намаляване на парите. Ми естествено, че трябва да  има реакция. Въпросът е защо все още няма адекватна такава!
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 15 години и 6 месеца
Плюс това, не знам какво значи "не произвежда специалисти". Какви специалисти трябва да произведе?Такова нещо вече няма, има степен бакалавър - тя дава общо познание по даден предмет - т.е. с такава диплома не можеш да впечатлиш никого. Магистрите са специалисти и такива СУ произвежда и дипломите всъщност се ценят.

Та кой е този университет, който произвежда специалисти? УНСС? На техните дипломи никой не вярва. Техническият? Всичките ми съученици, които учиха там "нещо" станаха програмисти или друго подобно - нищо общо със специалността им. За НБУ не мога да коментирам, защото единственият мой близък учил там успешно емигрира в Белгия и наистина е специалист. Ми това е положението. Това са специалистите.  Изключвам военните университети, за които признавам нищо не знам. За останалите (аграрни, химически и т.н.) мога да съдя отчасти по парите от договори с МОН, които печелят - има такива, т.е. вероятно и те произвеждат специалисти, но доста по-малко. Т.е. СУ е лидерът в България. В него се образоват бездарните ни адвокати и политици, в него се образова огромна част от населението ни. И аз също бих искала да попитам г-н Дянков, според него в кой универститет в България щях да получа по-добро образование по теоретична физика. Да ме насочи, да се ориентирам натам просто...

Отново - не отричам, че СУ има проблеми, които е крайно време да бъдат решени. Но не е това начинът. Начинът е измислен от големите университети по света - създава се борд, назначава се мениджър, който съставя (реалистичен) план за развитие и ако той бъде одобрен, мениджърът го изпълнява и се ОТЧИТА пред борда. Толкова е просто, само трябва да го поискаме. Ама никой не иска - нито държавата, нито универститетът.
Donkova
Donkova преди 15 години и 6 месеца

Замислих се над следните числа: в БГ има 52 университета, от които 32 са държавни - т.е. съотнощението публично/частно висше обр. е 3 към 2. Значи най-вероятно има нещо като пазар за квалификацията след училище иначе, частните как ще съществуват. Чак 20 "перачници за пари" по тази сложна процедура за откриване не вярвам сенчестият бизнес да е отворил, а и възможностите на този точно вид бизнес да препира са много малки в сравнение с разходите за издръжка. При толкова развита мрежа от частни ВУ има чудесна възможност да се разгледат данните за цената на обучението поне по специалностите, които се предлагат едновременно и от частни и от публични ВУ. Що никой не го прави? Тайна ли са финансовите отчети на частните ВУ?

И отделно - всичките тия 52 са акредитирани от НАОА и се предполага (вече минаха 3 цикъла на акредитация и одит на вече същестуващите акредитации), че НАОА вече е натрупала информация за качеството. То такава й беше идеята на НАОА - тя, чрез обективни проверки да натрупа данни и да направи рейтинг на специалностите, че хем да се ориентират студентите, хем да се било опирало финансирането на реални данни за качеството. Като нищо от тия неща не се случва 10 години, редно е НАОА да даде поне някакво публично обяснение защо не се случва. Не е ли?

 

gala_hope
gala_hope преди 15 години и 6 месеца
Аз съм против такъв род нападки, които нараняват именно работещите в СУ, както и неговите възпитаници. Дано все пак се проясни и дали ще има отговор на толкова много въпроси, които сте поставили нагоре. Между другото аз съм родител на студент в СУ, той беше приет и в други 2 ВУЗ-а, в които кандидатства, но предпочете СУ и изчака първото класиране, за да се запише, за мен решението му е правилно, вярвам в СУ и в качеството на образование там.
Tosh
Tosh преди 15 години и 6 месеца
От ТУ повечето стават програмисти, защото почти няма пазар за хардуерна работа, освен това работите се припокриват, инженерите не им е работа само да запояват (и техниците го могат), проектирането на интегрални схеми се прави със специални езици за програмиране.

Това колко е кадърен един студент, завършил даден университет според мен зависи повече от студента.

Университетът може да ти даде материална база и опита на учени изследователи, които да дават пример и да вдъхниовяват, но ти ако не щеш да учиш или нямаш възможности - да не би в СУ да имат по-добра фуния, с която ти изливат знанията, отколкото в ПУ, или по-твърди палки, с които те шибат да учиш. Иначе да, има спад в нивото на студентите (поне в моята алма матер), но според мен това е отчасти заради повишената бройка приети студенти, в предни години такива образи въобще не биха били приети, и тъй като ВУЗ-овете се борят за бройки и за субсидии за да оцеляват, пускат напред и некадърниците...

Според мен класациите са в порочен кръг по начало. По-богатите университети с по-добра материална база и/или повече традиции и/или по-престижни в общественото мнение по някаква причина (реклама и пр.), привличат най-много от най-добрите кандидат-студенти и най-добри инвестиции (на Запад), съответно тези студенти постигат резултати и т.н. Трябва да стане нещо изключително, да се появят много надарени студенти и учени или извънредно щедри инвеститори, за да се пробие този порочен кръг.

В изследвания където са нужни много вложения в техника, институтите от по-долните дивизии нямат никакъв шанс спрямо престижните, те прогресивно изостават, особено предвид че си губят най-добрите кадри, които отиват там където могат да работят. Също така, университетите, които се намират на места с по-малко инвестиции и по-бедни райони очевидно ще постигат "по-ниска реализация на кадрите" отколкото тези в София.

Teri
Teri преди 15 години и 6 месеца
За мен това правителство е тотално сбъркано.... Надявам се да си ходи. Не може да се отнася така с образованието и с науката. Само магистрали, спортни зали и грандомански проекти са му в акъла.
By Shogun , 8 March 2010
Излязоха първите данни за началото на 2010: наполовина паднали мита в сравнение с миналата година, с 15 % намалял внос, с 12 % паднали акцизи.

Изобщо всичко пада, само настроението се покачва. Едни палячовци ни разиграват клоунада, от която печелят точно двама души: Иван и Андрей, защото даже който не е знаел, че имат шоу, сега вече ще го гледа, защото там стават интересните неща в България.

Дали заради студа, нещо ми е замръзнало чувството за хумор. Защо ли не се смея, като гледам коя е новина номер едно? Тая за имПИЧмънта. Точно след нея е наводнението в Брегово. Това е маловажно, кой се интересува от това. Аз искам да слушам по цял ден кой как се пошегувал, пък друг не го разбрал и как сега Марин ще ни става президент, за да бъдем генералска държава отвсякъде. 

Корабът оптимистично потъва, екипажът прави маймунджулуци и се клатушка смешно, и веселието ни залива. 


Legacy hit count
892
Legacy blog alias
38000
Legacy friendly alias
Веселичко--смешничко-и-само-малко-тъжничко

Comments14

chopar
chopar преди 16 години и 2 месеца
Шогуне, изобщо не е смешно. Проблемът Гоце-Дянков е изключително важен за хората с неовчо мислене.
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 2 месеца
Цялата пАра (на локомотива) - в свирката...
chopar
chopar преди 16 години и 2 месеца
Ела, що не се скриеш там където си.Теб проблема с Гоце не те засяга. И нямаш право на мнение. Теб те засяга само ако има проблем с Обама.
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 2 месеца
Не мога да се скрия, бате - направена съм да стърча.
Shogun
Shogun преди 16 години и 2 месеца
Чопар, няма да седна да те убеждавам, мислим по различен начин. Ама ти май беше демократ, как така някой няма ПРАВО на мнение? В твоя си блог отнемай права, тук всеки има право.

Гоце, Боце и Коце изобщо не ме интересуват. Аз питам следното:

Какво става в държавата? Питам с голяма тревога. На сайта на Минфин няма още отчети за януари и фервуари, рано е. Обаче министър Дянков вади данни за експорта. Защо не вземе да каже какво става с производството? С "бившия внос", а сега вътреобщностни сделки - тези с ЕС?

На докторите не им дадоха пари да си купят пуйка за Нова година, за да метнем външните наблюдатели, че нямаме дефицит. До тук го разбирам. Защо продължават да не им плащат? Къде са парите на Здравната каса? Защо вадят Ония 2%, дето ги събираха за втори стълб на здравеопазване? А дотогава ги държаха като част от фискалния резерв, т.е. внасяйки здравни вноски, ние оправяхме финансовите показатели на държавата, а не здравеопазването.

От НАП "били казали", че 18% се е подобрила събираемостта на осигуровките. От Здравната каса пък "били казали", че има невнесени маса пари. Къде са парите? Кой кого лъже, какво се разиграва?

Сега вадят пари от Ония двата процента, за да платят на докторите. Т.е. намаляват фискалния резерв. И автоматично искат да ни вдигнат здравните осигуровки с други 2%. Според мен тези 2% ще отидат в държавния резерв, за да станем пак "стабилни" и да си имаме резерв, понеже имаме огромен дефицит по текущата сметка и ако няма резерв, веднага ще ни падне рейтингът. А ние като Мис Европа за 2009 най-много си гледаме рейтинга.

Така че имам своето обяснение за новите 2% - ще плащаме повече здравни осигуровки, но не за здраве. Обаче не разбирам  защо трескаво, ден след ден, се измислят нови и нови начини да ни събират пари, без да качват данъците. (Например указанията на НАП един човек да трябва да плаща по 2 вида осигуровки със задна дата, е меко казано абсурдно.) Какво става? Нека някой излезе и обясни къде са парите от нашите осигуровки, които са "надсъбрани". Нека някой каже какво е състоянието по изпълнението на бюджета - миналата година даваха предварителна инфо в началото на месеца за предния месец, защо сега никой нищо не казва, все едно имат сливи в устата? За първи път от началото на кризата съм наистина разтревожена, защото няма никаква информация.

Държавата и общините продължават да дължат огромни суми на фирмите, те дължат на своите доставчици и всички по веригата съкращават хора, безработицата расте. Какъв е планът да се излезе от батака, кога, как?

Това трябва да обясни Дянков, другото да си го разправя в кръчмата.

Все пак за който се интересува, нека има и скандали, кой на кого какво казал, кой кого как погледнал и кой коя мома ущипал на мегдана. Но това според мен е повече в сферата на жълтата преса.


kelvinator
kelvinator преди 16 години и 2 месеца

В началото на годината винаги има дефицит. Поне при повечето фирми. В условията на криза графиката става по-екстремна. Моя основен принцип е първо да платя на себе си и на хората си, а тогава останалото. Нямам случай да не съм се издължил, макар понякога със закъснение.

За мен по-лошо е дурго. Какво огромно количество обществена енергия се похабява като вниманието е приковано върху безумието дали Първанов е милиардер. Де да беше! Тогава поне щяхме да видим как се прави. Само че за съжаление махленското мислене не е за милиардери. Кажи ми какви са ти приятелите, та да ти кажа какъв си. Кои са приятелите на Първанов извън България? А и ако се обиждаш от това че си милиардер, никога няма да станеш такъв.

Спирам да говоря за това, защото вярвайте, всяка мисъл е носител на енергия и нямам никакво намерение да я подарявам за тъпи каузи. Обичам да говоря за успели хора и за това как, дори и сега да продължим напред.

Обичам да си мечтая за моята бизнес мрежа и за това какво да сторим заедно, за да бъде бизнесът процес, а не епизодика, дори и в този момент.

Пак се връщам на една любима за мен мисъл: "Няма лош случай, има лошо използван случай". С други думи, "За бога братя, да работим!"

ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 2 месеца

Задава ли си бг публика въпроса: как може един беден човек да управлява другите?
Основна разлика между нашия и чуждия полит.елит: в успешните страни, за да те изберат на някакъв пост, трябва ти самият да СИ успешен. Не да казваш как да станат нещата, а да ги правиш.
В България е (все още) срамно да имаш пари, преди да те изберат - за едни, защото "не си от нашите", за други - защото подозират колко мръсни са парите ти.
Така кръгът се затваря - гладните искат да станат политици, за да се наядат; а междувременно никой не мисли за интересите на държавата, защото "L'etat - c'est moi" - "Държавата - това съм аз".

Някакъв български феодален монархо-комунизъм - затова и шутовете ни са такива - гледат да развличат публиката със сухи огризки хляб, за да не протестира за пастите...

Личен въпрос към мене си: моя бивша ученичка и настояща приятелка в момента прави сценария за Шоуто на Иван и Андрей.
Това успех ли е за мен или не?

 

DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 2 месеца
Чуден личен въпрос :)) Ела, ако тя го оценява като успех за себе си, значи би трябвало да е успех и за теб. От друга страна, ако ще говорим за естетически критерии и компромиси, по- добре да не казваме нищо. От трета страна, винаги има измъкване с варианта, че водещия си води, а сценария е само ориентировъчен....

Относно здравните осигуровки - излиза, че, няма "насъбрани". Всичко е "усвоено" за жалост.

 


chopar
chopar преди 16 години и 2 месеца
Шогуне, прав си  донякъде. Над всички тези въпроси обаче стои морално-ценностния - защо тази шибана нация не се вдигна на протест, когато обявиха, че Президентът и е агент на ДС. Без значение в кой отдел е бил. Това е срам и позор за една нация. Нация с агент на комунистическата ДС не заслужава дори и това, което живее в момента. Нация без достойнство. Чак ми е противно да пиша дори. Над всичките тези твои терзания стои и  въпроса докога ще търпим този помияр да се опитва да манипулира и да обвинява по чисто тоталитарен метод. Но, какво да искаме от един пернишки агент. Свободата ни Шогун е застрашена. Ти наясно ли си колко отмъстителен е президента Гоце. Знаеш ли как се уволняват журналисти заради него, знаеш ли как се пребиват журналисти заради него, знаеш ли колко хора треперят от него и как бързо се свалят публикации от интернет заради копоите му. Всички твои въпроси са по-надолу в стълбицата на обществената значимост.
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 2 месеца

:))). Ами как да не казвам нищо, като ме питат :))). А аз - въпреки че "нямам право да говоря" - не мога да лъжа :)...
Пита ме Еленка какво мисля за шоуто, аз изгледах първото предаване във Фейсбука (е, само до появата на дудука Бареков - като го видях с броеницата, и не можах да издържа повече - все пак съм силно естетичен човек :).
Елена е човек с огромен капацитет; а спорът ни за това шоу ме връща към един въпрос, който ми зададе на сцената друга моя бивша ученичка и настояща приятелка: "Кой е по-важен - режисьорът или актьорът?".
Аз все още мисля, че е режисьорът. Макар че ако му се паднат калпави изпълнители, както в случая с Еленка....

 

Shogun
Shogun преди 16 години и 2 месеца
Келвинатор, милиардер е обидна дума, защото според общественото мнение милиардер се става само с кражба, била тя директна, или източване на някоя държавна фирма, или под формата на рекет. Дали има честен начин да станеш милиардер в България - не мога да кажа, понеже и аз като Гоце нямам приятели-милиардери, които да ми споделят опит. :) Знам, че и ти като мен си работохолик. Тия работи, дето се ядосвам за тях, мойта фирма пряко не я касаят. Само че ако се забатачи българската икономика още повече, за никого не е добре. Затова ме е яд - защото искам да знам кое накъде е, а вместо това ме занимават с Президентски, Бойко-Борисовски и прочие PR. Лошо няма, ама не ми казват тези неща, които са ми интересни, а ме будалкат.

Ела, може да ти се стори странен примерът, който ще дам, обаче според мен Дянков е такъв човек, който е успял другаде и идва тук за чест и слава. Как ще се справи - ще видим, но е способно момчето. Изобщо, ама изобщо не ме интересува къде какво е говорил. Само и единствено очаквам от него добра икономическа политика. Ще поживеем - ще видим какви ще ги свърши.

Чопар, прав си - нямам никаква информация за преследване на журналисти и други репресии от Президента. Аз работя в съвсем друга област, нямам такива познати и нищо такова не съм чула. Ясно, ако си чул такива неща, си разтревожен и ти е важна темата за импийчмънта. Aко се убедя в такива неща, бих се присъединила към теб. Но конкретният повод е детински, да не кажа малоумен.

Ела, според мен е личен успех за теб, че твоя ученичка е сценаристка в национално шоу. На някого му харесва, на друг - не, то няма нищо, което да харесва на всички. Чистосърдечно си признавам, че аз не го гледам, имам други предпочитания. Не ми харесва знаеш ли какво? Това, че е прекалено подобно на шоуто на Слави. Но че е успех, за мен няма съмнение - предполагам, че бая народ е кандидатствал и са избрали нея, това си е успех

Случайна, ето това ме удивлява: как така са усвоили нашите здравни вноски? При събираемост с 18% по-голяма, би трябвало да им стигат. Лъжат ни - това ми е тезата. Искат да ни прецакат да плащаме 2% повече, за да си подобрят рейтинга. Тия дни излезе становище от една голяма рейтингова агенция, че иска да ни смъква рейтинга. Прекалено ми съвпадат двете неща. Нямам нищо против да плащам малко повече, но да обяснят като хората за какво иде реч. Мразя да ме лъжат и да си мислят, че им вярвам. Точно това е шменти капели, да използвам крилатия израз на ББ.

Kopriva
Kopriva преди 16 години и 2 месеца
"А ние като Мис Европа за 2009 най-много си гледаме рейтинга."

 Не сме като "Мис Европа", по- скоро възприемат  (ЕС) българската политика и управление като лъжливото овчарче. Никой нито вярва на приказките му, нито има рейтинг...А докато лъже само стадото си и не пречи, защо да го закачат?Нека си мисли, че го вдига ......."рейтинга  

"За Бога братя да работим"

 Всъщност ние поредното поколение работохолици само това правим.......работим, но защо трябва да "стоим натясно някъде за порцийка храна" ?

 А защо се срамуват някои да си признаят, че са милиардери? –Сигурно, защото знаят, как са го постигнали.........и все още може да се докаже:)))

 




 

Shogun
Shogun преди 16 години и 1 месец
Koprina, за рейтинга - нямам предвид политика. Става дума за икономически анализи. Две от няй-големите агенции края на миналата година сериозно ни вдигнаха рейтинга. Сега трета агенция говори за евентуално намаление - т.е. за сега е само предупреждение. (А рейтингът ни е толкова висок, защото имахме най-нисък бюджетен дефицит в Европа за 2009.)

Много мразя да съм права за такива неща. Трескавото търсене на пари с всякакви хаотични предложения си има своето основание. Тревожа се напълно основателно - първите отчети са наистина стресиращи. Оказва се, че разходите в първите месеци изобщо не са намалени - излизат вече първи данни, че всъщност държавният бюджет изобщо не затяга коланите, а харчи повече от всяка от предходните години. При сериозно падащи приходи! Единствено няма дефицит в Здравната каса - точно там, където искат да ни качват вноските. Ако си спомняте, от първи януари ни смъкнаха пенсионните вноски с 2% - а в Пенсионния фонд от години дефицитът е огромен.

 Иска ми се да не виждам малоумни мерки и действия. За съжаление точно това се случва.

 Дянков, добър икономист си, събуди се!


Shogun
Shogun преди 16 години и 1 месец
Желая на Келвинатор успех, и не само национална, а световна бизнес мрежа. Политиците си приказват глупости, а само тези, които не се стряскат, а създават нещо, ще ни измъкнат от блатото. Въпреки политиците. Но защо да е така? Не може ли поне веднъж да се окаже, че нашето стадо от атове този път не е избрало магаре да ги води?
By DenitsaDeni , 15 November 2009
Симеон Дянков просто прекали. Направо избеснях като прочетох статията по-долу, но нямаше как да я споделя тук, защото интернета ни изчезна. Така че сега ще го направя.

Аз също съм се изказвала срещу БАН, но не мога да приема такова отношение от един министър. БАН може да имат много проблеми, например остарелите им разбирания и разбира се, борбата за власт, но просто подобно изказване е напълно непростимо от представител на властта.

Не е вярно, че науката по света се развива само в университетите, повечето страни имат подобни институти. Поне за Германия и САЩ знам със сигурност, защото шефът ми беше в Германия тази година в един такъв институт, а за САЩ е ясно, те обичат разните там агенции.

И какво значи " науката по време на криза не е нещо основно". А кога е основно? Когато има достатъчно пари за крадене и може да ни се подхвърли някой кокал? И както и да е, ако оставим възмущението настрана, един от основните приоритети на ЕС е развиването на науката точно по време на криза, защото когато старият модел се скапе, точно науката може да създаде предпоставките за нов модел. Да не говорим за Лисабонската стратегия, под която сме се подписали и която изисква инвестициите в науката да не падат под някакъв процент от БВП (нашият е на абсолютното дъно!)

Много ми е интересно министър Дянков дали ходи пеша на посещения по света и у нас, дали ползва услугите на лекар, дали ползва услугите на мобилни телефони и компютри. Ясно ви е, защо толкова ме е яд - защото това само допринася за лошото отношение на обществото към науката, когато това отношение е напълно неоснователно! Аз лично, когато готвя публикация или работата ми потръгне работя по 14-16 часа на ден. Колко ми плащат дори няма да казвам, защото е обидно за самата мен. И това е по проект, който сме спечелили в МОН. Не пари, които просто получавам от някъде на добра воля, явили сме се на конкурс и сме го спечелили!

А министър Дянков ще си позволява да ни обижда от позицията си на министър?! И да ми говори за поощряване на даряването в науката. Подобно изказване според мен плаче за оставка. Не за друго, а защото показва некомпетентност. Науката просто не може да оцелее на дарения и да се развива в нейната пълнота. Да, в САЩ има много патенти, но повечето от тях не се държат от университетски изследователи (още повече от малки университети като нашите), а от корпорации, които наемат въпросните изследователи, когато надушат нещо продаваемо. В унивеситетите и институтите обикновено правителството спонсорира фундаменталната наука, която не произвежда продукти, а теории. Но при всички случаи, има известна разлика между един световно известен университет, в който разните корпорации се трепят да "даряват", защото за тях това е добра инвестиция - намаляват им се данъците, получават реклама, а и имат интерес от работната ръка, която университета обучава, и нашият малък Софийски университет (и БАН) плюс минус още няколко, който първо, че е световно неизвестен и второ, че в България просто няма дарители от такава величина, които да инвестират. Да не говорим, че тези които имат толкова пари обикновено са престъпници. Ми как ще стане тая работа, господин Министър? Кой ще дарява. Как виждате вие този модел. Или да закрием СУ и БАН и да ставаме селско-стопанска страна. Защото поне аз не мога да разбера какво е това, което България произвежда освен проститутки (и незаконна дървесина, естествено). Да, услугите са си услуги, държавната работа си е държавна, но нали някой нещо трябва да произвежда. Аз просто не мога да видя здравословен цикъл на икономиката, не виждам благата които създаваме. Защото такива блага имат нужда от наука, имат нужда от хора, които да създават нещо ново. Кой ще го прави това ново нещо? Ако това отношение към науката продължава, наистина няма да има никой, който да може да създаде нещо ново. Може би имам идеализирана идея за икономиката, според която производството създава богатство, не знам. Но според мен е непростимо един министър да си позволява да обижда науката и никой да не го наказва за изказванията му.

Дянков обиди БАН

13.11.2009, 13:56 (обновена 13.11.2009, 16:41)
news.bg

По време на криза науката не е нещо основно. В БАН не правят наука, а работят „феодални старци".

Това заяви финансовият министър Симеон Дянков в отговор на коментара на държавния глава Георги Първанов.

Според него с упреците си, че в Бюджет 2010 се съкращават средствата за наука, президентът всъщност защитава своите приятели в БАН.

По думите на Дянков наука по света се развива в университетите, а не в центрове като БАН.
Самата идея за БАН е от сталинистко време", отбеляза той.

Фактът че се намаляват парите за наука като цяло, финансовият министър обясни с това, че по време на криза трябва да се защитава реалната икономика и да се взимат мерки срещу безработицата.

По-рано президентът заяви, че кризата не може да бъде използвана като алиби за съкращаване на разходите в сферата на науката и на научните изследвания.

Ако не искат да чуят президента на България, да чуят президента на Съединените американски щати, посочи той в словото си по повод 65-та годишнина на Съюза на учените в България.

Ако средствата за наука продължават да се орязват, ограничават или в най-добрия случай се задържат на орязаното в рамките на тази година ниво от 0,3 %, забележете, от БВП, не можем, нямаме право да говорим убедително за Лисабонска стратегия, за икономика и общество на знанието, отбеляза държавният глава.

Чудесно е, че имаме намерение да поощрим дарителството в спорта, а защо само в спорта, попита той.

Защо не и в науката и образованието, защо не в здравеопазването, заяви още Георги Първанов.
Според него са необходими същностни промени в структурата, в модела на развитие и финансиране на българската наука и развитие на кадрите и научното поприще. линк


Legacy hit count
659
Legacy blog alias
34922
Legacy friendly alias
Дянков-и-феодалните-старци

Comments23

palavnica
palavnica преди 16 години и 5 месеца
Дянков показа колко струва още по време на предизборната кампания. Ама нали ББ е нещо като месия, та сега ще търпим и единия и другия. И цялата пасмина, барабар с Вежди и БожДим.

 И да добавя, че въпросния Дянков ежедневно обижда някого, най-малкото здравия разум. Ама кой ти гледа, нали не става дума за БАН.

А относно Гоце, който някакси след 8 години президентство, изведнъж видя какво се случва в държавата, какво да кажем? Пари за наука се съкращават не от вчера, но той си ни е цар на нищоказването...
Kopriva
Kopriva преди 16 години и 5 месеца
Дени, не се ядосвай.... Наясно е обществото! Точно поради подобно отношение кум наука, култура, образование, здравеопазване има "изтичане на мозъци" от десетилетия и затова сме в положението, в което сме!
palavnica
palavnica преди 16 години и 5 месеца
Ооо, я един минус от мен, че да не ти се вирва носа :))) А и да правиш компания на другата минусопреброителка :))) Иначе постинга ти ми допадна, само нямаше нужда да даваш гластност на Гоцевите безсмислици.
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 5 месеца
Дени, нямам честта да познавам господина, но изследвам речта на бг политици от доста време.
Какво се чудиш на изказването му? Повечето от нашите политици са от школата "Шопска с домашна ракия"...По-различно е нЕкак от школи като Оксфорд, които са толкова стари, че не им се помни годината на основаване...
И учи ли се в бг училище реторика или каквото и да е умение да говориш пред хора?
Или да мълчиш - което често е още по-важно умение от говоренето?
А без наука е ясно какво става...
palavnica
palavnica преди 16 години и 5 месеца
Ela Georgieva, този идва от Световната банка. Направо от Ню Йорк скочи тук, в България. Което не пречеше да ни залива с комунистически популизъм още по време на предизборната си кампания. Ама пак добре, че я проведе той, а не БМухобойко, че тогава какви дебилизми щяхме да чуем. Но явно го бяха предупредили тогава да си мълчи. Виж, сега вече няма спиране. Двамата с Дянков се надпреварват кой по-голяма глупост да каже. Отвреме на време се включват и разните Цецки, Румита и други жени в критическата, станали шефчета, само защото са се лензили на бившия комунист и пожарникар (и мутра, и телохранител на Тодор Живков, и на гражданина Симеон Сакскобургготски).
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 5 месеца
От NY или Париж - школата си ни е изначално Made in BG. Човек ако до 6-годишна възраст не е научил някои неща....няма почти никакъв шанс да ги научи...
Един от безценните уроци, които се преподават в семейството - можеш да си мислиш каквото си искаш, но не и да говориш каквото ти падне...особено ако си публична личност с държавна заплата... 
Donkova
Donkova преди 16 години и 5 месеца
.... и ни увреждат силогизмите тези хаймани недообразовани.... казва се "синодални старци". във времената нарични общо феодализъм средната пордъжителност на живота в Европа е била... около 40 години и старците в съвременния смисъл на думата - са били едно чудесно почти божестевно явление.
ElaGeorgieva1
ElaGeorgieva1 преди 16 години и 5 месеца
Дени, благодаря, Мария, и на теб -  пак научих нещо ново. Този силогизъм не знаех откъде идва...
Donkova
Donkova преди 16 години и 5 месеца
до висините на църковната йерархия - място в синода - логично се стига на преклонна възраст, защото няма текучество и мандатност. пък и защото, както казваше преди години една мъдра и мълчалива касиерка - митрополитите "не са пили студена вода потни".
palavnica
palavnica преди 16 години и 5 месеца
Обаче...

Дянков има предвид, че структурата на БАН е феодална. Та не намесвайте синода. Въпреки близоста на звученето, това едва ли е лапсус.

Също така...

Нека не забравяме, че в БАН има: Централна лаборатория по оптичен запис и обработка на информация (ЦЛОЗОИ), Централна лаборатория по приложна физика – Пловдив (ЦЛПФ), Институт по електроника (ИЕ), Институт за правни науки (ИПН), Център по наукознание и история на науката (ЦНИН). Хм, особено центъра за изследване на... науката :))) е страшно полезен, надявам се :))) И нека не забравяме, че това става с държавни средства. Тоест и с моите данъци.

А че по света има институти - има. Ама че академии на науките (като нашата и руската) има само в бивши соц. страни - има. Та да имаме и това предвид, ок?

Donkova
Donkova преди 16 години и 5 месеца

@ Палавница "структурата на БАН е феодална"?! дефинирай феодална , моля. първата известна академия извън Антчиността е от Ренесанса.

и.... не се нуждаем от твоето одобрение, за да си говорим с Ела за силогизми и значението им.

palavnica
palavnica преди 16 години и 5 месеца
MariaD, ама моля, говорете си. Предполагам, че не ви преча, като пускам по някой коментар в блога на denijane?

Феодална в този случай означава - израстване не по заслуги, а по кръв. Шуробаджанащина по нашему. Връзкарство също така. Пожизнени длъжности въпреки резултатите.

И ме извини, че отново коментирам без твое разрешение :))) Или не, ти ми даде заповед и аз изпълнявам. Значи всичко е наред.

DianaIlieva
DianaIlieva преди 16 години и 5 месеца

Това за феодалната структура на БАН съм го чувала и друг път, но не помня точния контекст. Май беше при избирането на  председател на БАН?

Все пак, не съм съгласна с изказването, но какво ли пък да се очаква от научния гений Дянков?

DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 5 месеца
Първо, в БАН хората не се издигат по кръвна линия. Не е и точно по заслуги (поне не винаги), но този феномен се наблюдава във впечатляващо много страни и институти и университети (примерно, шефа на някакъв екип от 10 души си пише името в статиите на тези хора без да е работил кой знае колко-НАСА). Да не се заблуждаваме, науката не се различава от останалата част от обществото по корупцията си. Но има нещо наречено уважение към институциите. Също както някой от другите министри не би си позволил да нарича министерство на Финансите - министерство на боклуците, така и не може един министър да обижда по такъв начин БАН. Въпрос на възпитание, както Ела отбеляза. Всеки човек трябва да се научи в семейството кого и кога да уважава и как да изразява уважението си.

Второ, палавница, не си права. Нито в заядливито си отношение към останалите блогери (което няма да коментирам, защото сте големи хора), нито в обвиняването за всичко на социализма. Ти да не си някво алтер-его на шопар? Институти от типа на БАН има в повечето страни, да, в България е малко по-централизирано, но това не е качествена разлика. И е вярно, че в БАН има много проблеми, но те могат да бъдат решени с трезва политика по финансирането на науката. А не с обиди към хора, които имат статии в най-реномирани списания и които са общували с учени на световно ниво. Има и плява, но то къде ли няма.

Много ме зарадва, че в статията имаше стотици коментари в защита на БАН. Което не е толкова защита на БАН, а на науката в България като цяло. Защото не може да въвеждаш пазарен принцип (конкурсите с проекти към МОН), а да не въвеждаш и съответното заплащане и организация на труда.

Мдам, благодаря на всички за коментарите. Палавнице - нямаше нужда от минуса, моите публикации обикновено имат доста минуси, отдавна не се връзвам нито на тях, нито на плюсовете.

Shogun
Shogun преди 16 години и 5 месеца
Тоя момък Дянков въобще си ги говори, без да мисли. Според мен, трябва да сложат към него някой, който да ходи след него и да чисти изцапаното.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 5 месеца
:) Чудесна идея :)
chopar
chopar преди 16 години и 5 месеца
БАН сами са си виновни. Може би полезните хора там са 10-20%. Докато не разкарат склерозиралата тъкан от там да се отнасят още по-сурово с тях. Дянков просто каза това, което всички нормални хора в тази страна мислят. Язък за все пак младите и кадърни учени ако ги има там. Но БАН трябва коренно да се промени. Иначе - на боклука и толкоз.
Donkova
Donkova преди 16 години и 5 месеца

В предишния кабинет имаше министър "поразяваща уста" - Петър Димитров. Понеже не говореше много, ми остави впечатление, че вески път като проговори - отронва някой бисер

Очевидно и в този кабинет ще има - Дянков. Само дето изглежда, че неговият дебит е много по-голям.

Дени, извинявай -  последен оф-топ за Палавница:

Цитат: Дянков има предвид, че структурата на БАН е феодална.Та не намесвайте синода. Въпреки близоста на звученето, това едва ли е лапсус. -  Тази категоричност на изискването ти имах предвид, че е неприемлива. А не мнението ти. То си твое и аз съм последният човек, който има желание да ти го променя.

DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 5 месеца
@shopar: Е, то какво ли друго да кажеш ти. Я си продължи мисълта как и 90% от СУ сме боклуци, най-добре цялото висше образование в България да се закрие, за да ти е по-спокойно. Пък и това са си пари хвърлени на вятъра, нали? Който иска да ходи да учи, винаги може да го направи в чужбина.

Не познавам целия БАН, но хората, които познавам са стойностни и не заслужават такова отношение. И ми е безкрайно интересно как пък нормалните хора в тази страна са толкова информирани за дейността на БАН и ползите и вредите от нея. Но вие си знаете.

@Мария - нали знаеш, че аз обичам оффтопика. И точно този и на мен ми беше интересен, защото не си давах сметка колко смисъл се крие зад "феодални старци". Благодаря ви.

igeorgieva
igeorgieva преди 16 години и 5 месеца
denijane   Всички около мен са за Дянков." Каруцарският език "доведе и "каруцарско мислене." 
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 5 месеца
ika wrote :
denijane   Всички около мен са за Дянков." Каруцарският език "доведе и "каруцарско мислене." 

Сериозно ли? Ужас! Аз се надявах, че и останалите хора му се възмущават на глупостите, но всъщност...хората са го избрали един вид, предполагам, че не е точно изненада. Жалко.

chopar
chopar преди 16 години и 5 месеца
Ето една статия от "Капитал" по темата. Дени и Джейн едва ли ще се съгласят, но това е истината.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 16 години и 5 месеца
Шопар нещо си се объркал за мнението и на Дени и на Джейн. Аз работя в СУ, няма как да не мисля, че БАН трябва да се реформира. Всички го знаят. Но също така се знае, че дори и да се пенсионират всички над 65, то пак тези които ще останат ще са част от тяхната мафия. Не е въпросът само за пенсионирания, става въпрос за съставяне на съвсем нов модел за управление, който да ограничи на мафията .

"Учените имат право, че парите за наука в България са крайно недостатъчни - те са под 0.5% от брутния вътрешен продукт, при положение че заложеният в Лисабонската стратегия стандарт е минимум 3% от БВП. Прав е и министър Дянков, който в случая говори от името на данъкоплатците. Да се наливат пари в нереформираната и управлявана по социалистически модел БАН е форма на самоубийство, особено по време на криза."

Парите за наука са брутално малко. С парите по моя докторантски договор например, мога да си позволя САМО заплата + 2та лаптопа, които си купихме в началото. Нямам стотинка за ходене по конференции, въпреки че ВАК изисква изнасяне на доклади за защитата. И това е проект, който МОН е подготвил с идеята, че аз накрая трябва да защитя някак. Да виждаш противоречие?

Та искам да кажа, парите които дават за наука са толкова малко, че е смешно да се твърди, че сме тежали на данъкоплатците. Парите, които се разсипват по бюрократични причини са с порядъци повече. Трябва да се реформира не само БАН, а и всички институции в държавата. Не с цел "управление на държавата като корпорация, какво лошо?", а просто оптимизация. 

Другият момент е, че "науката" не е БАН! БАН е част от научната общност в България, но не е всичко. По университетите също работят много качествени учени. А парите за всички ни са много много малко. Освен това част от парите се разпределята и за проекти. Така че на практика, БАН каквито и проблеми да има, пак не разсипва чак толкова много. Това е по-скоро някакъв прах в очите, колкото да оправдаят, че няма да увеличат парите за наука, отколкото искрена грижа за науката в България. 

Както и да е, аз съм напълно съгласна, че БАН трябва да се реформира. Но има разлика между добронамерени реформи и чисти обиди. А Дянков точно това направи. Обиди хора, които не заслужават това. Нещо повече, обиди институцията, която те представляват и за пореден път навреди на името на науката в България. И средно-статистическият човек ще се запита - ми защо изобщо да давам пари за наука, като тя нищо не ми носи. А това просто не е вярно. Само в катедрата ни са привлечени стотици хиляди левове европейски пари по европейски проекти, пари, които се инвестират ВЪВ България. Т.е. не е вярно, че данъкоплатеца не получава нищо! Просто това нещо не е толкова очевидно. 

Да не говорим, че приказките за науката и бизнесът са ми втръснали ама до козирката. Не знам колко трудно може да е да разбереш, че не всяко изследване може да има директно приложение в бизнеса. 

А за импакт фактора? Там пък каква е мафия, направо ми се повръща. Ама наистина. И всеки човек, който се занимава с наука, знае какъв е зорът да публикуваш в списание с висок импакт фактор без да продадеш нещо от възгледите си (е, може би освен за нанно-нещата, защото те са сравнително млади специалности и мафията все още не е сформирана). За съжаление, за разлика от обикновената преса, която търси сензации, в нашия бизнес е точно обратното. Така че това не може да бъде единствен критерий за продуктивност, въпреки че идеята да се стимулират финансово добри статии е супер. 

Така че, аз съм изцяло "За" реформите в БАН. "За" съм и за реформи в "СУ". Но тези реформи трябва да се носят добро на всички, а не просто да служат да се свали старото ръководство и да дойде ново, също толкова скапано.