BgLOG.net
By OUKiriliMetodii , 16 June 2010

Здравейте!

Някой чел ли е нещо за часовете по ФВС в начален етап - при нас се говори, че от догодина те задължително се поемат от учител със специалност/специализация ФВС. Трябва да предложим на директорката примерни часове, които да предаваме догодина, а не знаем - дали да пишем ФВС. Вашето мнение, моля

Legacy hit count
3963
Legacy blog alias
39851
Legacy friendly alias
Въпрос--колеги

Comments13

elimineva
elimineva преди 15 години и 10 месеца

Тази новина е много интересна за мен!

То не бяха езици, то не бяха квалификации по информационни технологии, та сега и физическото!

Колеги, защо имаме изпит по методика в университета по физическо възпитание и спорт и то при това толкова тежък?!

Отговор: За да не преподаваме!!!

В нашето училище тези часове си се водят от физкултурниците. Знаете ли, че господинът който влиза в моя клас не се грижи за децата ми и аз му върша работата. Той не идва да вземе учениците, аз му ги свалям в салона; той не им помага да се преобличат, а аз ги организирам;Много често този колега отсъства и учениците се нараняват и бият в нeговите часове.... Да не забравя - отсъства или закъснява за час и аз водя на няколко пъти неговите часове, за да не изгубя тренинг !!!!!!!!Мога да изпиша още много , но се изморих !!! 

Поредната измислица за допълнително обучение от страна на нас - началните учители - мисля, че тази новина води към подобно умозаключение! Опровергайте ме, ако греша !

stefanov
stefanov преди 15 години и 10 месеца
Ако се вземат часовете по физкултура, как се допълва до 21 часа седмично?
galinawelinova
galinawelinova преди 15 години и 10 месеца

Колеги, за принудително вземане на часовете по ФВС не съм чула, но откакто съм в София (а това са 17 години) часовете в нашето училище се вземат от физкултурниците. Директорът твърди, че без специализация по ФВС начален учител не може да ги води.

Ако се вземат часовете по физкултура, как се допълва до 21 часа седмично?

Допълват се със ЗИП и СИП ( ако има такъв)

stanislavahristova
stanislavahristova преди 15 години и 10 месеца
Имаше по едно време такъв слух май.............
AnnaPeneva
AnnaPeneva преди 15 години и 10 месеца

Аз предлагам да направим петиция против тази идея. Ние сме издържали

изпитите си по всички методики и имаме право да водим часовете по всичко!

Децата в начален етап имат необходимост и от обгрижване и друго отношение ,

различно от това, което ще получат от физкултурниците.

Те държали ли са изпит по възрастова психология ? Познават ли психиката на децата от 7 до 11г? Отговорът

е НЕ!

ЦЕЛТА Е ПРОСТО ОТ НОРМАТИВА НА НАЧАЛНИЯ УЧИТЕЛ ДА СЕ ВЗЕМАТ

ЧАСОВЕ И ДА СЕ ОПРАВЯ НОРМАТА ПРЕПОДАВАТЕЛСКА ЗАЕТОСТ НА ДРУГИ ПЕДАГОЗИ, С НЕДОСТИГ!

elimineva
elimineva преди 15 години и 10 месеца
Anna Peneva wrote :

Аз предлагам да направим петиция против тази идея. Ние сме издържали

изпитите си по всички методики и имаме право да водим часовете по всичко!

Децата в начален етап имат необходимост и от обгрижване и друго отношение ,

различно от това, което ще получат от физкултурниците.

 

Те държали ли са изпит по възрастова психология ? Познават ли психиката на децата от 7 до 11г? Отговорът

е НЕ!

ЦЕЛТА Е ПРОСТО ОТ НОРМАТИВА НА НАЧАЛНИЯ УЧИТЕЛ ДА СЕ ВЗЕМАТ

ЧАСОВЕ И ДА СЕ ОПРАВЯ НОРМАТА ПРЕПОДАВАТЕЛСКА ЗАЕТОСТ НА ДРУГИ ПЕДАГОЗИ, С НЕДОСТИГ!

ПОДКРЕПЯМ!!!

VqraNenova
VqraNenova преди 15 години и 10 месеца
Напълно съм съгласна с мнението на Ели и Ани! До кога ще носим на гърба си колеги, чиито часове не достигат и им се прави катедра! Няма лошо, осигурява се хляб на още един човек! Но при условие, че някои от нас се нагърбват само с основни предмети, ограмотяват и проверяват тетрадки и след работно време, подготвят тестове и какво ли още не... Не съм съгласна! Значи началният учител не е специалист по БДП и понеже трябва да се свърши работата на някой институции трябва да се квалифицира! Държал е изпит по методика на ФВС, но по този предмет се явява като неспециалист! Къде е логиката?
galjatodorova
galjatodorova преди 15 години и 10 месеца
За мен по- интересно е "... Трябва да предложим на директорката примерни часове, които да предаваме догодина, а не знаем - дали да пишем ФВС." Вие ли си определяте кой какви часове да води? Това за първи път го чувам.

При нас физическото се води от специалист, ние допълваме с часове и в други класове.

 


RumianaPetrova
RumianaPetrova преди 15 години и 10 месеца
Картинката навсякъде е една и съща......При нас Музика и ФВС е на специалисти. И ние допълваме с часове в други класове....... Изводите????
OUKiriliMetodii
OUKiriliMetodii преди 15 години и 10 месеца

Госпожо Тодорова, стигна се до там ние да предлагаме какви часове да водим, защото има доста нач.учители с капризи - напр. не искат да водят Музика, а искат Домашен бит и подобни. Затова директорката реши, че ще си предлагаме в края на уч.година примерни часове за следващата, а при изготвянето на образеца тя ще реши дали ще ги спази, дали ще промени малко, или ще ги промени тотално.

А иначе - доколкото намерих, това за ФВС от специалист го има само в някаква програма на МФВС, за да отиват децата в 5 клас физически подготвени. От МОМН - нищо по въпроса все още.

Затова чакаме да видим дали ще има официален документ, или не.

При нас досега всеки класен с няколко изключения си водеше и ФВС, и модул.

Благодаря на всички, изразили мнение по въпроса.

elka_kn
elka_kn преди 15 години и 10 месеца
Колеги, никак не е лошо предметите от художествено-естетическия цикъл да се водят от специалисти. Жалко е, че минавайки покрай училище, не чуваме да се лее песен, не виждаме в стройни редици да подскачат малчугани, няма ги малките природолюбители с блокче и боички в ръка, които се любуват на природата и я претворяват върху листа. Дотук - така! Но нали всеки един от нас е придобил някаква специалност през студенските си години? Защо ние самите не поемем тези учебни предмети. Аз съм специалист по музика - ще водя музиката във всички класове, друг - специалист по ФВС - поема спорта и т. н. Учителите, които влизат в нашите класове за по 1 - 2 часа, провеждат часовете си формално, без желание и съпричастност. Ами-и, това е!
TeodoraKaneva
TeodoraKaneva преди 15 години и 10 месеца
Това и аз за първи път го чувам,но в Пловдив отдавна не е така,защото експерът НО задължи директорите първо да правят норматив на началните учители и тогава да се дава на специалисти.Експертът по ФВС,пък организаира в едно училище открит урок /само за начални учители/и след това раздаде примерни план-конспекти по типове уроци,за да могат децата в 5кл.да са подготвени,тъй като много колеги използват този час за други образователни цели.Даже ни предложиха и презентации на колеги специалисти ,които можем да използваме в часовете/fvs-plovdiv/или нещо подобно,ако се интересувате ще го потърся и предоставя.
DilqnaEvtimova
DilqnaEvtimova преди 15 години и 10 месеца
Подкрепям тук изложенияте мнения на колегите. Не случайно има професия "начален учител" и по време на обучението си за такъв всеки от нас учи всички методики. Според мен взиманета на часове от нас е за да се направи норматива на другите колеги, но лошото е, че това се обяснява с факта, че не сме достатъчно компетентни в това и онова. Колкото до часовете по ФВС по мое мнение, особено в големите училища за децата от начален етап във физк. салон все не достига място. А после не били подготвени... Мисля, че нистина трябва да изезем с мнение по въпроса и бих се подписала под такава петиция. Определено спецификата на работата на един начален учител е много по-различна от тази на един предметник.
By milenkova , 22 January 2010
Онагледяването при изучаване на часовника е особено важно за мен, защото има деца, които дори и в пети клас, не разпознават хубавия, стар, традиционен часовник.
Използвах и новата придобивка за офис -пакета,  с въпроси към учениците. Но в този вариант се губят ефекти, затова оставих и традиционна презентация. Тя е правена с PowerPoint 2010,  има ефекти, които в предишните версии не се виждат (Поли знае) :).
Надявам се, материалът да е полезен за вас.
Legacy hit count
10771
Legacy blog alias
36689
Legacy friendly alias
Денонощие--Час--Минута
Математика
2-ри клас

Comments13

aniavramova
aniavramova преди 16 години и 3 месеца
За съжаление не можах да отворя презентацията,но знам че си заслужава да се види.
Eli_an67
Eli_an67 преди 16 години и 3 месеца
Изключително полезна ,добре онагледена.Много ти благодаря,Деси!
antoinetamilanova
antoinetamilanova преди 16 години и 3 месеца
Деси, не мога да намеря ррt формата. При мен излизат само файлове с тагове. Какво да правя?
AnichkaPetkova
AnichkaPetkova преди 16 години и 3 месеца
Деси, чудесен урок!
nelli08
nelli08 преди 16 години и 3 месеца
                  Хубава презентация!
Milenfo
Milenfo преди 16 години и 3 месеца
Деси, и аз не мога да видя презентацията. Много съжалявам, защото съм сигурна (познавайки теб и твоите продукти), че е хубава.
RosicaAleksandrova
RosicaAleksandrova преди 16 години и 3 месеца
И аз не успях, за съжаление!
aniavramova
aniavramova преди 16 години и 3 месеца
Деси, знаех си че си струва.Благодаря ти.
StefkaIlcheva
StefkaIlcheva преди 16 години и 3 месеца

Много хубаво онагледено! Няма начин децата да не научат!Поздравления, Деси!

Благодаря!

RuskaTodorova
RuskaTodorova преди 16 години и 3 месеца
Днес, в училище на компа (офис 2003), не можах да разгледам презентациите - излизаха папки с кодове, но сега (у дома съм на офис 2007) всичко е точно. Много добре е онагледено и разбираемо за учениците. Изпипано е както всичко, което правиш за децата, Деси! Поздравления!!!
queen_blunder
queen_blunder преди 16 години и 3 месеца
Колеги, презентациите на Деси се отварят с пакет 2007, защото са във формат *pptx. На мен така ми излезе.

Мога само да потвърдя, понеже видях очите си, че ефектите от версия 2010 не се виждат с 2007, а те са просто вълшебни. Прекрасна работа, Деси!


HristinkaNikolova
HristinkaNikolova преди 16 години и 3 месеца
 Деси,  много си права в това, че на учениците е трудно със старите часовници !След това , което видях съм сигурна, че ще им стане по - лесно и ще усвоят знанията, които им предлагаш!Благодаря, за споделеното!
tinokio
tinokio преди 15 години и 2 месеца

С голямо закъснение - благодаря!

И ЧЕСТИТ ПРАЗНИК!!!

By AliKostova , 2 October 2009
Колеги интересувам се как стои въпросът с допълнителния час по физ. възпитание при вас. Всяка седмица ли го провеждате, ако не е всяка седмица, през седмица ли е? Много ще съм ви благодарна, ако споделите, защото днес разбрах, че трябва да го провеждам през седмица, в два последователни часа. Това означава да оставаме с второкласниците до седми или осми час И при вас ли е така?
Legacy hit count
1953
Legacy blog alias
33544
Legacy friendly alias
Как-е-при-вас-
Физическо възпитание и спорт
1-ви клас
2-ри клас
3-ти клас
4-ти клас

Comments19

pinkflower
pinkflower преди 16 години и 7 месеца
Ние сме 4 клас и имаме 16 часа годишно. Допълнителния час го взимаме всяка седмица, но само 1ви уч.срок. Другият вариант е да се взима цялата година, но през седмица. Както се уточните с директора, поне при нас беше така.
AliKostova
AliKostova преди 16 години и 7 месеца
Втори клас е 32 часа и до сега сме го вземали всяка седмица. Но днес ни изненадаха - през седмица, в два последователни часа. Не искам да си мисля как ще се отрази стоенето на малчовците до осми час, например, а за реакцията на родителите - да не говорим.
MarianaKardjieva
MarianaKardjieva преди 16 години и 7 месеца
Първи клас при нас е 32 часа и се взима всяка седмица.Когато решим провеждаме поход или друго мероприятие и си пишем 4 часа т.е. веднъж месечно.
MariaDimitrova
MariaDimitrova преди 16 години и 7 месеца
Прегледайте архива за септември. Там качих ватериал " ФВС - модул".
AliKostova
AliKostova преди 16 години и 7 месеца
Наясно съм с изискванията към часа и провеждането му, но искам да знам дали и на вас ви дават нареждане да го водите така, както и на нас - през седмица в два последоветелни часа.
valentinanedelcheva
valentinanedelcheva преди 16 години и 7 месеца
При нас няма такова нареждане, водим го всяка седмица по един час.
irinapapazova1
irinapapazova1 преди 16 години и 7 месеца
Привет! При нас модулния час е "Туризъм" и се провежда веднъж месечно- от 14.30 до 16.30часа (3 клас).
AliKostova
AliKostova преди 16 години и 7 месеца
Аз не съм с модул "Туризъм", а със  "Спортни игри"
anihristova
anihristova преди 16 години и 7 месеца
При нас също е един час седмично. Днес директорката ни върна разпределението на модулите заверени и проверени от инспектората, и нямаме никакви забележки.
AliKostova
AliKostova преди 16 години и 7 месеца
Това не е забележка по разпределението /моето също е подписано без забележки/, а нареждане, което ме озадачава и за това се допитвам до вас.
anihristova
anihristova преди 16 години и 7 месеца
Ами след като в разпределението ти са фиксирани датите и часа на провеждане всяка седмица, би трябвало да се провеждат по този начин. При нас засега няма такива нареждания.
Vili_vb
Vili_vb преди 16 години и 7 месеца
В нашето училище в класовете, които имат допълнителни 16 часа, се вземат през сезмица по един час, а тези, в които са по 32 - всяка седмица по един час.
Rossiross
Rossiross преди 16 години и 7 месеца
В нашето училище миналата водих модула на моя клас.Договорихме се едновременно с колежката от съседния клас да сме заедно, по едно и също време и си правехме състезания и турнири.Много емоционално наситени моменти бяха и децата ги чакаха с нетърпение.
BogdanaIvanova
BogdanaIvanova преди 16 години и 7 месеца
Би трябвало да е по един час седмично- така е и по учебен план- поне в нашето училище за този модул. Не е редно да ви карат да го взимате през седмица по два часа, още повече, че е немислимо малките да имат 7 и 8 час.
PetjaPenkova
PetjaPenkova преди 16 години и 7 месеца

При нас в 4.клас е 2.5часа годишно,което означава ,че допълваме с 0.5 ,за да станат 3часа за седмица.И тъй като 1 срок имаме 3часа седмично ,допълнителния час по ФВС ще си го вземем 2 срок по 2часа през седмица или по 1час всяка седмица.Така за 2срок също се събират по 3часа седмично.Така е ,ако сме избрали модул Игри.Ако е туризъм се пишат по 4часа,т.е.веднъж на месец.

AliKostova
AliKostova преди 16 години и 7 месеца
Аз също смятам, че е немислимо да се остава с такива малки деца до седми или осми час. Още повече навсякъде по документацията  пише, че е веднъж седмично, по един час. Не е модул "Туризъм", за да се пишат и провеждат часовете веднъж месечно.
GinkaKosturkova1
GinkaKosturkova1 преди 16 години и 7 месеца
Аз имам модул Туризъм и сама си решавам кога и къде да ги водя и за колко часа наведнъж. Отразява се  в главната книга . Например походът е проведен в началото на месеца за 4 уч. часа / един следобед/. Пише се от ...ч до ... ч. Следващите 3 седмици темата  се записва  в гл. книга като се пише  в скоби датата и часа на похода от 1- ва седмица.
ToniDimova
ToniDimova преди 16 години и 7 месеца
Привет! Преподавам ВФС -модул само че от пети до осми клас, но виждам, че тук е поставен въпрос, който ме интересува. Часовете при нас V-VI клас са по 0,5 ч. на седмица и ги взимаме през седмица по един час, а в VII и VIII са всяка седмица по един.  Нас директорът ни кара да взимате модула едва след занималнята, тоест след 5 часа. Редно ли е това? Има ли някъде такова изискване?
AliKostova
AliKostova преди 16 години и 7 месеца
Не мисля, че е редно и не знам да има такова изискване, поне нас / в нашето училище / не са ни запознали с такова. Мен ме задължават да взимам през седмица по два последователни часа в ден, когато децата имат пет учебни часа. Това означава, че допълнителния час трябва да се проведе като седми и осми час, а по това време децата са на занималня. Е, кажете ми как да стане това? Не може децата да са в час и едновременно с това да са на занималня!?!?
By danieladjavolska , 27 March 2009
   Ще я преразкажа така, както съм я запомнила!!!

   Живял някога - кой знае кога? Живял някъде - кой знае къде, един старец вълшебник.

   Той живеел високо в планината в една пещера и излизал само четири пъти в годината на разходка. Излязъл на една от своите разходки вълшебникът, качил се на най-високия връх в планината и размахал широките си ръкави. От тях полетели дъждовни облаци, зелени листа, розови, жълти, оранжеви цветчета, които облекли голите дървета в китна премяна.

   Излетели още цветя, много цветя, кокичета, минзухари, зюмбюли, лалета, нарциси, люляк, които покрили градинките, а уханието им било вълшебно, вълшебно.

   Слънцето станало по-топло. Долетели от юг щъркели и лястовички и другите прелетни птици. Чувало се жуженето на пчели, бръмбари забръмчели, калинки полетели.

   Хората свалили топлите дрехи, шапките и ръкавиците и излезли навън да се порадват на събуждащата се природа. Изорали нивите, засадили посевите.

   За кой сезон става дума? Разбира се - за пролетта!

   Прибрал се вълшебникът в пещерата да си почива, защото много работа бил свършил, а още толкова го чакало. Минало време. Вълшебникът отново излязъл на разходка. Размахал широките си ръкави. От тях полетели жито и ечемик, слънчеви очила, бански, чадъри. Хората тръгнали по улиците по къси ръкави и сандали. Децата припкали босички и всички те търсили сянката на дърветата, защото слънцето силно припичало. Дългите му лъчи силно греели и топлели.

   Някои хора отишли до морето, да направят слънчев загар и да се топнат в студените му води, а други потърсили прохладата на планината и планинските поточета.

   Размахал отново ръкави старецът вълшебник и от ръкавите му полетели ягоди, малини, вишни и череши, праскови и кайсии. Към полята полетели пъпеши и дини, с които хората се разхлаждали в горещините.

   Кой сезон е настъпил? Жаркото и слънчево лято.

   Отново вълшебникът се прибрал в пещерата за почивка. Много работа свършил, още толкова го чакала.

   Минало време. Излязъл вълшебникът отново на разходка. Размахал ръкави и от тях полетели черни, тъмни облаци, задухал вятър, листата на дърветата започнали да променят цвета си. От зелени, ставали жълти, червени, оранжеви, кафяви и охра. Птиците започнали да се събират на ята. Избирали си водач, който да ги отведе в топлите страни, на юг. Хората носели със себе си чадъри,които да ги пазят от дъжда. Облекли якета и по-топли дрехи. Събирали плодовете на своя труд-царевица, слънчоглед, домати, чушки, дюли, ябълки, круши, грозде. Слънцето вече не припичало така жарко и силно.

   Кой сезон настъпил? Златокосата есен!

   Време било вълшебникът да се прибере в пещерата и да си почине. Много работа свършил, но още толкова го чакала.

   Минало време. Старецът вълшебник отново излязъл на разходка. Размахал, както обикновено ръкави и от тях излетели бели облаци, от които към земята полетели леки, пухкави и ефирни снежинки. Те покрили земята с бяла пелена. Листата на дърветата отдавна били опадали. Хората сложили шапки, палта, ръкавици, шалове, ботуши. Децата тръгнали на пързалки с шейни, ски и кънки. Правели снежни човеци, замеряли се със снежни топки. Веселият им смях се чувал надалече .Радвали се, защото чакали желан гост - Дядо Коледа.

   За кой сезон става дума? За зимата...

   Щяло да мине време и през последния месец на този сезон да се покаже бялото кокиче - най-смелото цвете, което не се бои от студа, с него и Баба Марта, тя пък да доведе пролетта....Но след време...А сега било време старецът вълшебник да се прибере на заслужена почивка в пещерата.Много работа бил свършил, още толкова го чакала, но след време, след заслужена почивка...

   Този старец вълшебник излизал четири пъти на разходка.
 

   Кой е този старец вълшебник? Природата.

   Защо 4 пъти излизал на разходка? В България има 4 годишни времена,4 сезона. Годината има 4 сезона.

 

   Защо при всяка разходка размахвал 3 пъти ръкави? Защото всеки сезон има по 3 месеца.

   Защо всяко ято имало по 30, 31, дори 28 или 29 птици? Защото месеците имат по толкова дни.

   Какво означава броят на всички птици излетели от ръкавите на вълшебника - 365/366? Това е годината, която има точно толкова дни.

   Защо всяка птица имала по 4 крила? - Всеки месец има по 4 седмици.

   Какво означават 7-те пера? Дните от седмицата.

   Защо всяко перо половината е бяло, половината е черно?Защото има ден и нощ.

   А какво ли означават 24-те малки перца на всяко перо? Денонощието има 24 часа.

   А какво ли означават 60 още по-малки перца? - Всеки час има 60 минути.

   А какво ли означават 60 още по-по-малки перца? В една минута има 60 секунди.

   И така, време е за следващата разходка на стареца вълшебник. И така година след година - кръговрата на природата продължава до наши дни.

   Следва приказка за времето....

  

 

 

..

 


Legacy hit count
3520
Legacy blog alias
27975
Legacy friendly alias
Приказка-за-стареца-вълшебник
Подготовка за училище /6-7 години/
Изкуство за деца

Comments9

nevena
nevena преди 17 години и 1 месец
Дале, златна ти уста ! Чудесна приказка, за първи път я чувам,  много е  образователна. Продължавай да разказваш, има какво да научим от теб.
ValiaDobreva
ValiaDobreva преди 17 години и 1 месец
Няма как. Създавам папка - "От куфара на Далето". Дале, приказката руска ли е?
danieladjavolska
danieladjavolska преди 17 години и 1 месец
Не, Валя, не ръска и не хруска! Шега!!! Дали е руска? Ще проверя. Зная я от един много приятен за мен период, когато все още работех в Център за работа с децата, който пък е към Двореца на децата. Трудовия ми стаж е 50 на 50. Половината в ЦРД, половината в детска градина.

Мога съвсем сериозно да си призная и отговорно да заявя, че емоцията и заряда от предишната ми работа все още ме държат, зареждат и помагат, когато искам да погледна от друг ъгъл каквото и да било.


ValiaDobreva
ValiaDobreva преди 17 години и 1 месец
От бързане е! Редактирах :-)!
petroff
petroff преди 17 години и 1 месец

Чудесна приказка.Аз също досега не бях я чувала.Заслужен плюс!!!

Поздравления!

danieladjavolska
danieladjavolska преди 17 години и 1 месец
За сега усилията ми да разбера или науча нещо повече за оригиналната приказка за стареца вълшебник се увенчават с неуспех!!!

 

Живял някога, който знае къде, живял някога, който знае кога, един старец вълшебник. Само това откривам, но все пак е някаква следа. Търсенето продължава.
nevena
nevena преди 17 години и 1 месец
Дале, успя да засилиш любопитството ми за  тази приказка за времето.И аз от време на време проверявам дали си я написала, за да я прочета.Очаквам с нетърпение още приказки.....



danieladjavolska
danieladjavolska преди 17 години и 1 месец
     Приказка за стареца вълшебник

   Живял някога - който знае кога, живял някъде, който знае къде, старец вълшебник. Ходел по земята, издигал се над планини и поляни, високо над земята. Започнал да маха с ръкави и да пуска птици-всяка птица със свое име. Махнал с ръкави старецът един път и полетели първите три птици.

   От крилете им полъхнал хлад, от перата се посипали бели снежинки.

   Махнал старецът вълшебник втори път и полетели още три птици, и полетяла втората тройка. Започнал да се топи снегът, поникнала по поляните трева, разцъфтели цветята.

   Махнал старецът с ръкави трети път и слънцето започнало да грее. Станало горещо и душно. Узряло по полето житото.

   И четвърти път махнал старецът вълшебник с широките си ръкави, и полетели още три птици. От крилете им повели хладни ветрове, завалял дъжд, спуснали се гъсти облаци.

   А птиците на стареца не били обикновени, а вълшебни. Всяка птица имала по 4 криле, а във всяко крило по 7 пера и всяко перо със свое име. Едната половина на перата била бяла, а другата-черна.

   Махне птицата с едното крило и стане светло, светло. Махне с другото крило и стане тъмно, тъмно.

-------------------------------------------------------------------------------------------

   Кой е старецът, който пускал вълшебните птици?

   Годината.

   А какви са тези птици?

   Месеците.

   А защо ги пускал по три при четирите си разходки?

   Четирите разходки са сезоните-зима, пролет, лято, есен.

   По три-защото всеки сезон има по три месеца.

   А какво означават четирите криле на птиците?

   Седмиците.

   Какво означават седемте пера?

   Денонощията.Седмицата има седем дни.

   Защо перата на тези птици половината са бели,половината-черни?

   Защото има ден и нощ.

   А знаете ли защо на земята има ден и нощ?

   Сигурно сте чували, че земята е кръгла и се върти около своята ос.На нашата планета има живот, защото лъчите на слънцето я огряват и топлят.

 / Глобус, фенерче, лъчи - ден и нощ, игри: "Слънчогледи", "Ден и нощ"/

   Земята се върти около оста си и около слънцето.Слънчевите лъчи я огряват под различен ъгъл, за това и имаме различни сезони. Земята прави пълен кръг около слънцето за една година - 365 дни.

    А с какво измерваме времето?

   С часовници-но това е друга приказка....


nevena
nevena преди 17 години и 1 месец
Благодаря,Дале ! Супер си !