МНЕНИЯ НАИЗВЕСТНИ ЛИЧНОСТИ ЗАЕВРЕИТЕ
Марк Тулий Цицерон(106-43 г. пр. н. е.) –римски политически деятел, оратор иписател:-”Евреите принадлежат към тъмната и отблъскваща сила.Кой може да знаеколко многочислена е тая клика,как те се държат заедно и каква мощ могат дапроявяват благодарение на своята сплотеност.”
Страбон(64/63пр.н. е. –23/24 н.е.)- древногръцки философ,географ,историк,пътешественик:-”Едва ли на цялата земя може да сенамери такова място,където да не управляват евреи ... Еврейското племе есъумяло да проникне вече във всички държави и не е лесно да се открие таковамясто във Вселената,което това племе да не е заело и подчинило на своята власт”.
Диодор Сикуд (30 пр. н. е.-20 н. е.)-древногръцкиисторик и писател,”Всеобща история”-„Приятелите на Антиох Епифан,сирийския царна държавата на Селевкидите (управлявал 175-163 пр. н. е.),го съветвали напълнода изтреби евреите,”тъй като измежду всички народи те се явяватединствените,които не искат сближение с никакви други народи и гледат на всичкикато на свои врагове”.След изгонването им от Египет,те се установили в областтана Иерусалим и образувайки еврейския народ,предавали в своята среда понаследство ненавист към хората”.
Луций АнийСенека (6/3 пр. н. е.-65 н. е.) -„Този народ-евреите-е чума.Обичаите на тозипрестъпен народ толкова са се укрепили,че широко се разпространяват из всичкистрани: той е съумял да придобие такова влияние,че победените диктуват своитезакони на победителите.”
Публий Корнелий Тацит(ок.56-ок.117 н. е.)-римски историк и политик- „Докато асирийци,мидийци иперси владееха Изтока,евреите бяха най-презираната част от технитеподчинени.След като властта премина в ръцете на македонците,цар Антиох направилопит да унищожи техните суеверия и да въведе сред тях гръцките обичаи,за да превъзпитатози отвратителен народ.Евреите считат за осквернително и презират всичко,коетое свято за нас и правят това,което предизвиква у нас отвращение.”
Марий Юстиниан(100-165 г.)-римски философ-„Евреитевинаги са били зад гърба на преследвачите на християнството.Те пътешестват изстраната,навсякъде ненавиждайки и подкопавайки християнската вяра.”
Мирза Хасан Хан (1649-?),мюсюлмански учен -"Необяснимо е за мен,че до този момент никой не е прогонил тези скотове,чийто дъх е подобен на смърт.Не унищожава ли всеки дивите зверове,които изяждат хора,даже те самите да имат човешки облик? Представляват ли евреите нещо друго освен човекоядци".
Гунтрам (529-593г.),крал на Бургундия (561-593 г.)-„Нещастен е този народ-юдейския,понеже ескверен и вероломен и в неговата душа има всякаква зла хитрост.Да бъде проклеттози дяволски и вероломен еврейски народ,койтоживее само от измами.Днес те ме прославят,за да им построя синагога, разрушенаот християните.Това,разбира се,аз няма да направя,защото Господ ми забранява.” из „Хроники” на Григорий от Тур
Абд-Ал-Квадир Ал-Джилани(1077-1166 г.),мюсюлманскиучен,един от най-големите суфитски проповедници-„Юдеите,които живеят разпръснатипо целия свят,но все пак държейки се един за друг,са хитри,пълни с ненавист към хората и опасни същества,към които трябва да се отнасят като към към отровна змия.Ако им позволите дори и за миг да вдигнат глава,те непременно ще ухапят,а ухапването им е безусловно смъртоносно.”
Петър Достопочтени от Монбуас, (1094-1156г.),по-известен като Петър от Клюни,учен и писател- „Аз съветвам да не сеунищожават евреите,а да се наказват в съответствие с техните пороци.И всепак,би ли било справедливо да им се отнеме това,което са си присвоили по пътяна измамите?Това,което те притежават,е откраднато от тях чрез гнусни способи,итъй като до този момент остават ненаказани за своята наглост,то откраднатото оттях имущество трябва да им бъде обратно отнето.Това,което казвам,е известно навсички.Защото не с честно земеделие,не със законна воинска служба,не по пътя накаквато и да е полезна работа те пълнят своите хамбари с жито,своите изби свино,своите кесии с пари,своите съндъци със злато и сребро,а по пътя наизмамата и тайното изкупуване на крадени вещи от крадците,при което придобиватценни предмети за грошове.”
Свети Тома Аквински (1225-1274 г.),средновековенфилософ-„На евреите не трябва да им се позволява да притежават това,което са придобилипо пътя на лихварството от други.Би било най-добре,ако те работеха,за дазаработват честно за своя труд,защото от нищо неправене те стават ощепо-користолюбиви.”
Манави Ал Маулид (1376-?),мюсюлманскиучен-„Да се очаква честност и правда от юдеите е същото,като да се предполаганевинност у стара проститутка.”
Абат Тритхайм отВюрцбург (1426-1516 г.) „Ясно е,чеотвращението от еврейското лихварство се развива отгоре и от долу.Аз одобрявамзаконовото ограждане на хората от експлоатацията на еврейското лихварство иизмамата. Възможно ли е,чуждестранни пришълци да ни управляват не благодарение на своето мъжество иливъзвишени добродетели,но само посредством своите жалки пари?Смее ли този народбезнаказано да затлъстява за сметка на потта на селяните и занаятчиите?” Следвапродължение!
Някой те подозират за клонинг ,аз още не мога да се сетя кой си ,но ще разбера..
Наистина е тъпо това, което правиш. Нямам никакви причини да защитавам евреите, но такива постове са просто безмислени и дразнещи. Проблемите не са в евреите, а в устройството на мозъка ни, който предпочита да прецаква другите, вместо да се труди. Иначе защо виснем пред компютъра вместо да садим картофи и т.н. Досега косихме, ми не е лесно, да знаете. На компютъра е много по-приятно.
Съжалявам, но според мен твоето поведение е много по-стереотипно, отколкото се опитваш да изкараш моето. Не страдам от особена автоцензура и съвсем определено не смятам, че светът се върти около евреите и тяхната положителна или отрицателна роля в световната история. Всеки народ си има своя карма и свой път и си го върви както може. И тази мания за всичко да се обвиняват или поздравяват евреите не мога да я разбера. На мен ми прилича на бягане от отговорност + недостатъчно познаване на историята. Защото всеки народ има много неща, с които да се похвали и от които да се срамува. Напълно необяснимо ми е, защо толкова хора под- или над-ценяват еврейския принос в ставащото и станалото. За мен и двете отношения са еднакво погрешни и вероятно служат еднакво добре на крайна цел-да ни отдалечи от това което сме, за да ни наложи чужди стандарти и чужди разбирания. И разбира се, да ни подтисне.
И в заключение-благодаря за поздравленията щом са искрени. Но колкото и странно да звучи, физическият труд не винаги е за екзотика-понякога просто се налага.
Алекс, открай време искам да питам някой като теб, който очевидно искрено вярва, че съществува глобален "еврейски проблем", две неща:
1. имаш ли познати/приятели евреи?
2. какво решение на "проблема" бипредложил ти?
ПП За да е честно давам и моите отговри
1. Познавам лично поне 30-тина които ми изглеждат крайно разнообразни и нямащи нщо общо помежду си (има и ашекнази и сефаради, и млади и стари, и практикуващи юдеизъм и "атеисти" и бездетни и с по 3 деца и т.н., че и живеят в 5 различни държави, вкл. нашата). Не мога даже тази шепа хора, която познавам лично да ги свъжа в една група по общ белег - освен лично или фамилно еврейско име, какво остава за диаспората им по земното кълбо да си я представя като една "мрежа на злото".
2. Не си представям как 13 млн. хора пръснати по земята може да бъдат променени/изолирани/ограничени, без това да застрашава И собствените ми свобода и сигурност. Не мога също по никакъв начин и при никакви обстоятелства да открия приемливост и в последното изпробвано преди 60 години от хора, които мислят като теб "решение". Така че, наистина бих искала да знам какво предлаш по същество да правим с този "проблем", който според избраните от теб цитати би трябвало да съществува от поне 2106 години?
Преди малко четох в един друг постинг, че цялото световно зло е в дарвинизма и материализма. Сега установявам, че световното зло са евреите, които, даже и да изглеждат симпатични и добросърдечни, всъщност са заговорници и злосторници.
Предлагам да направим обединим двете теории и да нарочим за всичко евреите-материалисти. И понеже алекс се въздържа да препоръча нещо конкретно - аз ще го направя. Дайте да освободим от всякаква отговорност за каквото и да е хора, които не са евреи и не са материалисти. Затворите да прибират евреите-материалисти по презумпция за виновност, не защото са направили нещо лошо, а с превантивна цел.
(Исраил е прозвище на Яков на иврит.)
94. А който след това измисли лъжа за Аллах (Бог) - тези са угнетителите.
95. Кажи: “Аллах казва истината! И следвайте вярата на Ибрахим (Авраам), правоверния! Той не бе от съдружаващите.”
И още:
113. Те не са еднакви. Сред хората на Писанието (евреи и християни) има и праведна общност - четат знаменията на Аллах [и] в нощните часове, свеждат чела до земята в суджуд (поклон). 114. Вярват в Аллах и в Сетния ден, и повеляват одобряваното, и възбраняват порицаваното, и се надпреварват в добрините. Тези са от праведниците. 115. Каквото и добро да сторят, не ще им се отрече. Аллах знае богобоязливите. 116. А отреклите вярата с нищо не ще ги избавят от Аллах нито имотите, нито децата им. Тези са обитателите на Огъня, там ще пребивават вечно. 117. Онова, което те изразходват в земния живот, прилича на мразовит вихър, поразил и погубил посева на хора, угнетили себе си. И не Аллах ги е угнетил, а те сами се угнетяват. Тук ясно се вижда, че Коранът се отнася с уважение и към евреите и към християните.
113. Те не са еднакви. Сред хората на Писанието (евреи и християни) има и праведна общност - четат знаменията на Аллах [и] в нощните часове, свеждат чела до земята в суджуд (поклон).
114. Вярват в Аллах и в Сетния ден, и повеляват одобряваното, и възбраняват порицаваното, и се надпреварват в добрините. Тези са от праведниците.
115. Каквото и добро да сторят, не ще им се отрече. Аллах знае богобоязливите.
116. А отреклите вярата с нищо не ще ги избавят от Аллах нито имотите, нито децата им. Тези са обитателите на Огъня, там ще пребивават вечно.
117. Онова, което те изразходват в земния живот, прилича на мразовит вихър, поразил и погубил посева на хора, угнетили себе си. И не Аллах ги е угнетил, а те сами се угнетяват.
За Пророка Мухаммед ще кажа само, че в един период от живота си, той имал за съсед евреин. Този евреин всеки ден изхвърлял боклука си в двора на Пророка, като той не му казвал нищо. Когато няколко дена не го изхвърлял Пророка отишъл да го посети. Евреинът попитъл какъв е поводът за това посещение, при което Мухаммед му отговорил, че евреинът няколко дена не е изхвърлял буклука си в двара му и решил, че може да е болен.
Това е само една от многото подобни случки. Той винаги се е отнасял към тях, а и към всички хора с уважение.
Регистрирай се сега за да коментираш и за да не изпускаш най-новото в общността. Ще се радваме да видим твои публикации тук!
Още архиви