BgLOG.net 30.10.2007 The Maker 3651 прочитания

Смешният плач на даскалите

Нямах намерение да коментирам учителската стачка, обаче даскалите започнаха да стават нагли.
Смятам, че споразумението от петък - 26-ти ноември би трябвало да ги устройва напълно.
Истина е, че държавата ги лъже, че им плаща, но е вярно и другото - учителите лъжат, че работят. Образованието, което дават на децата е под всякаква критика и трябва да се засрамят от себе си.
Този, който е станал учител, трябва да е наясно, че не може да прави пачки.
Ако толкова много искат да печелят пари нека сменят професията си.
Това е моят съвет към вас, даскали.
Стига сте ревали. Или влизайте в класните стаи, или подайте оставките си.
Ще ви сменят достойни хора.

Категории

Реклама

Коментари

Vod.net
Vod.net преди 18 години и 6 месеца
О, грубо, грубо.
Защо така едностранно? Т.е. - бива ли да сме така крайни? Предполагам, че самият ти можеш да изброиш няколко изключения, а?
Ако искаш погледни мнението ми в:
http://bglog.net/BGLog/15317#68169
след малко ще отговоря там на коментара на Разковник. Мисля, че има нещо общо с изразеното от теб мнение :)
The Maker
The Maker преди 18 години и 6 месеца
Vod, прочетох мнението ти. Уважавам го.
Но продължавам да мисля, че даскалите, на които не им стигат парите имат алтернатива. И тя е много проста - сменят професията. Стига да могат да се докажат на друго поприще, естествено.
JTortopova
JTortopova преди 18 години и 6 месеца
Ние сме започнали работа с мисълта,че няма да правим пачки, но не сме в училище да бавим децата на тези, които правят пачки.
The Maker
The Maker преди 18 години и 6 месеца
J T, добре е, че не искаш да си бавачка. И в тази професия няма много пари. Но винаги можеш да опиташ да станеш адвокат. Много работа, но и добри пари.
ladyfrost
ladyfrost преди 18 години и 6 месеца
Повярвах ти, J T! Направо ти повярвах... Ама ако те поканят в някое гъзарско частно училище да правиш пачки ще откажеш ли?!
JTortopova
JTortopova преди 18 години и 6 месеца
АЗ мога да бъда и шивач, и зидар, и чистач,и адвокат, но ти без пачка трудно ще станеш учител, адвокат или лекар.
The Maker
The Maker преди 18 години и 6 месеца
Там е работата, J T, че съм преподавател. И виждам какво е нивото на средното образование.
ladyfrost
ladyfrost преди 18 години и 6 месеца
Хахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахаха!
Че от кога станахме първи дружки, че да знаеш каква съм що съм?
JTortopova
JTortopova преди 18 години и 6 месеца
Скъпи ми преподавателю, не сме ние тези, които правим промените в образованието. За качеството на ТОВА образование се обърни към любимия ни МИНИСТЪР, който седи върху портфейла си, за да изглежда по- висок и това му пречи да вижда по- далеч от носа си.
The Maker
The Maker преди 18 години и 6 месеца
J T, не си спомням да съм казал каква е оценката ми за нивото на средното образование.
Но... гузен негонен бяга...
ladyfrost
ladyfrost преди 18 години и 6 месеца
Ама нали не работехте за пачките? Сега пък министъра ви виновен?! Нима министъра е виновен, че даскалите не си вършат работата и учениците излизат неграмотни от училище?
ladyfrost
ladyfrost преди 18 години и 6 месеца
Бе нали щяхте да си подавате оставките?! Айде, давайте! Толкова безработни педагози чакат...
alisbalis
alisbalis преди 18 години и 6 месеца
да... половината учители, които съм имала, бяха под всякаква критика. Естествено имаше и добри, но те бяха по малко от 50%. Имаше и 1-2 много много добри. Аз съм на мнение, че учителите трябва всяка година да минават квалификационни тестове,  и заплатата им да зависи до някаква степен и от резултата който покажат. Не казвам, че всички трябва да са перфектни. Но - на всеки според възможностите.
Лошото е, че в нашата страна хората (повечето, според мен) все още мислят много по комунистически, и очакват да им се заплаща, защото имат професия, без да полагат особени усилия да я поддържат на ниво.
Vod.net
Vod.net преди 18 години и 6 месеца
"Ако толкова много искат да печелят пари нека сменят професията си.
Това е моят съвет към вас, даскали."

Аз го направих.
Доволна съм - Печеля пари.
Щях да съм доволна също ако си ги изработвах в училище. Ако имах избор. Предадох се на меркантилността.
Но ако го направи всеки?
Ако останат само тези, които за нищо друго не стават?
Аз нямам отговор. Не смея да протегна до там пипалата на въображението си.
Shogun
Shogun преди 18 години и 6 месеца
Тази стачка е натоварена със страшно много емоции и недостатъчно рационални аргументи. Ако се преговаря - е отстъпление. Ако някой иска да постигне съгласие - автоматично става предател. Учителите са или светци, или някакви скапани копелета. Няма реализъм в цялата работа.

За мен реализмът е, че като всички работещи, учителите могат да стачкуват и да си проетстират с всякакви искания, даже и с 1000 процента увеличение на заплатите. Обаче подкрепата на обществото не може да продължава все така безрезервно, когато учителите отхвърлят 450 лева начална заплата, 650 средна и 1000 лв максимална.
edinotwas
edinotwas преди 18 години и 6 месеца
Според мен  1000лв  е реалистична стартова заплата, която обаче трябва да се взима след успешно взимане на изпити от учениците , изпитвани от независими преподаватели т.е. показани реални знания. Само тогава ще имаме качетвено образование, а не глобално затъпяване.
 Второ, да се има предвид индивидуалните интереси на всяко едно дете, на всеки един ученик, а не да се гледа масата. Преподавателите трябва да са повече психолози.
 Не на последно място трябва задължително да се явяват на ежемесечни проверовъчни тестове за тяхната психиатрична годност да преподават.
Stratovarius
Stratovarius преди 18 години и 6 месеца
Така и аз да се включа тук.

Абсолютно съм съгласен с The Maker.

Учители ... ще се видим на фронта, ще падат глави, аз това съм научил от вас ... идва часът на разплатата

Поздрав за всички братя по Oръжие: Vader - Sword Of The Witcher
Vod.net
Vod.net преди 18 години и 6 месеца
хей Stratovarius - като си правиш заявката за уръжие вземи го напиши с о, току-виж са те разбрали :)
Edinotwas - не може учителите да се оценяват само по това, което са възприели учениците им - ами някои си нямат капацитет, к'во да ги правиш миличките?
edinotwas
edinotwas преди 18 години и 6 месеца
към Vod
...ако искаш пари свърши си работата...



Stratovarius
Stratovarius преди 18 години и 6 месеца
така са ме научили в училище Vod ...

Както казах и по рано, важна е информация, представянето е независимо и маловажно. 
Shuravi
Shuravi преди 18 години и 6 месеца
Аз също подкрепям The Maker, защото споделям напълно мнението му, че образованието което учителите дават на децата е под всякаква критика. Самият аз от девет години не съм ученик, но още тогава си спомням на какво ниво беше образованието в нашите училища, и съдейки по прогресивният срив на всичко у нас, в това число и моралните ценности и образованието, просто ме е страх да си представя какво е положението сега. Нямам наблюдения върху никой преподавател, с изключение на една моя бивша приятелка - начален учител чиято работа съдейки по нейните знания в разнообразни теми от обща култура бих могъл да върша не по-зле и аз. Като пример от живота си мога да дам, как един мой преподавател когато бях в трети курс на техникума се опитваше да ме убеди, че не е възможно да има преден двигателен мост, при независимо окачване. За незапознатите с темата, само ще кажа, че автомобил като Лада Нива, който е по-стар от самия мен е с такова окачване при преден двигателен мост. Е питам такъв учител, който е изостанал до такава степен в професионалното си развитие и предполагам все още е на служба, на какво би могъл да научи своите ученици? Ако знаех, че е единичен случай не бих го и споменавал, но предполагам, има много като него. Не мисля, че трябва всички учители да се поставят под общ знаменател и да настояват за такива, вече според мен нереални искания. България не се състои само от учители, и както те са недоволни от своето трудово възнаграждение, така съм недоволен и аз, а навярно и повечето от Вас които четете блога. Учителите очакват хората да бъдат солидарни с тях, но питам се дали те биха били също така солидарни ако например енергетиците, миньорите или които и да е решат да стачкуват.
Vod.net
Vod.net преди 18 години и 6 месеца
не си ме разбрал, Един-От-Вас - говорейки за капацитете визирах учениците

а за оценката на учителите - говоря за това по-рано в моята Странна ситуация :)
edinotwas
edinotwas преди 18 години и 6 месеца
Идеално те разбрах!

Ако приемем че ти не си учител, а си примерно зидар, колкото и да са ти криви материалите, от твоите умения зависи да направиш права стена.


edinotwas
edinotwas преди 18 години и 6 месеца
...за да ти платят де....
GalinaApostolova
GalinaApostolova преди 18 години и 6 месеца
ами ти явно си бил доста ограничен ,за да се възползуваш от "учителските пачки"
GalinaApostolova
GalinaApostolova преди 18 години и 6 месеца
леле леле
SvetalPlamak
SvetalPlamak преди 18 години и 6 месеца

The Maker, отначало сметнах, че си ученик, и ми стана леко смешно. Обаче от твърдението ти, че си преподавател, направо ми се доплака. Хубав ник си избрал, но не ми става ясно какво всъщност Правиш, за да се докажеш професионално, да повишиш качеството на своя продукт и да промениш отношението на обществото към проблемите на образованието. Естествено, че проблеми има, и това е причината учителите да стачкуват. Но същите тези учители и в момента работят, повечето от тях безплатно, за да постигнат това :
 
Сега дъщеря ми е 4 клас:
I отборно място Математически турнир „Академик Кирил Попов” 2007
ІІІ място „Коледно математическо състезание” 2006
Сертификат от „МЕНСА” 2006
І място XIV Математически турнир „Иван Салабашев” 2005
ІІ място IV Общински турнир по спортни танци „Пролетна Фиеста” 2004
И още много други грамоти и награди за отлично представяне

Сега малкият ми син е 7 клас:
I място Национална олимпиада по математика 2007
IІІ място Национална олимпиада по математика 2006
І място Национална олимпиада по математическа лингвистика 2007
ІІ място Национална олимпиада по математическа лингвистика 2006
І място XV Математически турнир „Иван Салабашев” 2006
ІІІ място Преглед на математическите знания 2005
ІІІ място Великденско математическо състезание 2005
ІІ място Европейско Кенгуру 2006
Сертификат от „МЕНСА” 2006
Сертификат от „МЕНСА” 2005
Сертификат от „МЕНСА” 2004
Републикански шампион свободни боеве 2006
Републикански шампион свободни боеве 2007
И още много други грамоти и награди за отлично представяне

Сега големият ми син е 10 клас:
І място XXVI ЗМС Математическа лингвистика 2007
ІІІ място XXІV ЗМС Математическа лингвистика 2005
ІІ място Национална олимпиада по математическа лингвистика 2005
ІІ място Национална олимпиада по математическа лингвистика 2004
ІІ място Национална олимпиада по математическа лингвистика 2003
ІІІ място Коледно математическо състезание 2005
Сертификат от „МЕНСА” 2004
Сертификат от „МЕНСА” 2003
Сертификат от „МЕНСА” 2002
Три годишни стипенди за стимулиране на деца с изявени дарби
И още много други грамоти и награди за отлично представяне



 

Възхищавам се, подкрепям и приветствам всички учители, помогнали на децата ми да постигнат това. Знам, че това са скромни успехи, но аз съм горд и от тях. Гордея се и с децата си и още повече - със Вас. Защото докато има учители като Вас, ще има и много деца и с по-големи успехи. Защото това би гарантирало доброто бъдеще на България. Благодаря Ви за положените усилия и Ви пожелавам някой ден обществото да дорасне, за да Ви оцени достойно.

Ако обществото не го направи – толкова по-зле за него.

The Maker
The Maker преди 18 години и 6 месеца
Факел, радвам се за теб и децата ти. Честно.
Без да се хваля - хората, които съм обучил също се гордеят с мен.
SvetalPlamak
SvetalPlamak преди 18 години и 6 месеца
В такъв случай не мога да разбера позицията ти.
В момента си подават оставки не тези, които визираш като некомпетенти и недостойни. Не - точно те се страхуват, че реформите ще ги изтласкат там, където ще бъдат още по-некомпетентни.
В момента си подават оставките тези, които преподават първа смяна в елитна общинска гимназия, втора смяна в елитна частна гимназия, вечер подготвят блокове за интерактивно онлайн обучение, нощем проверяват писмени работи, събота и неделя водят курсове за кандидатстуденти - легално, плащайки си данъците в такъв размер, че държавата има да им връща, а през свободното си време (Вие видяхте ли такова - защото те го намират) си повишават квалификацията и работят по международни проекти. О, забравих и синдикалната дейност.
Е, мислите ли, че всичко това заслужава около 700 лв. нетен месечен доход? Аз не мисля. Тези учители също.
Очаквам обаче Вие да ми посочите по-кадърните, които ще дойдат на техните места. И не само на техните места, а и на местата на децата ми, защото, когато тези учители напуснат системата, аз, и моето семейство ще напуснем държавата, търсейки наистина необходимото образование за децата ни, което е на път да бъде отнето.
chudovishte
chudovishte преди 18 години и 6 месеца
Ххмм, Мейкър...
имаш странната способност да създаваш малки бури със своите постове...:)))
А за "качеството" на днешните ученици-ами за съжаление повечето са с нефункциониращи мозъци още откакто са се научили как да използват дистанционното на ТВ-то и да управляват конзолата на НФС :))) Жалко...но факт!!!
Мейкър, а за теб една задачка-закачка / с лека насмешка, но онагледяваща ситуацията  / :
имаш един 10-литров казан с пробито дъно, една фуния, известно количество ракия и голямо желание да пиеш, но от казана :) Е кажи ми колко литра ракия трябва да похабиш, за да можеш да си налееш за една глътка :)))
The Maker
The Maker преди 18 години и 6 месеца
Чудовище, отговор на задачката - фунията и казанът стават едно цяло. Лягаш под казана (фунията) и поркаш. С други думи - не похабяваш дори и една капка.
The Maker
The Maker преди 18 години и 6 месеца
Факел, позицията ми е такава, защото в крайна сметка да си учител е първо призвание, а след това професия.
Истинските учители са будители. Те работят въпреки всички пречки. Защото образованието на децата е на първо място.
Останалите - жалко за тях.
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 18 години и 6 месеца
Искам само да отбележа, че ако всички учители или поне половината си подадат оставките, това автоматично ще вдигне заплатите на останалите. Така че това не е толкова лоша идея...Така или иначе съм сигурна, че половината от тях не стават за учители и и без това не учат децата на нищо.

Не че мразя учителите, напротив. Но смятам, че както всеки друг и те трябва да минават всяка година курсове за опресняване и изпит. И в оценката да влиза и изходно/входно ниво на децата. И тези с най-високи оценки да взимат чисти 1000лв. Защото го заслужават.

Но просто така няква си мърла, от дълбоката провинция (не задължително извън София :) ) да взима толкова пари колкото и учител от елитно училище с ученици-олимпийци- не съм съгласна.
The Maker
The Maker преди 18 години и 6 месеца
Съгласен съм напълно, denijane.
edinotwas
edinotwas преди 18 години и 6 месеца
Я какво единомислие !
Качествени  пари,
за качествена работа.

edinotwas
edinotwas преди 18 години и 6 месеца
Незабравяйте :
Задължително да се явяват на ежемесечни проверовъчни тестове за тяхната психиатрична годност да преподават.
chudovishte
chudovishte преди 18 години и 6 месеца
denijane
само да спомена, че много по-трудно се работи с проблемни деца отколкото с деца-избрани на олимпийски принципи...просто да сме наясно по този въпрос :)
...Защото е лесно да имаш висока успеваемост, когато при теб са най-добрите...лично за мен най-високо възнаграждение трябва да получават тези, които обучават по-мързеливите и посредствени ученици...защото това е реалното мерило колко си добър в професията-да успееш от мекия пластелин да направиш завършената фигурка...
И моля те-за мърлите от дълбоката провинция-видях, когато кандидатствах едно време колко струват "елитните възпитаници" на Софийската английска първа...моите "провинциални" учители ме бяха подготвили много по-добре...а и аз си бях нахъсана и мотивирана да се доказвам...:)))
А за ежемесечните тестове-такива да се въведат и за:
лекарите-спасяват живот-имат нужда от здрава нервна система
полицаите-боравят със закона и имат ОРЪЖИЕ!
депутатите- вземат най-важните решения в държавата, които рефлектират и върху нас
и още мноооого знайни и незнайни хора...:)))
Така че защо спорим кой даскал колко умее...Тестото е важното...а то ужасно прокисна напоследък...
The Maker
The Maker преди 18 години и 6 месеца
Именно, Чудовище, именно.
По принцип, контролът, който предлагаш, трябва да е изключително широк и да обхваща всички хора, работещи в държавния сектор.
Защото, в крайна сметка, от нашите данъци им идват парите.
Kopriva
Kopriva преди 18 години и 6 месеца
 Достатъчно често в последно време изразявах становището си по темата,която се превърна в безмислен спор,в който "като си пееш,кой ли те слуша".Струва ми се,че някои от крайните,обидни за учителите коментари,са породени от лични неприятни ученически или родителски изживявания.Не е ли време да "надхвърлим собствената си сянка" и да реагираме на ненормалните условия на живот в Българя?
 Имам 2 въпроса:
 Ако е вярно,че политиците са си гласували единодушно увеличаване на заплатите с (44%?),не ви ли прилича впредвид обстояtелствата на подигравка с целия народ?
 5 седмици не могат да се разберат 300,600 или не знам колко стотин ЛЕВА и за да не бие на очи,колко ЕВРО на месец получават депутатите?
Съгласна съм,че има нужда от единна система за оценяване на компетентността,но не само за учителския труд.
 За мен най-важното е необходимостта от реформа в образованието,от която всяко правителство до сега бяга.
 За да сравня знанията си получени от ИУ-Варна и от този в  Хайделберг,ще използвам вица:"Северен елен знаеш ли?-Нищо общо няма!"
 Не са виновни децата,а условията в които растат и 17 год.безотговорен експеримент с тях от страна на държавата.
svetlina
svetlina преди 18 години и 6 месеца
тука не говорим за това колко заслужават учителите, а за колко имаме възможност да им дадем. Пък и нали тая хазна се пълни от нашите данъци! Като искате добри заплати за учителите, що не направите дарение за държавата или не отворите дума за по-големи данъци? Или дай да се лаем, че добре го правим! Аз от учител съм научила думата УТОПИЯ! Внимавайте - ще ми се да вярвам, че има само добри учители!

чудовище, мила, аз да кажа, че казанът и фунията могат да станат 1 цяло, ама всичко си зависи от размерите...
hip_69
hip_69 преди 18 години и 6 месеца
е ас понеже сЪм си тЪпичко... ми вЪзникнаха неколко вЪпросчета....

Колко хора познавате, които да получават заплащане адекватно на труда, квалификациЯта, способностите и другите им качества?

Само в даскалската професия ли има некЪдърни?

Ако ваще даскали са били некомпетентни, как са обучили вас да бЪдете толкова компетентни (по сички вапроси)?


hip_69
hip_69 преди 18 години и 6 месеца
Ъ... молЯ да ми простите... разсеЯх се и пропуснах...
забелЯзах словосЪчетанието "елитна гимназиЯ" ..... бихте ли ми обеснили какво означава това и защо учителите в "елитна гимназиЯ" да са нещо повече от тези в обикновените училища?

и специално мн поздрави на Fakel и да му кажа, че  успехите на дечицата му се дЪлжат на самите тЯх и много много да се гордее:) (неговиЯ коментар беше едно от най хубавите неща, които сЪм чела напоследЪк:)
DenitsaDeni
DenitsaDeni преди 18 години и 6 месеца
Чудовище, неслучайно казах "незадължително от извън София"-точно, защото не твърдя, че проблемът е градове-села или големи градове-столица. Проблемът е, че няма единна система, с която да се оценяват учениците от различните училища, за да знаем кой колко е научил. Каквато беше и идеята на матурите. Щото кандидат-студентската кампания е известна с извращенията си.

И моля моля, аз Английската я нямам за елитна. Пък и смисълът не е в думата "елитна" като снобарщина, а като качество и постижения.
Прав е който каза, че по-лесно се работи със заинтересовани деца, в това съм съгласна. Но въпросът не е всички да готвят олимпийци, а да съумяват да дадат минимум знания (бих казала предвидена от системата, но всички знаем, че това е обидно), да заинтересоват учениците, да ги направят отговорни и осзънати граждани и хора. Това не изисква да печелят награди или да са членове на менса. Но като срещнеш някой тинейджър на улицата все пак е хубаво да не ти се приисква да повърнеш.

За мен, училището трябва да налива определени знания в децата ни, как е проблем на учителите. Точно за това да си учител е призвание. Щом си го избрал, трябва да имаш някакви качества. И не мисля, че учениците по селата или в странните квартали са по-тъпи или мързеливи. Просто за НЕЗАИНТЕРЕСОВАНИ.

Да, има много професии, в които хората получават неадекватни заплати на качествата си, но в случая учителите искат увеличени от нашите пари, нали? Следователно имаме право да изискваме нещо от тях.

Психопрофил не бих поискала, защото е малко прекалено. Но смятам, че опреснителните курсове и следенето на прогреса на учениците и коригирането на заплатите им спрямо това е жизнено-важно. Защото това ще бъде стимул за всички замесени да се стараят повече.

За лекарите няма да коментирам, щото...абе освен детските лекари и хирурзите, останалите само пречат. Както и да е.


The Maker
The Maker преди 18 години и 6 месеца
denijane? Цитирам те: "За лекарите няма да коментирам, щото...абе освен детските лекари и хирурзите, останалите само пречат..."
Меко казано, опасни мисли се въртят из главата ти. Я влизай в час, както се казва :)
SvetalPlamak
SvetalPlamak преди 18 години и 6 месеца
По отношение на това, че успехите на децата зависят от самите тях - никой не се ражда с философски чип в главата и с диплома в ръка. Всички деца са еднакво умни. За съжаление не могат да си избират нито родителите, нито учителите. И както има различни родители, така има и различни учители. Затова има и различни училища, част от тях - елитни.
Какво означава елитно училище - 100% успеваемост и последваща реализация и в национален и в световен мащаб. Такова разделение на училищата има в цял свят. В България процесът на качествена категоризация тепърва ще се извършва, дори нормативно. И е напълно естествено учители, които подготвят хора с квалификация, знания и умения, осигуряващи им стипендии в най-престижните университети в света, да получават повече от други. И е така във всички сфери.
По отношение на връзката между качеството и заплащането и кое по-напред - министър Орешарски каза :"в бюджетната сфера се предвиждат съкращения в размер 12%. Това ще доведе до повишаване на заплатите с цел повишаване на качеството на услугите". Няма да коментирам, само ще поясня, че връзката качество-заплащане е динамична и изцяло зависи от конкретните методи за оценка и контрол.
Не получих отговор на въпроса какво правим, ако най-кадърните учители и най-подготвените деца напуснат системата и страната? Защото това е процес, достигащ застрашителни размери. Това води до постепенно профанизиране на цялото общество.
Волуме на мах и са-са-са-са?
The Maker
The Maker преди 18 години и 6 месеца
Факел, давам ти отговор.
Най-кадърните учители няма да напуснат страната, защото са и БУДИТЕЛИ, приятелю. Те работят и ще работят не за да оцелеят, а за да НАДДЕЛЕЯТ.
Защото, приятелю, за тях образованието и децата са над всичко.

Страната напускат само мишките.
svetlina
svetlina преди 18 години и 6 месеца
ще ме убиеш! Плъховете, бре - не мишките! Мишките са друга работа... Децата не се раждат еднакво умни! Честно, бе! Тогава близнаците, коита са учили при 1 и същи учители, не трябва ли да имат еднакви постижения???
Kopriva
Kopriva преди 18 години и 6 месеца
 Ей,браво!
 Разбираш,не разбираш,знаеш,не знаеш,важното е да закопаеш!
 Имало и други недоволни,ама нали са "разбрани" си траели!
 Я,всички заедно да линчувате различните и ако някой иска да си подаде главата от тинята,веднага да се издърпа назад!Провинция срещу столица,българи в България и "мишки"в чужбина-жалка картина!
 Вместо да отприщи гражданско недоволство,неразбираемо за целия свят стачката предизвиква разединение!Някой си"плете кошницата"на гърба на хората,а хората си обсъждат"кой крив,кой прав".
 Интересно ми е,какво бъдещите поколения ще четат в учебниците си по история за днешния ден и как ще го разберат.
 Аз днес се срамувам,че поводът за обединение-стачката,ни разедини!
SvetalPlamak
SvetalPlamak преди 18 години и 6 месеца
Светлина, много ти е тясно разбирането за постижения и възможности. Близнаците, учили при едни и същи учители, имат еднакви възможности, а постиженията им зависят от конкретните им стремежи, влечения и личен избор. Защото, макар и близнаци, те са и личности и имат и своите различия.
Приятелю, учителите са будители, когато обществото ги възприема като такива. А това не става със "стига сте ревали, влизайте в клас", приятелю. Още по-малко с "волуме на мах".