Скъпи колеги, случайно в интернет попаднах на поредния шаблон за игра и го адаптирах така, както на мен ми харесва да бъде ползван.
С този шаблон правя следното. Пиша думички от произведението, което сме чели в читанката. Деля класа на отбори и целта е всеки отбор да си излъчи човек, който излиза отпред, застава с гръб към екрана, където се появява думата, а неговите съотборници обясняват значението на появилата се дума. В рамките на времето, което се отброява с таймера, играчът трябва да каже думата.
В тази игра се развиват уменията на децата да обясняват, да тълкуват смисъла на дадена дума и така те обогатяват знанията си за самите думи.
В презентацията лесно може да се удължи времето за отгатване, като променяме всеки ефект, избран за задвижване на часовниковата стрелка. Когато се увеличат секундите навсякъде еднакво, разбира се, защото това е часовник все пак, отгатването на думата може да бъде в рамките на няколко минути. Така тази игра може да се превърне в популярната игра на асоциации. Или онази игра, която руснаците наричат данетка, защото играчът задава въпроси, на които съотборниците му имат право да отговарят само с ДА или НЕ.
Според мен играта може да се използва във всеки учебен предмет, който изисква заучаване на някаква терминология. Смятам, че по този начин, ако термините се включат в такава игра, децата ще ги запомнят лесно.
Началото на играта съм го озвучила и първите 4 слайда вървят автоматично. Когато се появи надписът „Готови ли сте да играете?”, преминаването към следващ слайд трябва да става ръчно, за да може играта да се контролира от учителя. При щракването ръчно веднага започва отброяването на времето и затова учителят с щракането веднага е нужно да обяви, че отгатването на първия участник трябва да започне.
Това е файлът с думичките, които използвах последния път:
Игра - ПОЗНАЙ ДУМАТА.ppt
А това, по-долу, е аудио запис, от който ще се убедите колко добре се забавляваме с тази игра в училище и същевременно колко е полезна тя за децата.
ЛИНК