Някои непопулярни особености на тайната вечеря
Подобно на моя велик предшественик Мартин Лутер, направил само няколко промени в причастието за времето си, bogoizbrania също реши, че е необходимо да се оповестят някой неправилни разбирания и пропуски за господната вечеря или причастието.
Ето и няколко малко известни факта за господната вечеря.
Провела
се е в нощта на залавянето както ни казва текста, което е съботата на
14-ти трети месец, разпъването е на следващи ден без номер защото е
пълнолуние, тогава се и заколват пасхалните агнета. Юдеите са яли прави
на маса, която не е била с крака на земята, а е висяла на въжета на
тавана, както и глинените съдове с вино и кошници с храни и хляб, този
странен начин е да се покаже небесния произход на всичката храна на
юдея, детето ако не е било достатъчно високо е хранено от родителя. На
тайната вечеря, са присъствали 12 апостола и Иесус, но все пак не
всички са взели участие. Както е описано Иесус казва, че не може да
вземе пасхата с тях и се въздържа, като той явно е и единствения седящ
на нещо като трон, като апостол Йоан е седял в скута му, защото е бил
малко дете около 10 годишен. Така Йоан може и да е получил хляб и вино,
но той не се е броял защото е бил малолетен, ето защо текста
фигуративно го изобразява в скута на Иесус така както Светия Дух до
педесятница е бил вътре в Иесус. От останалите апостоли Юда Искариотски
е този, който взима само от хляба но не и от виното, когато Иесус му
казва според превода; "Каквото вършиш върши го бързо" се има в предвид
"Хайде тръгвай да правиш каквото казах", така Иесус го изгонва от
тайната вечеря като той е взел само от хляба, което е Словото, но не и
от виното, което е изкуплението. Ето защо католическия обред е особено
ужасен, католиците третират хората като Юда, дават от хляба, но
задържат виното демонстративно. Друга неточност в превода е обясненото
преди "натопяване на залъка" заедно с ръката на Иесус от Юда. Всъщност
се описва наливането на виното от двама души, единия е държал стомната,
а другия чашата, която се е пълнела. Явно Иесус е държал стомната като
символ на кръвта на изкуплението, а Юда му е помогнал да разпределят
чашите на апостолите. Тогава когато е дошъл неговия ред, Иесус е казал
да иде да свърши работата за която го праща, така вероятно Юда си е
помислил, че се предвижда като се върне да получи дяла си.
Други
особеност е че безквасния хляб е от последното жито, което е останало
от миналогодишната реколта, докато е траяла безквасната седмица, е
протичала ечемичната жетва и на 22-ри след приноса на първите плодове
хората са ядели от новата реколта вече хляб с квас. Интересно е какво
ли е ставало със старото жито, вероятно е отивало за животните, това
сигурно е важна пророческа имплементация която ще се разгледа за в
бъдеще. В последствие след Житната реколта хората вероятно са смесвали
житото и ечемика, които по принцип са сходни като строеж, но според мен
така се символизира Словото след педесятница не само жито, което е НЗ,
но и ечемика Слово на СЗ.
Относно
вида на виното съм описвал на няколко пъти, то трябва да се приготвя
според юдейския метод, като както смята Лутер не трябва да се добавя
вода. Вода с виното са започнали да слагат когато хората са забравили
Библейската технология и са правели виното много силно и са го
разреждали. Все пак трябва да се опише, че виното според Библейската
технология се е откалвало много старателно, като за мен не ясно съвсем,
но явно загубата на обем, заедно с ферментационната кал се е
компенсирала с добавяне на вода. Това обаче не е разреждане на вече
готовото вино и не е имало повече от 10% добавяне на вода в обема на
съда при ферментация.
wine, bread, John, Juda