Когато говорим за духовния свят обикновено си служим с отвлечени
представи. Нагласата ни да възприемаме физическия свят като нещо, което може да
бъде конкретно установено, ни кара да бъдем в голяма степен подозрителни към
съществуването и проявите на Духовния свят. За да го приемем, обаче като
реалност, трябва да сме подготвили съзнанието си със средствата на Ума. Това
означава, че когато човек опознава околния свят, в който живее, трябва да
възприеме и първопричината за конкретното, с което се запознава. Всяка
конкретност е изолиран случай на проява на Духа и в същото време елемент на
цялото, в което и чрез което живее Духа.
Когато се подготвя съзнанието за живот във физическия свят, трябва да се
използват най-напред познавателните способности на индивида. Всеки човек,
независимо от общовалидните характеристики определящи неговото съществуване, е
една индивидуалност, която в своята първична форма на проявление е индивид.
Уникалното чрез което той се проявява идва от опитностите, с които се е родил.
Познавателните способности на индивида ще бъдат толкова ефективни, колкото може
да се разгърне основата на опитностите. Те са водещото начало в опознаването
първо на света и после за себепознание. Новороденият човек има способности и
умения, които той проявява без да го е учил някой, без да са му били те
показвани. Това е елемент от развитието на всички биологични организми.
Независимо дали те се развиват в животинския или растителния свят, всички
показват учудваща интелигентност и умения в първопроявите на своето израстване.
Това е абсолютно доказателство за разумното начало внедрено в организацията на
биоматерията т.е. за неговата духовна същност. В конкретния случай говорим за
биоматерията, но това е общовалидно правило изобщо за материалния свят. Не можем
и повече от престъпно подценяване на фактите ще бъде, ако приемем като случайни
прояви уменията на семената например, да създават и развиват живот. Всяко
растение има свое определено поведение, всяко животно проявява “характер”, всяка
скала има също свой начин на общуване с вятъра, слънцето и водата. От къде идват
тези умения, как се проявяват тези способности? Отговорът идва ако надникнем
непреднамерено в Духовния свят. Някои го наричат “виртуален”.
Духовният свят е света на изключителното начало. Той е
първопричината за съществуването на всички останали светове. Неговата същност се
проявява чрез съзидателната сила на енергийно-информационната конкретност.
Когато се проявява Духа, винаги има действие. Не може да говорим за
съзидателност в отсъствието на Духа, не може да говорим за трансформация или
каквото и да било действие или движение без участието на Духа. Той внедрява
импулс за всяко начало, защото Той носи в Себе си информацията, Той съдържа
програмата за развитието на всичко Съществуващо. Духът трябва да се разглежда
като енергийната среда, която въплътява в себе си информацията, “за да бъде!”. В
този смисъл Той е началото, средата и края, защото кое и как “ще бъде” зависи от
програмата, т.е. от закодираната в семенния атом програма.Основна градивна
частица на Духа е семенния атом*. Той е носител както на информация, така и на
енергия. Само за себе си, на каквото и да било ниво от Сътворението, не може да
съществува нито едното, нито другото. Духовният свят е света на идеите,
Умственият свят е света на мислите – менталния свят, физическия свят е света на
действието, света на проявлението. Ако трябва да доуточним, ще кажем още, че
Духовният свят е квантовата област от съществуването на физическия свят. Тя е и
вън от него и вътре в него. В квантовите измерения на енергийния потенциал на
Духовния свят, първия елемент на неговото проявление е силата на взаимодействие.
Тя се проявява пак според внедрената информация. Силата на взаимодействие е
първичната енергийна структура на Сътворението. Нищо не може да съществува, нито
да се случи ако тя не влезе във взаимодействие. Като енергийна структура на
Духовния свят, силата на взаимодействие е подчинена на Принципа на
взаимоотдаване. Този Принцип създава правилото за начало и развитие на всеки
творчески процес. Там където има деструкция на формата, където работи
разграждането, се проявяват силите на трансформиращата активност. Те също са
подчинени на Принципа на взаимоотдаването и се използват тогава, когато
съответната “програма” (внедрената информация) се е оказала непродуктивна за
физическия свят.
Казахме, че силата на взаимодействие е първият елемент
от проявата на Духа. Частицата сила натрупва мощност в зависимост от степента на
своето проявление. Действието, което извършва силата в процеса на натрупване на
мощност е трептене. Когато натрупа необходимата мощност, частицата сила приема
следващото действие чрез което се проявява. Това е вибрацията. Вибрацията
създава условията за преминаване на мощността в активност. Според езотеричната
информация, тя е по-високата степен на трептене, неговата способност да прояви
силата на взаимодействие (привличане или отблъскване). Активността е следващият
елемент от проявата на Духа. Той съдържа творческото начало. Активността е израз
на взаимодействащите сили в процеса на тяхното проявление – създадената мощност
определя степента на силата, която е необходима, за да може информацията да
отключи действието. Или образно казано, в първия случай, при трептенето имаме
маршировка на място. Необходимо е енергийните стойности на информацията и
мощността да се изравнят. Тогава действието, според Закона за движението, приема
посоката записана в информацията, за да се разгърне програмата, т.е. за да
получи проявление Духа. Тогава Духовният свят се изпълва с идеи – безпълтните
форми на това което “ще бъде”. Те се концентрират в съответни
информационносилови полета в зависимост от предназначението си (подобното
привлича подобно). Тези полета осигуряват пряката връзка на Духовния свят с
Менталния. Умственият свят черпи от там според своите възможности, способности
и умения. Така идеите получават своето овеществяване и Духовния свят прониква в
Менталния чрез мисъл-формите. Те от своя страна са реалната предпоставка за
създаване на материалните обекти във физическия свят. И така всяка конкретност
става проява на Духа и в същото време част от Цялото, в което и чрез което се
проявява Духа.
Информацията беше споделена от www.Dobrodeteli.com
*Семенен атом – съдържател на информацията за
съответния организъм или вещество от възникването на Сътворението (съхранява
опитностите).