Мечове
Най известния меч е в Лк.2:35, ( ρομφαια ). В
От. същата дума се среща още пет пъти и там винаги е за меч от устата
на Господ или образ за Божествено наказание. Явно ромфая не е точно
някакъв нож, а дума свързана с думата, Ром или Рим, дума свързана с
някаква духовна власт. Също така превода на стиха в Лука е по друг, не
душата на Мария ще бъде "пронизана", а ( διελευσεται ), в нея самата ще има душа,
която ще има силата или властта. Ангела съобщава на Мария нещо важно и
ново за юдейн, от човек, нейното дете ще дойде Слово и сила на земята,
не чрез ангел като него. "Ромфаите" в От. ще се разглеждат отделно.
По разпространена и явно буквална дума за меч или нож е думата ( μαχαιραν ). В
Евангелията се среща за залавянето на Иесус, когато идват срещу него
със сопи и мечове и Иесус ги пита така като срещу разбойник ли са
дошли. Реалната причина е, че са дошли да имитират ечемичната жетва и
вършитба, както и заколването на пасхалното агне. Другите места са в
Мт.10:34, зловещото място където обявява не за мира "ейрене", което е
не само липса на война, а и просперитет и развитие. В последващите
стихове се говори за човека. Като този човек не е вярващия, а човека
като олицетворение от юдейна, които само са човеци за Христос. С този
стих и пасаж се вижда, че човека, тоест истинския юдейн ще бъде
преследван от децата си. Тоест вярата която ще дойде, ще е вяра, която
следващото поколение юдеи ще се обърнат срещу. Истинската вяра ще бъде
преследвана, както апостолите и другите повярвали чрез тях. Следващото
място е Лк.21;24, на пръв поглед изглежда този стих да е проблем за
моята теза за потапянето на града от морето, защото като чели се казва,
че той още стои, но там не живеят евреи. в този стих броя на уникалните
думи е уникален, направо ме уплаши гръцкия тук.
24 και πεσουνται στοματι μαχαιρηςα μαχαιραςτσβ και αιχμαλωτισθησονται εις παντατσβ τα εθνη πανταα και ιερουσαλημ εσται πατουμενη υπο εθνων αχρι ουα πληρωθωσιν καιροι εθνων Лк.21;24
( πεσουνται ) превежда се навсякъде като паднал, всъщност е нещо като поставен, сложен не чрез вътрешно действие, а чрез външна сила.
( στοματι
) първа "бомба" за стиха, навсякъде е уста или дори гърло, но само тук
само сега, тук е острие! Как ли пък не, ето място където тълкуванието е
насилило знанието , политиката е осквернила мъдростта със скверните си
гнусотии! Но това не е проблем за bogozbrania.
( αιχμαλωτισθησονται ) рекордно дълга дума, като е очевидно че трябва да се раздели на две ( αιχμαλωτι - σθησονται
) първата част е нещо като омайване с приказки, втората се среща като
част от думата за съблазън и има смисъл на самоволното отделяне при
съблазънта. Тоест съблазънта е с по конкретни указания от колкото в
нашия език, тя е резултат то самоволно действие на разграничаване,
среща се в случая когато Петър се съблазнява. Думата има смисъл на нещо
подобно на съблазън. Хората след като им се приказва, вероятно от
устата на "ножарите" ще започнат да се самоотлъчват.
( εθνη
) се оказва правилно преведената дума, която отключи смисъла на първата
част на стиха, която е до второто "кай". Той е "И поставя се уста със
сила изясняваща за същността по всички народи" понеже не мога да свържа
смисъл на нашия език в директните думи, ето и обяснението му, след
разпъването не само юдеите, но и народите ще имат глас и знание и сила
да бъдат учени".
( πατουμενη ) втората
"бомба", града няма да е "тъпкан", що за гадост, Иесус да наказва
Йерусалим с езичници! Самия Йерусалим ще "ходи" или ще се разпространи
самия град като чели ще се пренесе.
( πληρωθωσιν ) дума за изпълнение на нещо като пророчество.
Така
втората част на стиха става със смисъл, не че града ще бъде тъпкан, а
че ще бъде за определен период сред народите, защото сегашното му място
ще бъде залято от морето.
Следват
две места на "махайра" в Йоан, които са за меча на Петър, не се
споменава за мечовете на стражата. В деяния местата са също само две,
първия меч там е с който е бил убит Яков, следващия е за началника на
затвора в Лидия. Така като гледам текста не става на въпрос за
самоубийство на началника, а за бързо вадене на меч и нападение на
затворниците, които са били все още там. Не само Павел и Сила са били в
този пандиз, имало е и местни криминали, които началника не е искал да
остави да избягат и е извадил меча за да ги изколи собственоръчно.
Когато някой се самоубива това не става внезапно. Предполагам
ситуацията е била с някаква пророческа имплементация, Павел и Сила сред
разбойници получават небесно посвещение и освобождение, но то не е за
да се пуснат престъпниците на свобода, а да се даде освобождение за
грешниците и в естествения свят. За това Павел се е развикал, „не ни
коли лично ние сме тук не бягаме, освободени сме от греховете си“.
Следват
няколко важни споменавания на "махайра" в посланията, където меча е
споменат веднъж в Римляни като атрибут на поставен от Бога управник.
Ето тази е основната тема, която ще разгледам но в друг пост, че този
зе да става дълъг. Ще докажа в следващите постове, че във времето на СЗ
управниците са били поставяни по Божи промисъл и ножарите са били образ
на силата на Духа на земята, сега обаче не е така. Вече няма такова
нещо като управник поставен да носи меч, днес мечоносците са елфите
както ги описва Професора. Меча днес е духовен и сегашните мечоносци са
хората на Духа. Но за това в следващ пост.
Копие
Единственото копие в НЗ е в;
34 αλλ εις των στρατιωτων λογχη αυτου την πλευραν ενυξεν και ευθεωςβ ευθυςτσ εξηλθεν ευθυςα αιμα και υδωρ Йн.18:34
( λογχη ) отново
уникална дума, не е сигурно дали е копие. Първата сричка е Лог и е
първа и за „Логоса“. Символизма на копието ще се изясни още веднъж.
( δεξιολαβους ) е копиеносци в Дн.23:23, но тук пак имаме явно тълкувание, защото думата трябва да се раздели на ( δεξιο - λαβους ), първата
е със значение на дясно, а втората на нещо като смеси напълни или може
би попълни. Предполагам, че общото число на войните, които са взети е
200, от които седемдесет коня :-). Имаме само двама стотника, което
предполага обща численост от 200 войника, но е възможно тук да има
промяна в правилата, прецедент в който към двестата пешеходеца са
добавени и и 70 ездача.
Следва
разглеждане на „Божието всеоръжие“ и оръжието в СЗ. Интересното е, че
тук оръжие се ползва срещу юдей, докато в СЗ юдейн бива убит от оръжие
при много специални обстоятелства, винаги при наказание за нещо, дори и
за Йоан Кръстител се споменава да е заколен, но не е написано за нож.